lillie skrev 2010-01-11 15:52:26 följande:
Det var olika bud om smaken där ja. Så är det ju naturligtvis, en del gillar det andra inte. Tänkte höra med er andra lchf:are, är det någon som är igång och tränar regelbundet? Ska själv försöka komma igång med lite träning nu efter ett lååååååååångt uppehåll. Ni som tränar, hur tycker ni det funkar träna på lchf?
Jag tränar regelbundet. Första veckorna kunde jag inte träna alls, var för seg i kroppen och blev väldigt illamående efteråt. Tog jag en promenad fick jag springa hem till toan

Vad gäller Cardio, som jag kör mest nu, tycker jag det är mer eller mindre lika som innan.
Styrketräningen är inte samma, jag orkar inte lika många set och reps. Fast jag lägger inte på lika mycket nu heller, så det jämnar ut sig kan man säga =)
Däremot kan jag känna ett illamående som gärna håller i sig efteråt... Jag tror det har med brist på kolhydrater att göra.
Man kan ju lägga till något med kolhydrater efter träning men jag väljer att inte göra det. Vill vänja kroppen.
Jag tycker det är viktigt att hålla igång kroppen och musklerna vid viktminskning, så att man inte ser ut och känner sig som en räka vid mållinjen