• Freddan

Är jag omanlig

I kölvattnet efter alla jämställdhetsdiskussioner har jag funderat mycket på vad som är omanligt. Det är inte helt lätt att utröna vad som får manligheten att hamna på sniskan. Jag kämpar daligen med att hitta rätt i alfahanedjungeln och min fru skrattar bara åt mig. Så hjälp mig nu med vad jag inte får göra för att inte förlora det sista unset av manlighet jag har kvar.

Några exempel på vad jag tror är omanlighetsbeteenden: hänga på familjeliv, raka bröstet, plocka ögonbrynen, köpa en julskiva med Carola, köpa en familjebuss, basta med badbyxor på, gå på föräldrautbildning, läsa Expressen söndagsbilaga, dela föräldraledigheten jämt med sin fru.

Vad tycker ni? Berätta vad ni anser är löjligt omanligt!

• Svar på tråden Är jag omanlig
  • Corpset

Omanligt är att inte göra saker man trivs med av rädsla för att verka omanlig.

• Teskedsmamman

Omanligt?! Att inte våga bejaka sina kvinnliga infall

Jag har en kompis som är så omanlig att det är snudd på löjligt, men jäklar vad manlig han är i kvinnors ögon

Att raka bröstet är inte omanligt, bara löjligt, och måste man ta bort stråna så är det ju jäkligt manligt att rycka bort dem med pincett.

Carolas julskiva är inte omanligt, möjligtvis patetiskt...

Ok, alla män är män i mina ögon tydligen, oavsett hur fjolliga de är

Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • Teskedsmamman

JO!!!!!!!!!!!! Att inte bry sog om sina nära och kära och ignorera sina barn/partner utan bara sitta framför datorspelet, eller mecka med bilen, det är jävligt omanligt i mina ögon!!! Då är man bara barnslig!

• Freddan
    Corpset skrev 2009-12-11 12:50:45 följande:
    Omanligt är att inte göra saker man trivs med av rädsla för att verka omanlig.
    Men det känns lite som moment 22 på ngt sätt.
  • Freddan
    Teskedsmamman skrev 2009-12-11 12:58:39 följande:
    Ok, alla män är män i mina ögon tydligen, oavsett hur fjolliga de är
    Ja du var inte mycket till hjälp.
  • Teskedsmamman
    Freddan skrev 2009-12-11 13:03:49 följande:
    Ja du var inte mycket till hjälp.
    Nope, jag vet Du kanske ska börja umgås med människor som mig då? Då blir du jäkligt manlig
  • Freddan
    Teskedsmamman skrev 2009-12-11 13:04:32 följande:
    Nope, jag vet Du kanske ska börja umgås med människor som mig då? Då blir du jäkligt manlig
    Jo, fast du är en person. Jag behöver få ett erkännande av den stora massan.
  • Teskedsmamman
    Freddan skrev 2009-12-11 13:05:51 följande:
    Jo, fast du är en person. Jag behöver få ett erkännande av den stora massan.
    Varför?!

Är din självkänsla helt avhängd på att få ett erkännaden från andra?!
  • Kjell2
    Freddan skrev 2009-12-11 12:49:15 följande:
    I kölvattnet efter alla jämställdhetsdiskussioner har jag funderat mycket på vad som är omanligt. Det är inte helt lätt att utröna vad som får manligheten att hamna på sniskan. Jag kämpar daligen med att hitta rätt i alfahanedjungeln och min fru skrattar bara åt mig. Så hjälp mig nu med vad jag inte får göra för att inte förlora det sista unset av manlighet jag har kvar. Några exempel på vad jag tror är omanlighetsbeteenden: hänga på familjeliv, raka bröstet, plocka ögonbrynen, köpa en julskiva med Carola, köpa en familjebuss, basta med badbyxor på, gå på föräldrautbildning, läsa Expressen söndagsbilaga, dela föräldraledigheten jämt med sin fru. Vad tycker ni? Berätta vad ni anser är löjligt omanligt!
    OK - de viktiga frågorna

Sitter du och kissar?
    Torkar du röven framifrån?

Svar på tråden Är jag omanlig