Inlägg från: Polly S |Visa alla inlägg
  • Polly S

Tråddödare forts....

är irriterad ikväll.
    besöket hos tandhygienisten gick bra (puh, har haft massa trassel tidigare), piutsad & fin, men sen...
    blev utskälld av elev på EVK och inte ett dugg uppbackad av chefen.
    känns sådär.

• Polly S
    Roses skrev 2010-02-10 20:55:10 följande:
    * Kramar om Fiona och smeker henne på huvudet * Ibland behöver man få en kram. Att jobba med snorungar har sina nackdelar tyvärr.
    tack Roses.
    fast elevens reaktion kan jag mer förstå (trängt läge, krav från oss etc), men rektorns...?
  • Polly S

hej tråden! snubig ocg trödd. *sveper en mugg te*
    ni då?

• Polly S
    Velour skrev 2010-02-11 18:19:21 följande:
    Hej Prosit! Har du varit tvungen att jobba i det tillståndet? Jo, här är det OK. Idag hade vi en föreläsning om genus, vilket var skoj, även om jag har läst om det tidigare. Men genus i pedagogikkursen skiljer sig märkvärt mot genus i sociologi. Det blev många skratt och många irritationstillfällen då vissa feminister verkligen är rabiata som fasen! Men men..det var kul iaf.
    tvungen & tvungen, som lärare tror jag ju att jag är oumbärlig och inte kan vara hemma!

feminister i klassen eller feminister i exempel på kursen?
  • Polly S
    Velour skrev 2010-02-11 18:31:05 följande:
    Nu vet jag inte var oumbärlig betyder, men ok Nej, nej..feminister i exempel på kursen. Vi har feminister i klassen och t.o.m. en som är med i FI, men de är normala av vad jag har sett hittills. En annan är både feminist och lite AFA-ig
    att man inte klarar sig utan mig. såklart.

aha. rabiata människor, oavsett  vad de fastnat i, är läskiga.
    vad är det för exempel då? *nyfiken*
  • Polly S
    Velour skrev 2010-02-11 18:55:23 följande:
    Tiina Rosenberg hette visst den andra rabiata feministen som jag blev tipsad om.
    ja, det låter bekant.
  • Polly S
    Midka skrev 2010-02-11 21:02:22 följande:
    Jaha! Jag blir anklagad att inte vara inne tillräckligt och se vilket drag det är nu då!!!  Jag får väl underhålla mig själv då....
    hej Midka!
  • Polly S

ska gå och lägga mig, men damn, vilka smarta, empatiska, starka personer det hänger i den här tråden!
    vi är den bästa flocken (visst var det så Midka?)!
    gonattkramar på er!

• Polly S

hej trådvänner!
    är på väg ut till pub för mat och öl med Maken och goda vänner -skål på er och trevlig fredag!

• Polly S
    Mandi74 skrev 2010-02-12 16:41:47 följande:
    Hello! Låter trevligt, får min son följa med..
    din son -inte du?
Svar på tråden Tråddödare forts....