• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10

Då var det åter dags för 3 nya månader av  barnklädes babbel

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Lindex hemsida http://www.lindex.com/se/StartPage/StartPage.aspx
    Rabattkods tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48619236-2.html
    Rabattkods tråden LISTAN www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48635363.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-02 19:44
    Bild tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100251.html

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10
  • maggan75
    sarsparis skrev 2010-01-27 20:33:49 följande:
    Ställde en fråga här igår, ställer den igen, hur stor kan en skaljacka vara utan att den blir för stor? köpte 98 till lillen och den är stor, armarna får man vika upp, vilket inte är några problem, men den går nästan ned till knäna. vill ju gärna att han ska kunna ha den även till hösten men den får ju samtidigt inte bli för stor när han ska börja använda den i typ mars/april.
    Tycker det låter tok stort  jag hade köpt en mindre
  • Lycka 1
    maggan75 skrev 2010-01-27 20:58:55 följande:
    Tycker det låter tok stort  jag hade köpt en mindre
    Jag hade också köpt en mindre.
    Tycker synd om barn som får gå omkring i alldeles för stora kläder.
  • maggan75
    Lycka 1 skrev 2010-01-27 21:01:41 följande:
    Jag hade också köpt en mindre.Tycker synd om barn som får gå omkring i alldeles för stora kläder.
    Ja framför allt vad gäller ytterkläder  de måste kunna röra sig oxå ....
  • Hallontårta
    sarsparis skrev 2010-01-27 20:33:49 följande:
    Ställde en fråga här igår, ställer den igen, hur stor kan en skaljacka vara utan att den blir för stor? köpte 98 till lillen och den är stor, armarna får man vika upp, vilket inte är några problem, men den går nästan ned till knäna. vill ju gärna att han ska kunna ha den även till hösten men den får ju samtidigt inte bli för stor när han ska börja använda den i typ mars/april.
    Hur gammal är han? Nu blir jag orolig att sonen inte kommer växa i sin till sommaren :> Iofs är modellen längre i bak än i fram, så jackan han hade förra året kunde se stor ut bakifrån i början.

På nätet står det att fix-överdragsbyxorna är vattenavvisande, men de är väl vattentäta precis som jackan??
  • Lycka 1
    maggan75 skrev 2010-01-27 21:14:23 följande:
    Ja framför allt vad gäller ytterkläder  de måste kunna röra sig oxå ....
    Ja precis. Ser vissa barn på dagis som ser ut som att dom har såna där sumodräkter på sig. Kan knappt röra sig. Och sen när dom väl börjar växa i kläderna köper föräldrarna nya ännu större kläder!
    Inge illa ment mot dig nu Sariaparis.

Jag vill köpa kläder till mina barn som sitter perfekt men sen köper ju jag gärna nya varje säsong också
  • solstraalen

Vi köper ytterkläder så att dom passar den aktuella säsongen.

Sen kan vi tänka om vi tex köper en overall så där dags, att den KANSKE kan passa nästa vinter.
    Så nu tog vi 104 till grabben på typ 93cm, men han rör sig bra  i den och kommer INTE kunna ha den hela nästa vinter.

Dottern håller på å växer ur sin everest i 110 som hon fick den här vintern, de hade vi ju inte räknat med. Så jag hoppas istiden tar slut snart =)

Vill inte heller ha för förstora kläder på mina barn.

Lite lagom förstora får dom vara, speciellt om dom e extra snygga=)

Pojke 10, flicka 4, pojke 2½.
  • sarsparis

Jag vill inte heller att kläder ska vara för stora så de inte kan röra sig, ska testa en storlek mindre på honom, han är 2 år och har i vanliga fall 92 på underdelar och 92 eller 98 på överdelar.

• Hallontårta
    sarsparis skrev 2010-01-27 21:29:47 följande:
    Jag vill inte heller att kläder ska vara för stora så de inte kan röra sig, ska testa en storlek mindre på honom, han är 2 år och har i vanliga fall 92 på underdelar och 92 eller 98 på överdelar.
    Samma som vår lillkille. Han blir 2,5 år till sommaren och då tyckte expediten att jag skulle köpa 98 eftersom det var 2-3 år. Det är ju inte roligt om sommaren kommer och han inte kan ha den :>
  • Tvillingmamma2007

Jag köper gärna lite stort men har märkt att köper man för stort så sitter ju inte kläderna så bra och dessutom så är det ju inte säkert att de kan ha kläderna nästa säsong iaf jag menar hur kul är det med en overall som sitter som allra bäst under sommaren hehe, men jag håller med svårt det där med storlekar!

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10