• Midka

Tråddödare forts....

Scratchy skrev 2010-02-16 22:02:24 följande:
    För att Roses tvångsmässigt måste bevisa för Sedek att hon, som persiska, är bättre i sängen än den arabiska tjejen han dejtade innan...
    *ASG*

Smiley

Det var värt en rosa traktor i stilpris.....
  • Midka
    Velour skrev 2010-02-16 22:01:29 följande:
    Egentligen...Men man kanske inte kan göra slut ändå, innan man har fått det bekräftat att det verkligen har hänt nåt. Visst att man kanske får skämmas lite för att man har snokat, men vissa kan inte ta ett steg innan de fått det svart på vitt. Det är ju så subjektivt det där.Hade min kille snokat så kanske jag inte hade tyckt att det var kul, men jag skulle inte göra slut med honom eller så. Jag skulle lugna ner honom och på alla sätt övertyga honom att jag är pålitlig. Han kanske har haft det struligt i andra förhållanden och haft svårt att hantera det. Men går det så långt som att han aldrig kommer att lita på mig, ja då är det bye bye.
    Jag skulle ha svårt att acceptera att han snokade eftersom jag i princip aldrig har någon hemlighet som inte skulle tålas att prata om. Fråga så svara jag eller visar mobil, dator, almanacka... men att snoka i hemlighet... nja.
    Lite som S-mannen skrev... jag ser inte att man ska behöva ha någon hemlighet. Om sin historia - ja, men inte om det som händer nu.
  • Midka
    Mandi74 skrev 2010-02-16 22:20:51 följande:
    Det enda jag skulle kunna tänka mig att hålla hemligt för min partner det är om någon jag känner berättar något för mig i förtroende, jag skulle aldrig bryta ett förtroende så länge jag inte anser att någon är i fara och behöver hjälp som jag inte kan ge.
  • Midka
    Roses skrev 2010-02-16 22:31:02 följande:
    Hej  ;)Saknat mig?
    Självklart!
  • Midka

Jag åker till den stora staden till helgen!

Kommer säkert in på lite korta besök. Kan ju itne hålla mig från er

Kram och gonatt igen!!

• Midka

Hej på er!
    jag är inne en snabbis... Tåget går kl 05.30 imorgon och vi har en halvtimmes bilfärd dit... Hur kan jag vara så korkad att jag reser så tidigt en dag vi har ledigt? *suck*

Vi har varit hos pyskologen idag. Vårt barn är för friskt för en diagnos men har vissa svårigheter. Vi ska leta under autism för att få hjälp med tips mm. Känns bra att ha fått lite mer konkret att arbeta med. De har varit toppen på att möta oss och nu återsår "bara" att försöka få pojken att bli en vettig vuxen...
    Jag är så trött att jag håller på att skaffa mig migrän. {#lang_emotions_undecided}  Tur att jag får vila hos lilla mamma under helgen.

Nästan att tårarna rann för Anja! Fasicken att ramla i sån fart...

• Midka
    Velour skrev 2010-02-17 21:33:27 följande:
    Vad för svårigheter har han egentligen? Men skönt att er son är friskt
    1. Autsimdelen gör att han snöar in på vissa saker. Ett visst spel, vissa kläder, kan inte gå in i vissa rum osv.
    2. Han tar in för mycket information och kan inte sålla bort "oviktig" information. Det gör att han måste ha koll på allt i sin omgivning och det går inte när han går in i en affär. Då blir han "kokt" i huvudet och systemet blir överhättat och han kan inte varva ner.
    3. Han kan inte förstå hur andra tänker och känner sig. Det gör i förlängningen att han inte heller förstår varför han känner som han känner och det skapar mycket skam och skuld och hans självkänsla blir botten.

I vardagen: Vi kan oftast inte åka hem till kompisar för lilleman tycker det blir för jobbigt och då börjar han springa eller röra sig väldigt mycket. I värsta fall skriker han som besatt innan vi kommer dit, kanske lugnar sig när vi är där men efter max två timmar tar han på sig och går ut. Då ska han hem och om vi vet att han inte gör det på djävulsskap utan för att han inte kan något annat. Han är för trött.
    Vi ska åka tåg imorgon. I ca 30 minuter är han lugn men sen måste han röra sig så vi kommer gå genom alla vagnar fram och tillbaka. Det är ok för mig i ca 1 timme men när det gått tre och vi fortfarande går fram och tillbaka är jag fett less på det.
    Han vill inte/kan inte gå på teater, bio, stora folksamlingar osv osv.

Han började med lite gymanstik med inriktning på bollar men det var för rörigt och för många barn så han slutade efter tre gånger. Han väljer det inte utan det går inte.

Svårt att baskriva för nästan alla saker enskilt kan varje barn "få för sig" men för vår pojk blir det som att gå på en gata och plötsligt gå rakt in i en glasvägg. Han väjer och fortsätter och det går bra en stund men sen kommer en ny glasvägg som han går rakt in i. Det är svårt att gå på gator med osynliga glasväggar.... så han gör sitt bästa för att inte gå in i dem och det är inte alltid vi förstår varför. Han är för liten för att sätta ord på det än.

Det blev ett långt inlägg detta...
  • Midka

Gonatt!

Jag kommer nog titta in lite då och då under helgen....

Kram!!

• Midka
    Velour skrev 2010-02-17 22:04:26 följande:
    Ojdå! Men jag tyckte att du skrev att psykologerna tyckte att han var frisk...
    Ja... Han är frisk i förhållande till de som verkligen har svårigheter...
    Vår pojk är inte så allvarligt problematiserad att man behöver fortsätta utreda honom för att få en diagnos. Han är bara lite "störd" så att säga. Han har dock svårigheter som vi nu fått mer tydligt beskrivna för oss och vi har fått ett bra underlag som vi ska ta med till skolan för att se till att de uppfyller sina skyldigheter att ta vara på varje individ.

Vi har även fått konkreta tips på hur vi kan hjälpa honom i vardagen.
    Så ur ett psykologperspektiv är vår pojk inte "sjuk" bara "förkyld"... om du förstår vad jag menar? Det osm är skönt är att de har lyssnat på oss och att nu har vi större möjligheter att kunna uttrycka oss om vad vi behöver hjälp med.
  • Midka

Hej på er!
    Har ni bestämt något datum till kryssningen?
    Jag kommer in sen och läser svaret!

Ser att confli har tittat in igen. Kul! Kanske följer även du med på kryss?

Svar på tråden Tråddödare forts....