Inlägg från: frökenskabb |Visa alla inlägg
  • frökenskabb

LCHF

Hej alla!

Oj så mycket jag har haft att läsa ikapp. =)
    Vad kunniga alla blivit!
    Så himla kul att denna tråd riktigt tagit fart och så många vi är som kämpar då {#lang_emotions_laughing}
    Jätte kul!

Matillin: vart tog vikttråden du gjorde vägen? tycker det låter som en bra idé att klistra in i ts,  så kan de som vill skriva in måttbandet och de andra vikten osv.
    Det är ju som du säger, våran nuvarande försvinner bland alla inlägg och inte så kul att sitta och leta fram då man ska fylla i.

• frökenskabb

Nej vet du, jag kan inte detta, nu länkade jag till denna tråd i ts.
    haha..

• frökenskabb

Någon mer som lider av huvudvärk...?
    Har haft ont i en vecka till och från.. Börjar bli sjukt jobbigt.

• frökenskabb
    USB skrev 2010-01-18 10:36:19 följande:
    Idag har jag börjat köra med LCHF och jag känner mig som ett stort frågetecken.Slängde i mig en tallrik fil imorse när jag kom hem från jobbet.Siktar in mig på stekt ägg till lunch.Funderar på hur ni lägger upp måltiderna...kan man äta tonfisk, keso och ärter som ett mål? Är rädd att jag kommer att få i mig alldeles för lite fett. Vad händer då? Ställer kroppen in sig på svält eller?
    Välkommen!
    Jag äter som vanligt, dvs frukost, lunch, middag. Mellanmål och kvällsmål om jag är hungrig.  
    Tonfisk,keso och ärter låter jätte bra tycker jag. Både som ett mål eller mellanmål.
    I början är man ganska hungrig och jag åt väldigt mycket jämfört med nu.
    Det känns jätte läskigt och konstigt med all fett, men du kommer vänja dig. Det gäller bara att våga go nuts på fettet. 
    Om du äter för lite... hmmm... ja då går kanske kroppen in i svält, jag vet faktiskt inte. Men bra är det ju aldrig, att få i sig för lite fett.
    Fast det tror jag inte kan hända med denna diet
  • frökenskabb

Idag väger jag 3hekto mer än igår och jag slår vad som att det är all vätska jag druckit det senaste dygnet.
    På måttbandet har det hänt en del del, även rumpa och lår som jag aldrig trodde kroppen skulle vilja göra sig av med. Halleluja!
    Är det någon som funderar på att göra en op för att ta bort eller lyfta utvalda kroppsdelar efter viktnedgången...?
    Mina stackars bröst ser numera ut som jag vet inte vad...

• frökenskabb
    Ogift Fru skrev 2010-01-18 11:14:00 följande:
    Jag ska operera min mage så småningom. Är bara en stor, tom påse som inte går att varken banta eller träna bort. Tyvärr.Jag lyfte och förminskade mina bröst för snart 4 år sen. Bästa jag gjort!
    Nä, tyvärr verkar ju inte träning bita på överskottshud... Kan tänka mig att det skaver och gör ont med en massa hud på magen...
    Har du lust att berätta mer om din bröst op? Har du tappat känsel? Blev dom som du trodde efteråt? Har läst mig till att brösten börjar hänga efter några år igen om man inte fyller upp dom med något.
  • frökenskabb
    Kenzie skrev 2010-01-18 11:48:56 följande:
    Fil är kanske inte det bästa frukostalternativet. Testa turkisk yoghurt istället. Keso, tonfisk och ärtor är inte heller ett bra alternativ, det är ju extremt fettsnålt (om man inte använder tonfisk i olja med den oljan är inte alls nyttig) och ärtor har lite för mycket kolhydrater. En tonfiskröra med creme fracihe och majonäs är gott och nyttigt
    Oj oj, jag har då ingen koll ang. mitt tidigare inlägg. Sorry!
  • frökenskabb
    Ogift Fru skrev 2010-01-18 11:42:54 följande:
    Jag har problem med att huden blir irriterad, nästan som svamp (äckligt, jag vet ) under "magvecket". Var likadant under bröstenJag opererades från en I-kupa "hängandes i navelhöjd", som min läkare så vackert uttryckte det, till en C-kupa.Jag var inställd på det värsta. Nekros på bröstvårtorna och att de skulle ramla bort, osv. Men det gick jättebra! Jag behövde inte ens äta alvedon som smärtstillande efter op och de blev snyggare än jag nånsin vågat hoppas på! Nu har jag fått två barn till efter op, och visst har de blivit lite hängigare, men absolut inte inom kategorin "hängpattar", om du förstår vad jag menar? Jag hade ingen känsel på undersidan av brösten eller på bröstvårtorna efter op:n, men den har faktist sakta börjat komma tillbaka.Jag gjorde en nyckelhålsoperation, vilket är en lite större operation som krävs när man har mer överskottshud att ta bort.
    Äckligt vet jag inte om jag tycker. däremot tycker jag det är synd att det blir så.

Låter som du haft en drömoperation och även efteråt. Skönt att känslen börjar komma tillbaks, det är vad jag är mest rädd för, att det ska känns obehagligt och som bortdomnat.
    Är riktigt taggad nu, fast jag kommer aldrig våga. Men drömma går ju.
  • frökenskabb

Har just ätit en kycklingbit med smält smör på.
    Ikväll ska jag laga en gratäng på resterande kyckling, bacon, wok grönsaker, grädde och mkt ost!

