• Midka

Tråddödare forts....

Faan! Har jag retat Rose tror ni? Det var inte min mening.

• Midka
    Polly S skrev 2010-02-23 21:04:45 följande:
    men ni har varit tillsammans ganska länge? 7-årskris brukar man ju prata om, så då kanske det är som du säger, dags att prioritera er 2!
    12 år så det finns nog sina förklaringar....

Fint nr!
  • Midka

Och här dog tråden....

Jag ska snart lägga mig (halv pensionär som jag är.... )

• Midka
    Hej!
    Det blir lite svårt att svara så att det går att följa i ordning men jag ska göra mitt bästa. Jag använder kursiv stil för att du ska se vad jag svarar på. Hoppas det går bra. Det är alltså inte någon markering i form av att jag vill vara övertydlig på något sätt utan bara för att du ska kunna följa mian svar. ok?

Du är för rolig!
    När det gäller andra saker är det bara perser/ iranier som räknas. Tex med vem som stöttade dig i din svåra situation tidigare.
    Nu var det "bara" Fiona som snabbt hann svara dig men det räckte inte riktigt...

Här får du verkligen förklara vad du menar? Även när jag mådde som värst så försökte jag så gott jag kunde att försöka muntra upp dom som mådde dålig genom att skicka "presenter" eller skriva gulliga kommentarer i deras ( blogg ) m.m men som sagt det är fritt fram att tolka som man vill.

Det var i något inlägg  i en diskussion du hade med Velour om iranier då du skrev något i stil med " och vem är det som ringert till en helt främande och stöttar? Jo en iranier..." just där och då var det så jag tolkade det. Tex hade Mandi stöttat jätte mycket även om det inte var hon som ringde. Jag uppfattar att du är en mycket stöttande person som hjälper andra det var bara att jag hakade upp mig på judt den formuleringen.... Sorry om jag tolkade det fel!

Jag får inte riktigt koll på hur du tänker alla gånger.
    Jag gillar dig så det är inte det. Det är bara att jag inte riktig har koll på hur du resonerar. Tex säger du att alla araber är "arar" och kort efteråt säger du att din svärmor dömmer ut dig för att du är från en speciell grupp (vågar inte ens prova att stava till det). Tänker du bli likadan som din svärmor om någon av dina pojkar träffar en "arar"?

När det gäller araber och min hat gentemot dom så får du va snäll och fråga mig nästa gång varför jag känner så starkt innan du får brottom att bli av med dina "stämpel". När det gäller min hat så kan jag ge dig flera motiveringar varför jag säger som jag gör. Jag har goda skäl att hata dom. När det gäller min svärmor så gillar hon inte mig för att hon är självisk, för att hon är egoistisk satkärring som ville att min man skulle gifta sig med en från deras "grupp". Perserna har inte gjort ármenier nåt ont under historiens gång. Det kan man knappast säga om araber gentemot perser. Förstår du skillnaden????!!!!

Det är ju därför jag har skrivit som jag gör! Jag försöker på mitt sätt att fråga hur du kan dömma ut så många människor. Det är svårt att fråga i skrift för jag vill inte "kräva" svar som du kanske inte vill ge.
    Det du har skrivit om din svärmor är att hon dömt ut dig för att du inte tillhör "rätt" grupp. Som jag uppfattat det har hon bestämt sig för att du är dålig för att du är född i fel grupp. Jag kan ha uppfattat fel. Du borde vara en superbra svärdotter som sköter om hennes barnbarn på ett toppensätt! Hon borde vara stolt över att ha dig som svördotter! Så för att svara på din fråga.... Nej, jag förstår inte skillnaden.

Du är så full av motsägelser.

URSÄKTA? Och det slutsatset kom du fram genom vad??????
    Genom det jag läst och skrivit. Varm, förstående, kärlesfull, klok men som inte kan se att det kanske finns en trevlig människa bland miljoner araber.

Observera att jag inte är ute efter att bråka! Jag förstår bara inte.

Sista 4 orden har du verkligen inte fel i.............

jag hoppas att jag kommer förstå!!

Kommer tillbaka senare med flera kommentarer. Ska bara äta och natta lillen...
  • Midka

Jag fortsätter att skriva med kursiv text för att visa vad jag svara på.

