Inlägg från: frökenskabb |Visa alla inlägg
  • frökenskabb

LCHF

Jo, det är lite ovant i början, man var ju så van att bara ta en macka exempelvis, nu måste det tänkas och planeras. Snart kommer du in i det.
    Ikväll ska jag äta oxfilé, och förhoppningsvis någonting till, får se vad som bjuds

Gott nytt år,
    Ps. min nyårsblåsa som inhandlades för några veckor sedan är för stor
    vet inte om det är bra eller dåligt (fniss)

• frökenskabb
    guldrosen1 skrev 2009-12-31 16:10:23 följande:
    Hej på er har bara kikat lite på inläggen, själv har jag kört lchf strikt innan men har fört in lite kolhydrater, man måste börja lite försikitg. Men jag  trivs bäst med att kunna unna mej nån brödbit då och då och nån potatis. Däremot pasta och sir äter jag aldrig. Min svärmor bakade nått GI bröd som jag fick, tog en bit på morgonen jättegott. Men inga kolhydrater till middagen. Tränar en del och hoppas på att jag hittat en bra balans nu, ska inte gå ner mer i vikt utan nu ska jag hålla vikten istället.Vill bara önska er alla lycka till och ett gott nytt år!
    Spännande! Uppdatera gärna hur det går för dig!
  • frökenskabb

Hej alla duktiga kämpar!!!
    Idag tar vi nya tag! Alla som vill vara med hänger på för nu kör vi!!

Har kämpat med sötsug och bristande motivation den senaste tiden men att veta att ni finns här och kämpar lika mycket som mig gör att jag kommer orka!
    Vi ska klara detta! Eller hur?!

Viktlista... jag ska använda mig av excel och fylla i varje månad vikt och mått. Idag har jag kört en månad så nu är det dags att utvärdera och se om något har hänt på måttbandet.

Om ni vill, de som vill, kan jag skriva upp eran vikt och längd uppe i LCFS startfönster som en motot varje gång ni går in här

• frökenskabb
    sara1981 skrev 2010-01-04 09:38:55 följande:
    Man kan ju göra en "levande" lista i tråden annars. Typ att man skriver i Namn, vikt, viktminskning under veckan och total viktminskning och sedan kopierar och lägger till sig själv? Då blir det enklare att se resultaten och sporra varandra? Även enklare för nya att hoppa in i tråden?
    Som okunnig data användare förstår jag inte, du får gärna visa hur du menar!
  • frökenskabb
    Datum 06-dec 2010-01-04 Resultat  Vikt 67,2 63,4 "     -3.8kg Bröst 96 90 "       -6cm Midja smal 74 66 "       -8cm Midja bred 90 84 "       -6cm Stuss 102 100 "       -2cm Lår 50 50 "       -0cm Arm 29,5 29 "    -0,5cm Under stuss 60 56 "       -4cm
    Detta är mitt resultat efter 1 månad!
  • frökenskabb
    frökenskabb skrev 2010-01-04 10:02:36 följande:
    Datum 06-dec 2010-01-04 Resultat  Vikt 67,2 63,4 "     -3.8kg Bröst 96 90 "       -6cm Midja smal 74 66 "       -8cm Midja bred 90 84 "       -6cm Stuss 102 100 "       -2cm Lår 50 50 "       -0cm Arm 29,5 29 "    -0,5cm Under stuss 60 56 "       -4cm Detta är mitt resultat efter 1 månad!
    oj... blev inte så bra, glöm det
  • frökenskabb
    VIKTLISTA VECKA 1{#lang_emotions_cheers}

Namn                   Vikt          +/-         Totalt             Antal veckor
    sara1981              90,3          0              0                      0
    zaarah                 83,5          0              0                      0
    frökenskabb         63,4         -0,7          -3,8                   4
  • frökenskabb
    lindha roger skrev 2010-01-04 11:50:06 följande:
    hur ser rean frukostar ut?? tycker det e svåraste målet att äta hehe
    2kokta ägg med majonäs.
    En skål youghurt kryddad med kanel alt några skivor påläggskalkon.
    Kaffe med mjölk/grädde.

På helgen brukar jag äta lite mer matig frukost, ex prinskorv, rester från middagen etc.
  • frökenskabb
    Josefine85 skrev 2010-01-04 12:07:25 följande:
    Jag har också svårt för frukosten. Jag tycker att det är vidrigt rent utsagt. För det mesta blir det bara kaffe med mjölk/grädde. Dödstrött är jag på ägg också!
    Ja frukosten är inge vidare... är också sjukt trött på ägg... känner jag lukten av omelett spyr jag nog ;o)
  • frökenskabb
    sariat skrev 2010-01-04 12:24:12 följande:
    usch... jag har redan huvudvärk haha .. de e ju ändå 15 timmar utan kolhydrater... hur länge mår man kass?
    Mådde kasst i 3 veckor innan det vände..
    Men det är olika hur lång tid det tar för kroppen att ställa om.
    Bara att stå ut! Belöningen kommer snart!
Svar på tråden LCHF