• Midka

Tråddödare forts....

Jha! Det är precis därför jag inte handlar på nätet. Ibland till lillegubben men då har jag ofta kollat i affären först....!!

• Midka
    Polly S skrev 2010-02-23 20:28:51 följande:
    nej, bara få ihop ett hemmabibliotek!
    Utlåning kanske?
  • Midka

Hej på er!!!
    Jag är lite låg idag... Vet inte om det är mars som börjat tidigt eller om jag bara är trött...

Försöker tala om för min man att vi behöver tiiid ihop men han verkar inte förstå riktigt.... Hoppas han fattar snart! Det är oftast jag som får driva allt hemma och det har sina för och nackdelar. Fördelar är att jag inte behöver fråga om särskilt mycket utan kan bestämma det mesta själv. Nackdel är att det ibland blir tungt med ansvar och att stå med allt. Jag vet från andra trådar att man bara ska vara lycklig eller sparka ut honom men nu lever jag i mellanlandet... Jag har valt att sätta mig i situationen och får snällt gilla läget. Om jag skulle klaga är jag idiot som inte fattade det innan jag "skaffade" barn och enda lösningen är att vara himelskt lycklig eller sparka ut han.

Vi har barn ihop, jag blir absolut inte misshandlad på något sätt, på det hela har vi det jätte bra ihop. Problemet är att han kunde varit min bror just nu. {#lang_emotions_undecided}
    Finns inte en bättre vän och stöttepelare! Men..... det är nog en period och vi hitter säkert tillbaka igen... snart.....

• Midka
    Polly S skrev 2010-02-23 20:34:10 följande:
    då har jag förmodligen lika mkt böcker i både hallen och sovrummet, och fler i arbetsrummet...och jag har en IKEA-påse med böcker (på engelska såklart) på jobbet, för att låna ut till eleverna.
    Ordna försäljning...?
    Bläddrar du i alla böcker då och då eller? Jag har tagit ett beslut och nu har jag nästan inga böcker kvar. De flesta är  på jobbet, vinden eller hos goda vänner!
  • Midka
    Mandi74 skrev 2010-02-23 20:38:38 följande:
    Det gör inte jag heller.. men mest för att jag älskar att gå i affärer.
    Jag är periodare... Det innebär att jag ibland tycker det är ok att gå i affärer men oftast blir det mer på tvång....
  • Midka
    Roses skrev 2010-02-23 20:42:49 följande:
    Åhhhh tack. Hej Fiona. ;)Nån som la märke till att jag sa hej.
    Du är för rolig!
    När det gäller andra saker är det bara perser/ iranier som räknas. Tex med vem som stöttade dig i din svåra situation tidigare.
    Nu var det "bara" Fiona som snabbt hann svara dig men det räckte inte riktigt...

Jag får inte riktigt koll på hur du tänker alla gånger.
    Jag gillar dig så det är inte det. Det är bara att jag inte riktig har koll på hur du resonerar. Tex säger du att alla araber är "arar" och kort efteråt säger du att din svärmor dömmer ut dig för att du är från en speciell grupp (vågar inte ens prova att stava till det). Tänker du bli likadan som din svärmor om någon av dina pojkar träffar en "arar"?

Du är så full av motsägelser.

Observera att jag inte är ute efter att bråka! Jag förstår bara inte.

*duckar ifall du blir arg*
  • Midka

Tack, tack, tack Rosi, Mandi och Isso för alla fina ord!!! Jag kommer nog att lösa det.

• Midka
    Roses skrev 2010-02-23 20:56:14 följande:
    Mäh MIDKA!Jag menade inget illa. 
    Jag veet!!! Du är en varm och vänlig person som månar (har omsorg om) familj och vänner. Det är därför jag tycker det är konstigt att du ibland bara ser till perser... Jag tror det beror på att du inte är van vid andra vänner...? När det gäller araber har du din åsikt och jag har respekt för att du tycker som du gör men för mig är det svårt att dra alla inför en kam, alltså att dömma precis alla. Jag tror att det finns i alla fall en arabisk kvinna som är trevlig.... Sen kan de flesta kanske vara arar men alla?

Det är så jag tänker..... och kanske har jag fel.
  • Midka
    Roses skrev 2010-02-23 21:01:36 följande:
    Tänker bara svara på detta sen tror jag att jag ger mig för ikväll. Jag verkligen föraktar/hatar araber av hela mitt hjärta. Du kommer aldrig förstå varför. Du har ingen aning om hur mina förfäder har blivit behandlade och blir behandlade. Du får tro vad du vill om mig det tänker jag inte alls säga nåt om. Nej, Arg är jag inte men besviken för jag trodde att jag hade delat med mig så mycket att dom flesta av er vid det här laget "kände" mig men jag hade nog fel.
    Det är nog det jag inte har insikt om.... jag vet ju inte om din historia och som jag skrev innan, jag har full respekt för dina åsikter.

Jag hoppas att du inte blir för besviken för det är inte min mening. Kanske kan jag beskriva mer hur jag menar för jag är inte ute efter att värdera!

Det är bara att jag inte får ihop bilden helt och hållet... Du är ju så förstående och varm i så många sammanhang.

Äh! Faan! Det kanske inte spelar någon roll vad jag skriver det finns alltid en risk för att missförstånd ska uppstå. {#lang_emotions_undecided}

Jag gillar dig och jag ser dig som en varm och kärleksfull människa.
  • Midka
    Polly S skrev 2010-02-23 21:05:52 följande:
    jag har jättesvårt att göra mig av med böcker, jag vill ha massor, massor!jag läser om böcker, och bläddrar i faktaböckerna nu & då.
    Köp ett slott så alla böcker får plats?
Svar på tråden Tråddödare forts....