Jag veet!!! Du är en varm och vänlig person som månar (har omsorg om) familj och vänner. Det är därför jag tycker det är konstigt att du ibland bara ser till perser... Jag tror det beror på att du inte är van vid andra vänner...?

Och med det menar du? Nej, jag har inga svenska killkompisar...har mina skäl. Dels att dom skulle påminna om en viss person och det klarar jag inte av. Att jag inte har nära svenska tjejkompisar behöver du bara läsa dina sista inlägg för att hitta ditt svar.

Du har tidigare skrivit att du har svårt för svenska tejjer pga av vad som hänt dig tidigare och det var det jag menade. Här i tråden är det flera som har visat att de verkligen bryr sig om dig fast de är svenska.
    Det sista förstår jag inte? Läsa mina inlägg? Jag försöker vara uppriktig och fråga dig och skriva till dig om det jag inte förstår.

Det är nog det jag inte har insikt om.... jag vet ju inte om din historia och som jag skrev innan, jag har full respekt för dina åsikter.

Respekt såg jag ingenstans men så har jag brytningsfel också. {#lang_emotions_undecided} För att inte veta bakgrunden till personens handling var du då otrolig snabb med din stämpelsättning.
    Det är tråkigt att du uppfattar det så. Jag har inte menat att sätta någon stämpel.

Jag hoppas att du inte blir för besviken för det är inte min mening. Kanske kan jag beskriva mer hur jag menar för jag är inte ute efter att värdera!

Hmmmm.......okej. Sure. {#lang_emotions_undecided}
    Hur ska vi komma vidare och förstå varandra om du väljer att inte tro mig?

• Midka
    Mandi74 skrev 2010-02-25 20:16:45 följande:
    Vi hade ju två tankar, så det var väl därför. Så skönt att slippa vakna i ett iskallt hus, värre var det däremot om vi båda hade jobbat hela dagen och det var några minusgrader ut. Då var det inte varmt i huset när man kom hem.
    Isnogood skrev 2010-02-25 20:11:00 följande:
    Tyvär inte, behållaren till elementsvattnet sitter dels uppe på vinden, visserligen med issolering runt men själva vinden är oisolerad och behållaren är väldigt väldigt liten vilket gör att värmen inte kan hålla sig så länge.Hoppas i framtiden dels kunna isolera hela vinden i samband med utbyggnaden o dels kunna sätta in nytt kärl i större storlek."framtidsdrömmer"
    Fyttirackarn att ha det så!
    Det är därför jag bor i civilisationen med stor varmvattenberedare!
    I korta perioder skulle jag klara att leva så och då menar jag korta perioder!
  • Midka
    Mandi74 skrev 2010-02-25 20:33:56 följande:
    Midka, om du vill ha svar från Roses får du nog skriva i hennes inbox. Hon har valt att ta en paus från tråden.
    Vad tråkigt att hon gjort det!
    Jag har inboxat vilka inläggsnr som jag skrivit.
    Lite olyckligt att jag inte svarat så fort men irl har tagit över lite... (en hel kväll...).

Tack för att du sa det.
  • Midka
    Mandi74 skrev 2010-02-25 20:14:54 följande:
    Haha.. fick det här i min inbox på ds. "Lyckans man,...Ja jag menar att han som får dej är lyckans man...mm..du verkar verkligen vara en sweet mandi.."Inte illa..
    Hmm, ungefär som raggningsrepliken "har änglarna trillat ner från himlen eftersom du står här mitt emot mig?"....
  • Midka
    Mandi74 skrev 2010-02-25 20:41:39 följande:
    Det är en vane sak, precis som att man vänjer sig vid att strömmen går lite då och då eller att vägen inte bli plogad så snabbt på vintern mm.Men det är värt det, jag älskade att bo på landet.. tystnaden, friheten, närheten till naturen.. underbart.
    Nej, det är en värderingssak enligt mig. Är det värt det så gör man det annars inte! Jag har bott på landet i omgångar och det är inte min grej. Storstad gillar jag inte heller så en gyllene medelstad som passar mig!

Frihet, tystnad och närhet till naturen finns i älskad mellan stad! Plus hög hastighet på bredbandet, buss, öppna affärer och pizzeria.
Svar på tråden Tråddödare forts....