• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10

Då var det åter dags för 3 nya månader av  barnklädes babbel

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Lindex hemsida http://www.lindex.com/se/StartPage/StartPage.aspx
    Rabattkods tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48619236-2.html
    Rabattkods tråden LISTAN www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48635363.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-02 19:44
    Bild tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100251.html

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10
  • Mamma och Mor

Jag har nu bestämt mig för att ta storlek 98 till vår 3-åriga dotter. Hon är kring 95 cm lång men är denna fix-jacka lika stor som föregående års jacka så är den STOR i storlek. Dottern hade sin i storlek 92 fram till i höstas och den fungerar ännu men något korta ärmar dock. Det blir storlek 98 för jag är nästintill allergisk mot när kläderna ser ut som lånekläder pga att de är alldeles för stora..{#lang_emotions_dreamer}

~Miriam 061213 och Samuel 091127~
  • Finesse
    Mamma och Mor skrev 2010-01-28 12:56:39 följande:
    Jag har nu bestämt mig för att ta storlek 98 till vår 3-åriga dotter. Hon är kring 95 cm lång men är denna fix-jacka lika stor som föregående års jacka så är den STOR i storlek. Dottern hade sin i storlek 92 fram till i höstas och den fungerar ännu men något korta ärmar dock. Det blir storlek 98 för jag är nästintill allergisk mot när kläderna ser ut som lånekläder pga att de är alldeles för stora..
    är skaljackorna större än windstoppern?
    Ebba 071228
  • Mamma och Mor
    Finesse skrev 2010-01-28 13:05:02 följande:
    är skaljackorna större än windstoppern?
    Måste säga att det vet jag inte, för jag har bara köpt windstoppers från Kappahl :)
    Fix överlag tycker jag är större i storleken än Lindex övriga kläder.
    ~Miriam 061213 och Samuel 091127~
  • Finesse

ok.. för deras winstopper var ganska liten.. eller ja som vanligt var ju den rosa mindre än den svarta!

Ebba 071228
  • Hallontårta
    Finesse skrev 2010-01-27 21:39:02 följande:
    å jag skulle ha tagit 104 med tanke på hur små storlekar lindex har hon hade 92 på överdragskläderna från fix förra året, å samma på windstoppern.. så 104 satsar jag på i år.
    Men då kanske det inte är så tokigt, han hade 86 förra året, 92 nu.
  • caspersmamma 08

Köpte lite lilla kläder till sonen igår från Lindex har lagt in bilder i bildtråden, passar han i lilla?

Alexander 95 Felicia 97 Casper 08
  • Anna i Skåne
    solstrålen 76 skrev 2010-01-28 15:09:09 följande:
    Köpte lite lilla kläder till sonen igår från Lindex har lagt in bilder i bildtråden, passar han i lilla?
    Jättefint
  • MallaW

Hej!
    Jag vet att jag har frågat här i tråden tidigare och ni har så bra koll Vilka öppettider har Bombom i Malmö imorgon fredag? Tack för svar!

• Pixxi

Hämtade just ett paket som jag beställt med nya bamse, nu verkar de stora i storlek igen... man blir vilsen Har lindex blivit större i storlek helt plödsligt igen?

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10