• Freddan

Är jag omanlig

I kölvattnet efter alla jämställdhetsdiskussioner har jag funderat mycket på vad som är omanligt. Det är inte helt lätt att utröna vad som får manligheten att hamna på sniskan. Jag kämpar daligen med att hitta rätt i alfahanedjungeln och min fru skrattar bara åt mig. Så hjälp mig nu med vad jag inte får göra för att inte förlora det sista unset av manlighet jag har kvar.

Några exempel på vad jag tror är omanlighetsbeteenden: hänga på familjeliv, raka bröstet, plocka ögonbrynen, köpa en julskiva med Carola, köpa en familjebuss, basta med badbyxor på, gå på föräldrautbildning, läsa Expressen söndagsbilaga, dela föräldraledigheten jämt med sin fru.

Vad tycker ni? Berätta vad ni anser är löjligt omanligt!

• Svar på tråden Är jag omanlig
  • Dorian Ertymexx
    Freddan skrev 2009-12-11 12:49:15 följande:
    I kölvattnet efter alla jämställdhetsdiskussioner har jag funderat mycket på vad som är omanligt. Det är inte helt lätt att utröna vad som får manligheten att hamna på sniskan. Jag kämpar daligen med att hitta rätt i alfahanedjungeln och min fru skrattar bara åt mig. Så hjälp mig nu med vad jag inte får göra för att inte förlora det sista unset av manlighet jag har kvar. Några exempel på vad jag tror är omanlighetsbeteenden: hänga på familjeliv, raka bröstet, plocka ögonbrynen, köpa en julskiva med Carola, köpa en familjebuss, basta med badbyxor på, gå på föräldrautbildning, läsa Expressen söndagsbilaga, dela föräldraledigheten jämt med sin fru. Vad tycker ni? Berätta vad ni anser är löjligt omanligt!
    Äh, manlighet, liksom skönhet, vilar i betraktarens ögan. En persons fjolla är en annans ubermacho, en persons ubermacho är en annans köttskalle. Var nöjd med vem du är, det är allt som räknas.
  • Mirla
    guinevere skrev 2009-12-11 13:22:30 följande:
    Om du har en penis är du manlig.Om du har en vagina är du kvinnlig, och därmed omanlig.
    Kunde inte förklarat det bättre själv.
  • Freddan
    John D skrev 2009-12-11 15:14:33 följande:
    tycker inte alls hon är lika kul att följa som resten av gänget.
    Du låter som min fru när hon pratar om Greys Anatomy.
  • Freddan

Dorian Ertymexx skrev 2009-12-11 15:18:02 följande:

Äh, manlighet, liksom skönhet, vilar i betraktarens ögan. En persons fjolla är en annans ubermacho, en persons ubermacho är en annans köttskalle. Var nöjd med vem du är, det är allt som räknas.
    Återigen, jag är inte intresserad av diverse snuttinuttiåsikter om att alla är olika. Jag frågade uttryckligen vad som anses var löjligt omanligt.
  • Dorian Ertymexx
    Freddan skrev 2009-12-11 15:26:52 följande:
    Återigen, jag är inte intresserad av diverse snuttinuttiåsikter om att alla är olika. Jag frågade uttryckligen vad som anses var löjligt omanligt.
    Det är inte snuttnittåsikter, det är MIN åsikt. Men fine, vill du ha något slags norm-mall så... om du inte bär rutig flanellskjorta, har mörk monoton röst, fårrat ansikte och småsuper och har svårt med kvinnor så är du en fjolla. Nöjd?
  • Mirla
    Freddan skrev 2009-12-11 15:26:52 följande:
    Vad som anses vara löjligt omanligt i den stora massans ögon eller vi som svarars ögon?

Verkar mycket märkligt att vara missnöjd med svar för att de är för "snuttiga". Jag kan rabbla upp en lång lista med saker som anses som omanliga för de flesta även om jag själv tycker det är ren bullshit.

Så, vilket vill du veta?
  • Pix Ladin

Julskivan med Carola kunde du gott ha hoppat över.

• beadis

Dorian Ertymexx skrev 2009-12-11 15:31:12 följande:

Det är inte snuttnittåsikter, det är MIN åsikt. Men fine, vill du ha något slags norm-mall så... om du inte bär rutig flanellskjorta, har mörk monoton röst, fårrat ansikte och småsuper och har svårt med kvinnor så är du en fjolla. Nöjd?
  • Disan
    Freddan skrev 2009-12-11 13:59:59 följande:
    Fast du var inte om alla män är olika jag var nyfiken på.
    Så klart inte, men längre ned i mitt inlägg (du kanske inte orkade ögna igenom hela?) så skrev jag om omanliga händer och byxor som sitter slimmat. Vilket INTE är manligt
    Life sucks and then you die
  • Freddan
    Disan skrev 2009-12-11 15:39:31 följande:
    Så klart inte, men längre ned i mitt inlägg (du kanske inte orkade ögna igenom hela?) så skrev jag om omanliga händer och byxor som sitter slimmat. Vilket INTE är manligt
    Jodå, jag läste absolut igenom hela ditt inlägg och såg även det nu nämner. Men du inledde inlägget med att alla är olika och det var det jag fastnade på.
Svar på tråden Är jag omanlig