• Freddan

Är jag omanlig

I kölvattnet efter alla jämställdhetsdiskussioner har jag funderat mycket på vad som är omanligt. Det är inte helt lätt att utröna vad som får manligheten att hamna på sniskan. Jag kämpar daligen med att hitta rätt i alfahanedjungeln och min fru skrattar bara åt mig. Så hjälp mig nu med vad jag inte får göra för att inte förlora det sista unset av manlighet jag har kvar.

Några exempel på vad jag tror är omanlighetsbeteenden: hänga på familjeliv, raka bröstet, plocka ögonbrynen, köpa en julskiva med Carola, köpa en familjebuss, basta med badbyxor på, gå på föräldrautbildning, läsa Expressen söndagsbilaga, dela föräldraledigheten jämt med sin fru.

Vad tycker ni? Berätta vad ni anser är löjligt omanligt!

• Svar på tråden Är jag omanlig
  • Mary Lo

Jag gillar ju egentligen inte det där med "omanligt" och de exempel du räknar upp ts tycker jag är normala struntsaker. Kanske lite osmakligt det där med Carola dock.

Men jag kom på en grej som jag faktiskt instinktivt (om än skamset) tycker är omanligt, och det är när mina arbetskamrater av manligt kön gnäller över en massa skitsaker som inte en människa borde bry sig om. De gnäller över att folk inte sopsorterar, eller att ett skrivbord är rörigt eller att en telefon var urladdad, eller vad fan som helst. Och de gör det med en sådan där pipig jävla nasal röst och utspärrade näsborrar på ett sätt som gör mig fullständigt galen, och det är just jävligt omanligt på så vis att jag hellre hade huggit av mitt heterosexuella huvud än att låta någon av dem knulla mig.

No tears, please. It's a waste of good suffering.
  • Lusse
    Freddan skrev 2009-12-11 13:11:56 följande:
    På första frågan om hur jag kissar så måste jag erkänna att jag sitter ner för det mesta när jag är hemma. Skälet till detta är att det finns så mycket bra litteratur på våra toaletter hemma. Är jag däremot på bortaplan är det väldigt sällan jag sitter ner. Torkar röven gör jag absolut framifrån. Har aldrig förstått varför man gör det bakifrån. Känns liksom bara opraktiskt på ngt sätt.
    min kille sitter å kissar.. men det är väl klart att man torkar röven framifrån å bak..
  • Beautifully Human

Mary Lo skrev 2009-12-11 22:59:57 följande:

Jag gillar ju egentligen inte det där med "omanligt" och de exempel du räknar upp ts tycker jag är normala struntsaker. Kanske lite osmakligt det där med Carola dock.Men jag kom på en grej som jag faktiskt instinktivt (om än skamset) tycker är omanligt, och det är när mina arbetskamrater av manligt kön gnäller över en massa skitsaker som inte en människa borde bry sig om. De gnäller över att folk inte sopsorterar, eller att ett skrivbord är rörigt eller att en telefon var urladdad, eller vad fan som helst. Och de gör det med en sådan där pipig jävla nasal röst och utspärrade näsborrar på ett sätt som gör mig fullständigt galen, och det är just jävligt omanligt på så vis att jag hellre hade huggit av mitt heterosexuella huvud än att låta någon av dem knulla mig.
    Ok nu behöver jag inte skriva ett inlägg.

Du sa det.

För att lägga till på TS, plocka ögonbrynen...omanligt.
    Läsa Aftonbladet eller Expressen går också bort. Men bara för att det är skit tidningar.

Carola går alltid bort.
  • Herr Hagelin
    Tonx skrev 2009-12-11 17:22:47 följande:
    Herr Hagelin skrev 2009-12-11 17:20:22 följande:
    Jag älskar Mario Äh, jag tycker man är värsta skitcool om man spelar tv-spel!
    vilken tur jag har som e cool då!!!!
  • Herr Hagelin
    Lusse skrev 2009-12-11 23:17:32 följande:
    min kille sitter å kissar.. men det är väl klart att man torkar röven framifrån å bak..
    sitta o kissa är bra för prostatan har jag hört. den ska man va rädd om..
  • AllaNamnÄrJuUpptagna

Omanligt... de som använder för tajta jeans, snåla typer, män utan körkort och framförallt blyga män/killar!!

• Lusse

Herr Hagelin skrev 2009-12-12 00:16:38 följande:

sitta o kissa är bra för prostatan har jag hört. den ska man va rädd om..
    han sitter för att det är skönare ^^ han står om han har bråttom :P men om det är bra för prostatan så borde väl alla killar göra det =)
  • Rae

Ja det är visst bättre att sitta för man tömmer blåsan bättre bl. a.

• Mary Lo

Klart man ska sitta ner och kissa. Bättre för prostatan, mer civiliserat och dessutom prickar man rätt också. Det är ett vardagsmirakel att beskåda.

No tears, please. It's a waste of good suffering.
  • slapback

Mary Lo skrev 2009-12-11 22:59:57 följande:

Jag gillar ju egentligen inte det där med "omanligt" och de exempel du räknar upp ts tycker jag är normala struntsaker. Kanske lite osmakligt det där med Carola dock. Men jag kom på en grej som jag faktiskt instinktivt (om än skamset) tycker är omanligt, och det är när mina arbetskamrater av manligt kön gnäller över en massa skitsaker som inte en människa borde bry sig om. De gnäller över att folk inte sopsorterar, eller att ett skrivbord är rörigt eller att en telefon var urladdad, eller vad fan som helst. Och de gör det med en sådan där pipig jävla nasal röst och utspärrade näsborrar på ett sätt som gör mig fullständigt galen, och det är just jävligt omanligt på så vis att jag hellre hade huggit av mitt heterosexuella huvud än att låta någon av dem knulla mig.
    Haha, ja detta skriver jag under på.
    AllaNamnÄrJuUpptagna skrev 2009-12-12 06:09:13 följande:
    Omanligt... de som använder för tajta jeans, snåla typer, män utan körkort och framförallt blyga män/killar!!
    Jag vet inte vad du menar med "för tajta jeans" men jag gillar män med tajta jeans. Jag tycker det är manligt och sexigt. Jag tycker det är hemskt med för lösa säckiga jeans. Men det är ju såklart en smaksak. Allt beror ju också på hur de sitter och vad det är för typ av jeans.

Män utan körkort... min man har inget körkort av många skäl. Han är väldigt manlig ändå. Att tänka på miljön eller dyl kan vara mer manligt i mina ögon.

Men alla tycker vi olika.
Svar på tråden Är jag omanlig