• frökenskabb

Jag försökte länka till vikttråden men länken, som ni säkert märkt kom tillbaka hit.
    Ska vi starta en separat vikttråd eller vad tycker ni? =)
    Om någon känner sig manad så gör jag gärna ett nytt försök att länka

• frökenskabb

HEJ ALLA!

Nu har jag gjort en mat tråd =) Så kan vi lägga in recepeten där och diskutera annat här ;O)

• frökenskabb
    Ela007 skrev 2010-01-28 09:57:02 följande:
    Jag tycker jag äter så bra och ändå vill vågen inte rör sej nedåt. Första veckan gick jag ner 1,5 kg andra veckan gick jag upp 1,6 kg. Detta känns ju inte alls kul då jag har 10-15 kilo att bli av med till sommaren. Har ätit lchf i 2 veckor nu utan något fusk. Vad kan vara fel? jag äter inget som innehåller mer än 5g kolhydrater/100g, tycker jag försöker få i mej mycket fett. Äter bara grönsaker ovan jord och då väldigt restrektivt, ingen frukt har jag ätit alls.Var på restaurang igår med vänninorna, dom åt både pizza, vitlöksbröd, pommes och efterrätter. Jag åt kebabsallad med massa aioli som sås, bjöd bort mitt bröd och drack mineralvatten. Skillnaden på vågen idag jämfört med igår är ca 6 hekto upp.Hur länge ska man hålla på innan man ser något resultat? jag känner mej smalare, kanske bara inbillning.Vad är fakir? ska man bara äta kött och smör då? går man ner mer i vikt då eller?Ja, som ni ser så har jag mycket funderingar och frågor. Har Skaldemans bok, men det verkar ju inte som att dett fungerar på mej. Kan det vara så?Hoppas det är någon som vill ta sej an mitt problem.
    Jag kan försöka svara. Gick ner 5 kg första månaden för att sedan ta tvärnit. Ingenting på 2 veckor, förutom några hg upp! Phu! Förstod inte varför, jag fuskade heller inte. Kändes inte kul att vara strikt för att sedan gå upp..
    Jag såg över min kost och skar ner rejält på mjölkproduker (förutom cf el grädde till sås ibland, skvätt mjölk i kaffet osv) och la till ännu mera fett. Smör på allt!
    minskade på grönsaker gjorde jag också. och efter några veckor fick jag min belöning i form av -1,5kg.
    Se över om du kan skära ner på mjölkprodukter och framförallt håll ut, du kommer få din belöning!  
  • frökenskabb
    Jen nifer skrev 2010-01-28 10:01:59 följande:
    vad ska vi disskutera här då? Nu finns de en vikt tråd, en meny tråd o nu en mat tråd :D hihi nerå de blir nog bra.
    Hehe, ja något kommer vi nog på ska du se ;O)
  • frökenskabb

Har länkat uppe i TS, en riktig länk denna gång =)

• frökenskabb
    nickefiki skrev 2010-01-28 10:12:05 följande:
    Jag gör det, och många med mig. Men man behöver inte om man inte vill för viktminskningens skull alltså, sedan är det ju en annan femma att kroppen nog mår bra mycket bättre av att röra på sig.
    Jag tränar också. Går bättre och bättre, första tiden gick det seeegt.
    Nu känner jag mig starkare än nånsin =)
  • frökenskabb
    Ela007 skrev 2010-01-28 10:15:30 följande:
    Tack snälla för hjälpen. Mjölk dricker jag aldrig. TY äter jag ibland och grädde använder jag nästa varje dag till något. Som någon skrev så är grädden lite räddningen i detta, men det är fortfarande inga mängder jag sätter i mej.Jag hoppas verkligen att det tar vändning snart, VILL BLI SMAL!!!
    Ja grädde är verkligen räddningen, och grönsaker!
  • frökenskabb
    nickefiki skrev 2010-01-28 10:39:05 följande:
    Jo det är ju det man måste göra, testa andras, hur kan man annars veta vad som funkar för en själv?Det jag menar är att man inte kan betsämma att si eller så är det, som diskussionerna ibland har en tendens att handla om.
    Jag tycker det kan vara roande, (el. tragiskt kanske) att många verkar tro att LCHF är en Halleluja diet som gör att man når sin målvikt utan större problem ;O) 
    Som man sedan kan hålla också utan problem.

Därför är det skönt för många av oss att få prata av sig och behöva tips då det tar stopp. =)
  • frökenskabb
    nickefiki skrev 2010-01-28 10:50:41 följande:
    Jag tycker det verkar som att alla som provar har problem?
    Ja, när man väl provar ja ;O)
  • frökenskabb
    Jen nifer skrev 2010-01-28 10:55:39 följande:
    fast för mig är de just det,  nu kan jag nå min målvikt utan större problem :) Ja kan va mätt och glad under tiden, och de är inget svårt att hålla. Klart man få rpröva sig fram lite, alla är vi olika. Men ja, för mig är Lchf halleluja ;)
    Absolut, om man ger det en ärlig chans! =D Står ut och kämpar! Som väldigt många av oss gör!
    Menar att det finns många som ger sig in i detta utan större kunskap och enbart med en vilja att gå ner så snabbt som möjligt.
Svar på tråden LCHF