Inlägg från: frökenskabb |Visa alla inlägg
  • frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • frökenskabb

Hej!!
    Vad kul att du ska sätta igång igen!
    Måste betyda att det har effekt.
    Känner mig så himla orolig att jag inte ska gå ner i vikt, utan tvärt emot.
    Känns inte "normalt" att äta allt fett! =)

• frökenskabb

Varför inte? mjölkprodukter alltså?
    jo nog är det olika...
    Fast 5 kg lät inte så sunt! det hoppas jag på att gå ner under en månads tid.

• frökenskabb

Ok då förstår jag varför du gick ner 5kg så snabbt!
    Jag äter denna diet främst för att bli av med mitt sötsug och hålla blodsockernivån jämn, men några kilon mindre skulle heller inte skada.

Det är helt sjukt att sötsuget försvinner! trodde jag aldrig.

• frökenskabb
    Tiger Af Lilja skrev 2009-12-10 00:09:52 följande:
    Jag ska jävlar anamma börja imorgon!! PEPPAD!
    STORT Lycka till!!
    Det kommer gå jätte bra! =)
    Vi får stötta varandra!
  • frökenskabb
    timalillah skrev 2009-12-10 00:15:02 följande:
    Jag hoppar in här jag med har kört LCHF men slutade för över 1 månad sedan. Inte för att det inte var bra utan för att jag är som jag är och älskar sött .Men nu tar jag tag i det igen och dom sista kilona ska nu BORT!!!Men jäklar var svårt det är med alla lusse bullar, pepparkakor, glögg och allt som finns nu.Men kreativ som man är när man är beroende av ngt så hittar man lösningar på det mesta. Det har resulterat i att jag gjort glögg på funlight cassis, kokat med glöggkryddor.Ja vet aspartam är inte det bästa men inga kolhydrater ivfl och lite juligt ändå .
    Jaså, du är också en snaskråtta av västa sort? ;o)
    Surfade runt lite och hittade recpet på Oopsies med både pepparkaks och lusse smak =) Kanske kan vara något?

www.lifezone.se/recept/pepparkaks---oopsies/saffrans-oopsies
    www.lifezone.se/recept/pepparkaks---oopsies

Själv tänkte jag baka dessa i morgon till Idol finalen och snaska på! Om söstuget sätter in vill säga, har klarat mig rätt bra hittils.
  • frökenskabb
    timalillah skrev 2009-12-11 21:58:51 följande:
    Hur gick det med dina oopsies? Min kompis sa att dom inte blev så fluffiga som på bild, utan liknande mest en omelett.
    Det gick bra att baka, dom blev fluffiga och fina men smakar omelett vilket jag inte gillar... så dom ligger här på bänken och väntar på att slängas :/

Din kompis kanske var lite för våldsam på slutet då ingredienserna ska röras ihop försiktigt och lite i taget.
    Eller så blev dom helt enkelt vad dom är, en omelett!
  • frökenskabb

Familjen Rockström skrev 2009-12-11 23:02:42 följande:

sitter här på jobbet och har smaskat i mig en bit princess tårta och några choklad bitar :( fan!! att jag inte kan stå emot!! blir galen.
    Oh no! Vad hände?
    Du får ta nya tag! Ät mer mat! Så att du är ordentligt mätt.
  • frökenskabb

Familjen Rockström skrev 2009-12-12 23:43:47 följande:

så svårt att hålla emot. bara att ta nya tag. tror inte att den lilla biten eller chokladen förstörde så mycket. är det någon som har något förslag på bra frukost? jag har kört på 2 kokta ägg med majonäs på och några skivor bacon. men jag tror att jag ska spy varje morgon för att det känns så fettit.
    Nää det gjorde den inte! Bakslag hör också till, tycker iaf jag.

Har också svårt att komma på bra frukost, sitter nu och äter 2 kokta ägg, en köttfärsbiff, majonäs och vispad grädde till kaffet. Jag brukar även äta kalkonpålägg i stället för biffen. Och några körsbärstomater för att lätta upp det hela. =)
    Det går ju att göra egen musli och ha det till youghurt utblandat med kesella, och kokta ägg till det. Fast det är inget jag står mig på.
    Omelett på 3 ägg och grädde med kalkonpålägg och paprika kanske kan vara något?
    Avokado fylld med keso?
Svar på tråden LCHF