Penno skrev 2010-01-12 09:48:56 följande:
Go morgon! Det här brödet som ni skrivit om (LCHF brödet), hur många skivor av det törs man äta/dag? om man i övrigt endast tillför kroppen kolhydrater via grädde, CF, grönsaker, 1 näve nötter,,, Det kanske är svårt att svara på men är det ok att äta en skiva av detta bröd till frukost och sedan även kunna äta gräddsås till köttet till lunch och CF till kycklingen till middan??? Jag tror att jag har fastnat i nått slags GI tänk där man först kör en rivstart och sen succesivt för in kolhydrater. Enligt den metoden skulle jag inte ännu kunna ta en skiva bröd.... :(
En skiva innehåller 1g kolhydrater. jag tänkte när jag bakade brödet att hur ska detta gå, jag kommer äta upp allt på en gång brödälskare som jag är. Men brödet ligger fortfarande i frysen efter en månad och jag har inte ätit många skivor. inte för att jag tvingar mig att låta bli utan för att jag inte är sugen. 1-2 skivor räcker bra någon gång ibland. jag blir sjukt mätt och nöjd på detta bröd.
Men om jag ville, så hade jag absolut ätit av det varje dag och även grädde/cf till maten.
Du får prova dig fram och se vad som händer med måttbandet/vågen.
skit i GI- tänket. det hör inte hemma här, inga logiska tankar what so ever hör till denna diet