• Midka

Tråddödare forts....

Velour skrev 2010-02-19 23:11:47 följande:
    Jag har faktiskt tänkt på det där. Vi träffas ju här varenda dag och då kommer det sig ju naturligt att man lär sig varandras vanor. Man kommer så nära varandra även om det bara sker genom skärmen Ah, djupa tankar. Vet ju att du har huvudbry så det räcker och lite till. När blir du klar med dina studier (har glömt )Jag ska arbeta på tentan i helgen. Förresten, skulle du kunna hjälpa mig att komma på ett ämne/problem som är sociologiskt intressant?
    OCH jag har saknat er fast vi bara träffas genom skärmen.... Känns lite annorlunda. När någon frågar och jag ska försöka förklara vad jag gör på kvällarna så... är det inte så lätt helt enkelt!
    Aaah! Nu är jag här igen!

Hej på er alla har det hänt någont nytt??
  • Midka
    Mandi74 skrev 2010-02-21 20:19:35 följande:
    Folk har svårt att förstå hur djup gemenskapen man kan få via skärmen..
    Minst sagt.... Undrar om det var samma problem på snigelpostens tid...? Skillnaden är att idag har vi daglig kontakt men då fick man vänta på brevbäraren och det tog sina två veckor....

På ett sätt får jag en annan förståelse för ungdommarna som sitter som jag, varje dag och jag tycker lite synd om de föräldrarna som inte kan vara med och förstå sina barn. Pretto? Ja, antaglingen...
  • Midka
    Mandi74 skrev 2010-02-21 20:20:31 följande:
    Midka: Hej förresten! Inte mycket som hänt i helgen vad jag vet i alla fall.
    Nehej? och varför hoppas alla att du mår bättre nu då?
  • Midka
    Roses skrev 2010-02-21 20:21:26 följande:
    Ja, jag måste också erkänna att jag har blivit beroende av "er". :) Det känns konstig att ha delat så mycket med människor jag aldrig träffat. Puss på er. Jag var borta med maken två dagar och jag mår mycket bättre. Hur är det själv?
    Hoppas ni fick pratat mycket!

Jag mår bra på ett plan och ganska botten på ett annat.

Bra : jag har en toppen familj, fint hus, bil, mår bra, har många vänner osv, osv.
    Botten : vill jag verkligen bo så långt från min familj och några av mina bästa vänner? Kommer jag ångra mig resten av mitt liv om jag inte bor närmre dem? Om jag skulle flytta närmre dem hur skulle det fungera? Vill min man följa med om det blir skarpt läge? Vad ka jag arbeta med och vad vill jag arbeta med?
    Ja.... vanliga "vad-ska-jag-bli-när-jag-är-stor" funderingar. Om några veckor är allt som vanligt igen, {#lang_emotions_undecided}
  • Midka
    Mandi74 skrev 2010-02-21 20:36:29 följande:
    Var inne och kollade min yahoo mail, har inte gjort det på länge.. 964 olästa meddelande. *sitter och raderar meddelanden*
    Tur att du fått något att göra en stund då....
  • Midka
    Roses skrev 2010-02-21 20:45:19 följande:
    Ja, vi hade det faktiskt helt underbart. Jag kom nära honom på ett sätt jag inte har gjort tidigare. Det känns faktiskt jätteskönt. Ja, dom där frågorna tar ju aldrig slut heller. Många av dina frågor känner jag igen. Min man har greencard/amerikanskpass och jag känner igen många av dina frågor. Jag har funderat så många gånger.........Om vi flyttar, vad ska jag göra? Om vi flyttar då kommer jag ifrån mamma och vill jag det? Omv i flyttar då hamnar vi i ett nytt land för andra gången i mitt liv vill jag gå igenom samma helvete? Om vi stannar så kommer vi förlora livsstilet jag beundrar och tycker om, vill jag det? Om vi stannar, kommer jag/vi ångra oss senare i livet? Tro mig....jag har haft dom frågorna i hjärnan så många gånger............
    Fantastiskt! Kul att du fördjupat kontakten med din man!!

Problemet med alla frågor är att till sist måste man välja. Det går inte att få allt på en gång hur jag än försöker... Det är bara att vänta och prova känna en gång till om någon månad och hoppas att jag hittar något svar..
  • Midka
    Polly S skrev 2010-02-21 20:52:32 följande:
    hej tråden, eller iaf Midka, mandi & Roses som är här nu!allt bra med er?
    Jo... på det hela är allt bara bra. Hur är det själv? Är glaset halvfullt eller halvtomt? Hur ahr det gått med familj mm?
  • Midka
    Roses skrev 2010-02-21 20:56:39 följande:
    Ja, man måste ju välja till slut. Här hemma håller vi på och bestämma oss.......Du har ju det lite lättare i och med att du kan känna efter/prova vart du trivs bäst. Lycka till. :)
    Fint nr!!

Det blir spännande och se vad ni kommer fram till!
    Vi kan prova i och för sig men det är alltid ett jobb med att flytta en familj oas om det är kort eller långt. Dessutom vet jag inte var jag skulle trivas bäst. Jag gillar inte Sthlm eftersom jag blivit lite stadsskygg men det kanske finns alternativ runt omkring. Vi får väl se hur det blir...
  • Midka
    Sedek skrev 2010-02-21 21:14:08 följande:
    Måste bara kommentera detta:Glaset är ALLTID halvfullt, det är bara så att från vissa vinklar i livet kan det se ut som att det är halvtomt. Men det är alltså fel.
    Om det känns halvtomt är känslan inte fel, eller hur...
    Sen får man vänta en stund och prova att känna igen och kanske kan man då förhålla sig på ett mer konstruktivt sätt och därmed även känna att det är halvfullt...
    Vad tror du?
  • Midka
    Jagbyttenick skrev 2010-02-21 21:16:21 följande:
    Heej vännen, jag är också här!Hej ni andra med *vinkar*Trött så ögonen går i kors, vet inte varför, men håller på med tvätten så sova går inte för sig nu.Låååång vecka framför mig, men rolig Imorgon eller eventuellt på tisdag ska jag ha utvecklingssamtal med chefen, alltid lite nervöst. Har ett anbud som ska bli klart, och en massa andra deadlines.På fredag är det min tur att fixa fika på morgonen på jobb och på kvällen håller jag i en After work eftersom ingen annan tar tag i saker och ting Dagen därpå kommer min barndomsbästis och bor över till söndagen, så det är full rulle till söndag kväll
    Jeeee!
    Det är till att ha att göra....! Jag har nog mer att göra i veckan än jag har lust att ta in precis nu...
    I morgon ska jag ta itu med veckoplaneringen så fram till dess ska jag njuta av hela söndagen!!
Svar på tråden Tråddödare forts....