• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10

Då var det åter dags för 3 nya månader av  barnklädes babbel

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Lindex hemsida http://www.lindex.com/se/StartPage/StartPage.aspx
    Rabattkods tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48619236-2.html
    Rabattkods tråden LISTAN www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48635363.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-02 19:44
    Bild tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100251.html

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10
  • Finesse
    Hallontårta skrev 2010-01-27 21:31:53 följande:
    Samma som vår lillkille. Han blir 2,5 år till sommaren och då tyckte expediten att jag skulle köpa 98 eftersom det var 2-3 år. Det är ju inte roligt om sommaren kommer och han inte kan ha den :>
    å jag skulle ha tagit 104 med tanke på hur små storlekar lindex har hon hade 92 på överdragskläderna från fix förra året, å samma på windstoppern.. så 104 satsar jag på i år.
    Ebba 071228
  • solstraalen

Fix överdragsbyxor för 299 som finns nu, är de "samma" som för typ 1½år sen?

Dom var ju bara såååååå bra!.

Pojke 10, flicka 4, pojke 2½.
  • lottizm
    Finesse skrev 2010-01-27 21:39:02 följande:
    å jag skulle ha tagit 104 med tanke på hur små storlekar lindex har hon hade 92 på överdragskläderna från fix förra året, å samma på windstoppern.. så 104 satsar jag på i år.
    hur lång är din dotter? funderar på vilken storlek på skaljacka som skulle vara bäst till min son, han är snart 3,5 men inte så lång. han har 98 i alla kläder nu men jag har för mig att jag hört sen tidigare att Fix skaljackor var rätt stora i storleken?
  • Finesse
    lottizm skrev 2010-01-27 22:19:32 följande:
    hur lång är din dotter? funderar på vilken storlek på skaljacka som skulle vara bäst till min son, han är snart 3,5 men inte så lång. han har 98 i alla kläder nu men jag har för mig att jag hört sen tidigare att Fix skaljackor var rätt stora i storleken?
    min dotter är typ 93 cm lång.. vi har mätt henne hemma själva.. men jag har inte testat nån skaljacka på henne så det är ju svårt att säga om dom är stora i storleken jag tänkte mest att dom kanske var som allting annat lindex har..
    Ebba 071228
  • Lilaa
    solstraalen skrev 2010-01-27 22:10:15 följande:
    Fix överdragsbyxor för 299 som finns nu, är de "samma" som för typ 1½år sen?Dom var ju bara såååååå bra!.
    Funkar överdragsbyxorna även som regnbyxa på dagis?
  • AochJsMamma
    sarsparis skrev 2010-01-27 20:33:49 följande:
    Ställde en fråga här igår, ställer den igen, hur stor kan en skaljacka vara utan att den blir för stor? köpte 98 till lillen och den är stor, armarna får man vika upp, vilket inte är några problem, men den går nästan ned till knäna. vill ju gärna att han ska kunna ha den även till hösten men den får ju samtidigt inte bli för stor när han ska börja använda den i typ mars/april.
    var precsi likadant på Alexander, lagom överallt annars men sååå lång! Ska jämföra med en 86 i butik för o se om jag kan ta en stl mindre..ser ut som en klänning nästan ju!
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • Lilaa

Det har ju kommit många fina grejer nu på Lindex. Önskar de kunde skicka ut nån bra rabatter snart bara

• solstraalen
    Lilaa skrev 2010-01-27 23:02:06 följande:
    Funkar överdragsbyxorna även som regnbyxa på dagis?
    Vi har haft våra som "regnbyxor". Dagis har bara tagit på galonbyxorna vid mycket regn, annars klarade sig sonen alldeles utmärkt med fixbyxorna, kunde sitta ut när de var blött osv.

Dessutom tycker ja dom höll bättre än vad mina åsikter säger om pops. 
    Vi får väl se i vår, dottern har pops å grabben har fix.     Vad gäller kvaliten alltså.
  • BlygTjej

Funderar på jackan (fix) från Lindex. Vad tror ni man bör ta för storlek till en 3-åring? Hon är väl ca 95 lång och 15 kg..

Isabelle 070130 Moa 090129
  • solstraalen

Nu har inte jag haft den jackan, men min gabb är ca 93cm och jag hade nog köpt 104.

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10