• Freddan

Är jag omanlig

I kölvattnet efter alla jämställdhetsdiskussioner har jag funderat mycket på vad som är omanligt. Det är inte helt lätt att utröna vad som får manligheten att hamna på sniskan. Jag kämpar daligen med att hitta rätt i alfahanedjungeln och min fru skrattar bara åt mig. Så hjälp mig nu med vad jag inte får göra för att inte förlora det sista unset av manlighet jag har kvar.

Några exempel på vad jag tror är omanlighetsbeteenden: hänga på familjeliv, raka bröstet, plocka ögonbrynen, köpa en julskiva med Carola, köpa en familjebuss, basta med badbyxor på, gå på föräldrautbildning, läsa Expressen söndagsbilaga, dela föräldraledigheten jämt med sin fru.

Vad tycker ni? Berätta vad ni anser är löjligt omanligt!

• Svar på tråden Är jag omanlig
  • Tonx
    isisisis skrev 2009-12-11 17:54:00 följande:
    Är det inte manligt att vara omogen?
  • Tonx

jag vet! jag tycker kilt är både manligt och otroligt sexigt! :-d

• guinevere
    Tonx skrev 2009-12-11 17:55:17 följande:
    jag vet! jag tycker kilt är både manligt och otroligt sexigt! :-d
    Yes!
  • Radha

Hm, manlighet i mina ögon handlar nog mest om självförtroende. En man som är helt trygg i det han gör kan gladeligen måla naglarna rosa utan att bli omanlig.

• Rae
    guinevere skrev 2009-12-11 17:52:22 följande:
    Jag är också barnslig. Inget fel med det...Men tex när en vuxen man spenderar större delen av sin fritid med spelande och skiter i barnen, då är det inte längre bara barnsligt, utan direkt omoget och därmed omanligt.
    Håller med!
    Min man är däremot skridskoskoleledare och fotbollsledare och han gör det för våra barn. Det är så manligt att det blir sexigt i mina ögon. Han ställer sig också och bakar med barnen när andan faller på, sååå underbart manligt! En man som är en riktigt bra pappa är fantastiskt manlig.
  • haji

Vad som är omanligt för mig, är att inte hjälpa till hemma!!

• idiblon

Det är även omanligt att vara skiträdd för allt som kan anses omanligt.

• anniebananie

Min sambo har inga problem med att klä sig i rosa, han har samtliga Backstreet boys-skivor, gillar handväskor och han är ändå den manligaste man jag träffat. Tycker inget som du skrivit i ts är det minsta omanligt.

Vad som är omanligt är att köra motorcykel alldeles för snabbt, bilar också för den delen. Kanske mest för att det är barnsligt, inte för att det är kvinnligt...

• idiblon
    anniebananie skrev 2009-12-11 19:20:52 följande:
    Vad som är omanligt är att köra motorcykel alldeles för snabbt, bilar också för den delen. Kanske mest för att det är barnsligt, inte för att det är kvinnligt...
    Där kan jag verkligen hålla med! Jag kan gilla att åka motorcykel alldeles för snabbt, tex... Men inte för att det är manligt, utan just för att det är... Vad det nu är.
Svar på tråden Är jag omanlig