• Midka

Tråddödare forts....

Isnogood skrev 2010-02-21 21:15:12 följande:
    Hur har det gått för dig?
    Jag har skottat och skottat och tänkt på dig!
    När jag skottar har jag ofta sällskap och vi har inte några stor ytor heller men så poppar du upp i huvudet på mig och jag tänker att "Isso... hon har mycket att skotta så jag ska inte klaga..."
  • Midka
    Jagbyttenick skrev 2010-02-21 21:22:14 följande:
    Ja, man måste åtminstone försöka känna efter igen innan man förkastar idén
    Det håller jag med om men man måste ibland ge det lite tid.... !
  • Midka
    Roses skrev 2010-02-21 21:23:40 följande:
    Grejen är att jag HATAR glasögon nåt enoooooooooooooooooooooooormt ( brukar använda linser ) men har varit för lat på sistone så jag måste skaffa en ny glasögon och vill ha en som syns så lite så möjligt. Den andra finns i färgerna rosa och blå. Beställde hem provbågar men beställde bara hem den lila och min man tycker den är för barnlig/flickaktig och jag tycker den är urgullig på mig så jag vet inte........ska se om jag kan beställa hem den blåa och prova den också. Priset var ju jättebilligt också. Var inne på synoptik och samma båge skulle kosta runt 3000kr men om jag beställer via nätet så går den på 1000kr. Måste ha index 1.67.
    Om de ska vara diskreta skulle jag satsa på de silvriga... Lila lät annars som en bra färg! Rosa är nog mer barnsligt än lila...?!
    Lila verkar vara vårens färg på kläder så du bli über hipp med lila glasögon!!!!
  • Midka
    Roses skrev 2010-02-21 21:25:22 följande:
    Jag vill så gärna flytta till USA men efter 11september så har allt blivit svårare tyvärr :( Även om maken inte kommer ha svårt att hitta jobb så vet inte jag vad jag ska göra där borta.
    Göra TV och bli en nya Anna Anka? Kanske sälja iden till Iran?
  • Midka
    Sedek skrev 2010-02-21 21:29:21 följande:
    Hm, jag är mer "Power of momentum" typen och om jag finner mitt glas halvtomt går jag genast och fyller på.Kan inte leva med haltomma glas, går inte...Men vi har alla olika preferenser, för en del kan det säkert fungera att känna sig för, tänka efter och sedan göra en ny bedömning Men då tycker ju jag att man ska tänka efter på allt bra man har, så att man återkallar den där halvfulla känslan (tolka nu inte fel på halvfull)
    Visst har du rätt! Särskilt i vardagslunken. Det jag tänker på är när saker fuckar upp sig alldeldes förfärligt. Då kan man behöva drunkna lite halvfull i tomma glas en stund...
    Sen får man spotta upp sig och återkalla halvfyllan! {#lang_emotions_cool}
    Nej! Jag menar förstås känslan av att glaset är halvfullt!!{#lang_emotions_laughing}
  • Midka
    Isnogood skrev 2010-02-21 21:31:18 följande:
    Skotta snö....faan vad jag är trött på det...NÄSTAN så trött på det så att jag skulle kunna tänka mig att bli ihop med vem som helst bara för att få hjälp med det...men bara NÄSTAN (!!!)Spenderade nästan 5 timmar i morse med att skotta..o då har jag bara skottat på parkeringen, utanför farstukvisten o till vedförrådet...resten är kvar. Armarna gav upp till sist så då gav resten av mig upp med.Annars så är det ok...kämpar på o hoppas på något positivt...
    Det finns inga snygga traktorägare i närheten som skulle kunna komma på tal?
  • Midka
    Roses skrev 2010-02-21 21:41:07 följande:
    Ja, jag glömmer oftast bort hur mycket tålamod han har. Jag erkänner att jag inte har världens bästa humör. Jag kan va otrolig svår och leva med. Han hade ordnat med allting så igår kändes det bara helt rätt och berätta allt för honom. Trodde han skulle flippa ur men det gjorde han inte alls. Han blev tårögd, jag kände hur det verkligen brast där inne på honom samtidigt som man kunde se i hans ögon hur ilskan växte men han sa inget...när jag hade berättat klart så tröstade han mig utan att säga ett ord. Att jag kunde ha så fel om honom i alla dessa år och gå runt och bära på allt ensamt känns så dumt just nu men jag är glad att jag berättade.Man tänker väl alltid på livet. Hur det ska bli, vart man är på väg. Du har det väl ganska svårt just nu med tanke på allt som kommer förändras för dig så det är ju inte konstig att du tänker extra mycket på ditt liv just nu. Önskar dig lycka till med allt och att du väljer det rätta valet som känns okej för dig. Puss.
    Och ibland spelar det ingen roll vad man väljer för det blir inte som man tänkt ändå!
    Jag tror itne du haft så fel om honom utan mer att du haft så svårt själv att du inte sett vilket stöd och vilken hjälp du kan få. Jätte skänt att höra att det gått så bra!
  • Midka
    Isnogood skrev 2010-02-21 21:40:48 följande:
    Näe...tyvär inte...O grannen (ganska överviktig, inte snygg o dessutom gift..) vill jag inte be om hjälp heller...känns som om man skulle utnytja dem på något sätt...sen så känns det otroligt skönt faktiskt att kolla på allt ( när det är klart...inte innan..) o veta att man fixat allt själv
    Visst är det skönt! Problemet är väl att man inte alltid själv ser var gränsen gick till att överförbruka sig själv...
    Han kanske inte har något emot att bli lite utnyttjad...?
    Viktigast är bara att du orkar! Och att du är nöjd..
  • Midka
    Jagbyttenick skrev 2010-02-21 21:51:28 följande:
    Nä vänner, nu är det vika tvätt som gäller och sedan är det dags för tvagning och manikyr och pedikyr (brukar fixa händer och fötter på helgen ) Och sen kan jag förhoppningsvis få sova några timmar också Puss och kram allihop!
    Puss!!!!
  • Midka
    Polly S skrev 2010-02-21 21:53:13 följande:
    halvfulla glas (upplevelsen är ju inte fel, men synsättet ska ändras!), snöskottning (skööönt att ha lägenhet!), flytt (utomlands vore inte fel ett tag!) och glasögon (jag älskar glasögon!) -vad mer har jag missat?inget snusk ikväll?(lite mer på banan, försöker att inte tänka på allt jobbigt.)
    Tänk om jag haft din förmåga till sammanfattning!
    Djupt avundsjuk!!

Gott att se att du i alla fall ser banan....
Svar på tråden Tråddödare forts....