• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10

Då var det åter dags för 3 nya månader av  barnklädes babbel

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Lindex hemsida http://www.lindex.com/se/StartPage/StartPage.aspx
    Rabattkods tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48619236-2.html
    Rabattkods tråden LISTAN www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48635363.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-02 19:44
    Bild tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100251.html

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10
  • Lilaa
    Hallontårta skrev 2010-01-28 21:48:20 följande:
    Fix är vattentäta med en pelare på 6000, de andra är bara vattenavstötande.
    tack för svaret
  • solstraalen

Finns det inte motsvarande vantar oxå, som funktionskläder?

Finns ju INGET med sämre passform än galonvantar {#lang_emotions_tongue_out}

Pojke 10, flicka 4, pojke 2½.
  • Smultronhjärta
    solstraalen skrev 2010-01-28 22:01:27 följande:
    Finns det inte motsvarande vantar oxå, som funktionskläder? Finns ju INGET med sämre passform än galonvantar
    Pop har skalvantar
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max & Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • star67
    solstraalen:-

vi har regnkläder + fodrad regnkläder(galon)+overall som är vattentätt, men de brukar ha regnkläder över overall ofta när det är blött ute och galon set när det inte är så kallt. men den här överdag byxor vet inte vad det är har aldrig använd den.
    Är den liksom regnkläder ANVÄNDER MAN SOM REGNKLÄDER MENAR JAG.????
  • solstraalen
    Smultronhjärta skrev 2010-01-28 22:11:20 följande:
    Pop har skalvantar
    Skämtar du med mig?? HUr kan jag ha missat de?!
    Har du prövat dom?
    Pojke 10, flicka 4, pojke 2½.
  • Hallontårta
    solstraalen skrev 2010-01-28 21:55:32 följande:
    Åhå, du har testat? Jag ska erkänna, jag har inte vågat. HAHA =) Men om du säger att de funkar så ska jag pröva i vår =) Vet du hur länge fix har sålt sina? Köpte ett par fix på tradera nu å de ser ut att kunna vara 1år äldre än de 1½år gamla jag har hemma.
    Sonen hade fixjacka och byxa hela förra sommaren och här i Borås regnar det ofta och mycket! Vi råkade hamna i ett ösregn på djurparken och glömt regnskydd hemma, fick ändå hem en glad och torr son. Sedan har han väl inte suttit i vattenpölar men hoppat i dem. :) Han är bara två så jag har ingen koll på hur länge de har sålt dem, dessa köpte jag förra våren.
  • Carolina1979

Idag kom det sms om att det är halva reapriset på dam, barn och underkläder tills på söndag den 31/1

(¯`°?.¸ ღ♥Oliver 07-08-07 & Isabella 09-02-21 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Xgirl83

Överdragsbyxor kan användas som regnkläder, men det beror ju dock lite på hur vattentäta byxorna är. Det finns de som är vattenavvisande (som de för 149:- på Lindex) och de som är vattentäta (som FIX för 299 . Dock har även de billigare från Lindex hållit ute vatten bra för oss! Överdragsbyxor används när det är fuktigt eller blött ute. Det behöver ju inte nödvändigtvis regna men framför allt på våren och hösten är det ju nästan jämt lite blött. Så skyddar de ju mot vind också, och så kan man ha fleecebyxor under också om det är kallt. Om det verkligen är blött och regnigt så sätter vi på galonbyxor, men för det allra mesta så räcker antingen de från Lindex för 149:- eller så har hon ett par vattentäta överdragsbyxor från Freewear.

Galon andas ju inte så därför undviker jag det. Jag skulle inte låta min dotter gå i antingen galonkläder eller fodrade galonkläder hela vinterhalvåret. Andra verkar gilla det, men eftersom jag själv aldrig skulle vilja springa runt i kläder som inte andas ett dugg, så känns det ju fel att sätta på min dotter det.

star67 skrev 2010-01-28 22:46:54 följande:
    Lilla S 071116 och kommande nytillskottet BF 100509
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10