Inlägg från: frökenskabb |Visa alla inlägg
  • frökenskabb

LCHF

Alla ni som är osäkra över vad ni kan och inte kan äta, det finns många bra sidor på internet om LCHF, Annika Dahlqvist´s hemsida bl.a. Hon har skrivit 2 kokböcker med mycket info. Finns även många andra LCHF kokböcker. Ica säljer en hel del.  

Lär er grundläggande LCHF och prova sedan vad som passar just er. Alla är vi ju olika och hur exempelvis min kropp reagerar är ingen mall för någon annan.

• frökenskabb
    gemigsinnesro skrev 2010-01-08 16:23:16 följande:
    Tjoho vad nöjd jag är:). Har gått ner 4.3 kg på 1 vecka precis, utan att ha kört helt strikt.  Men så väger jag väldigt mycket från början iofs men nöjd ändå.
    {#lang_emotions_laughing}{#lang_emotions_laughing} Jätte kul för dig!!!
  • frökenskabb

En till som också åt pizza igår! Fast bara pålägget

• frökenskabb
    Cam82 skrev 2010-01-10 10:34:42 följande:
    Nu har jag fuskat hela helgen, ätit både chips och godis, varför det då? Jo när jag får så där ont i magen som jag fick igår igen så stoppar jag gärna i mig ett kex av något slag, sedan fortsätter det, men nu ska jag köra stenhårt from imorgon och ingen mer avocado då jag misstänker att det är den som gör att jag får så ruskigt ont i magen, förresten så undrar jag om ni andra äter mycket grönsaker till maten? Jag brukar äta en stor grönsallad med isberg, tomat och gurka tex är det fel?
    Svårt att gissa sig till varför du har så ont i din mage. Låter verkligen jätte jobbigt.
    Jag hade ont i början och kom fram till att det var mjölkprodukter, som jag tog det lugnt med ett tag efter det.
    Om du äter godis och socker varje gång du får ont i magen kommer du aldrig komma över tröskeln och förmodligen heller inte bli av med ditt magonda.
    Antingen får du stå ut det onda och låta bli godiset och se om det går över efter någon vecka eller helt enkelt se över om det är någon annan diet som kan tänkas passa dig bättre. LCHF passar ju inte alla och som du själv sa kanske du inte kan fortsätta. Jag hade själv inte gjort det om jag fick jätte ont och mådde dåligt, för vad är det för hälsa?
    Gå ner i vikt i all ära, men inte till vilket pris som helst.
  • frökenskabb
    SweetNilam skrev 2010-01-10 18:16:21 följande:
    Skulle väl vara om de menar att det triggar sötsuget, men det har jag svårt att se. Om man nu är sötsugen, skulle man då sätta i sig mer än 100 g tomat eller paprika? Det har jag svårt att se. Nej, jag tror inte de är så farligt!
    Paprika triggar mitt sötsug, tycker det är super sött och gott! skulle lätt kunna äta massor. Så mja.. kanske kan vara lite restriktivt p.g.a att det triggar, för vissa!
  • frökenskabb
    SweetNilam skrev 2010-01-10 18:49:28 följande:
    Tråkigt för dig. jag har paprika i salladen. Perfekt och inte ens 100 g
    Det har jag också.
  • frökenskabb
    VIKTLISTA VECKA 2{#lang_emotions_cheers}

Namn         Startvikt          Vikt          +/-         Totalt             Antal veckor

frökenskabb    67.2             62.3         -1.1         -4.9                   5
    Sariat             57.6             54.9         -2.7         -2.7                   1

Hej alla duktiga kämpar!
    Jag uppdaterar listan nu då det gått en vecka, har tagit bort alla så får ni som vill fylla i igen, så att vi håller den fräsch och uppdaterad!

Nu vecka nya tag! =D
  • frökenskabb
    Matillin skrev 2010-01-11 11:11:21 följande:
    Ok du stoppar inte in det i ugnen igen utan la på det du ville ha på och åt kallt?Jag hittade ett liknande recepet som det du la ut där man la på tomatsås och ingridienser när pizzabotten gräddat ett tag och sen la jag in allt i ugnen igen.Degen blev liksom slajmig och blöt.Det gick att äta men vore ju klart godare med en knaprig botten. Ska nog testa att inte lägga på tomatsås utan bara grädda pizzabotten.Är det någon som vet hur mycket kolhydrater det är i ägg, hittar inte det någonstans.Tänkte jag skulle räkna på ett ungefär hur mycket kolhydrater jag får i mig om dagarna nu när jag vet att man gärna ska hålla sig under 20 g om dagen.
    Lät inget vidare med blöt pizza ;O)
  • frökenskabb
    lillie skrev 2010-01-11 14:57:32 följande:
    Den är jag så sugen på att prova. Hur smakar den? Hoppas inte den smakar som en omelett....
    Smakar som en omelett, nä värre,
    är bland det äckligaste och flottaste jag smakat i lchf-väg.
    Tur att smaken är som baken
  • frökenskabb
    lillie skrev 2010-01-11 15:52:26 följande:
    Det var olika bud om smaken där ja. Så är det ju naturligtvis, en del gillar det andra inte. Tänkte höra med er andra lchf:are, är det någon som är igång och tränar regelbundet? Ska själv försöka komma igång med lite träning nu efter ett lååååååååångt uppehåll. Ni som tränar, hur tycker ni det funkar träna på lchf?
    Jag tränar regelbundet. Första veckorna kunde jag inte träna alls, var för seg i kroppen och blev väldigt illamående efteråt. Tog jag en promenad fick jag springa hem till toan {#lang_emotions_wink}
    Vad gäller Cardio, som jag kör mest nu, tycker jag det är mer eller mindre lika som innan.
    Styrketräningen är inte samma, jag orkar inte lika många set och reps. Fast jag lägger inte på lika mycket nu heller, så det jämnar ut sig kan man säga =)
    Däremot kan jag känna ett illamående som gärna håller i sig efteråt... Jag tror det har med brist på kolhydrater att göra.
    Man kan ju lägga till något med kolhydrater efter träning men jag väljer att inte göra det. Vill vänja kroppen.
    Jag tycker det är viktigt att hålla igång kroppen och musklerna vid viktminskning, så att man inte ser ut och känner sig som en räka vid mållinjen {#lang_emotions_tongue_out}
Svar på tråden LCHF