Inlägg från: Grizelda |Visa alla inlägg
  • Grizelda

Tråddödare forts....

Sedek skrev 2010-02-06 17:41:53 följande:
    Bä... Så slipper du gissa om det är en get, bock, får, lam, sugga, kulting, kalv, eller hund. Jag gissar på get.
    Du, jag är från landet. Riktiga bondlandet. Det är en get. Jag har själv haft en get. Getter har rakt hår. Får är lockiga. Båda luktar, men getterna lite mer.
  • Grizelda
    Sedek skrev 2010-02-06 18:16:54 följande:
    Haha Jo jag ser nog allt att det är en get, dessutom har hon sagt det förut. Men bock då? Kan det inte vara en bock?Äter man getter? Som man äter lam och får?
    Jo, det är en bock=getpojke. Det går att äta get, men tror inte det är så vanligt i Sverige, där vi har gott om andra djur med lite mindre säregen smak. Getost är det dock många som gillar. 
  • Grizelda
    Scratchy skrev 2010-02-06 18:21:46 följande:
    Gjorde du inte alls. Du stavade fel och nu försöker du bluffa dig ut...
    Jag fick baske mig googla innan jag kunde stava till Nietzsche. Ytterligare en gammal gubbajäkel som påstås ha sagt en massa viktigt... Kan du ge mig en sammanfattning?
  • Grizelda
    Jagbyttenick skrev 2010-02-06 22:22:23 följande:
    Språkpolisen rycker ut: Lamm, ramm och damm är de enda svenska ord som alltid stavas med två m trots att de saknar vokal efter.
    Men om det stackars lammet är lamt är det väl lika bra att äta upp det .
  • Grizelda
    Scratchy skrev 2010-02-06 22:29:04 följande:
    Nej, först när det är dött är det humant att äta upp det...
    Nej, det är humant att döda ett lamt lamm, snabbt och smärtfritt. Att äta det är helt enkelt gott.
  • Grizelda
    Scratchy skrev 2010-02-06 23:00:23 följande:
    Va? Jag har då aldrig hittat grönsaker i varken ägg, kött eller fett...
    Du hittar dem tillsammans med de nedgrävda grönsakerna, skulle jag tro.
  • Grizelda
    Sedek skrev 2010-02-09 22:43:24 följande:
    Såg orden sangvin någon stans här.Det referar även till Maria, Jesus moders släkträd. Från den tiden och fram till idag.Har ni inte läst den där boken som jag inte kommer på namnet på som handlar om symboler, jesu släktträd och allt sånt där. Kom som film för några år sedan, med han den där skådisen jag inte minns namnet på som även spelar i filmen där han blir strandsatt på en ö (minns inte namnet på den filmen heller)Hej förresten!
    Jösses, du låter som min morsa!
  • Grizelda
    upyours skrev 2010-02-11 01:40:49 följande:
    Nu har jag läst lite till och jävlar i helvete vad ni flörtar här. Jag känner att jag kommer att besöka den här tråden lite oftare. Velour, baby jag måste nog överge dig. Du gav mig ju ingen chans. Har hittat en ny brud här som jag vill få till det med. Hon verkar gift och allt men tydligen inte så värst lyckligt eftersom hon kåtflirtar mest av alla så henne har jag nog större chans på än dig. Du har ju annars den där Sedek som också är en jävel på att kåtflirta med brudarna här.Räknas jag som en tråddödare nu?
    Det beror på. Hur många trådar har du dödat?
  • Grizelda
    Sedek skrev 2010-02-10 23:43:14 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-5-69/m50546323-19.htm...Här, från sidan 19 börjar det. Jag kämpade på rätt så friskt där, men INGEN riktig kristen kom in och stödde mig. INGEN höll med mig. Fan för kristna som inte står upp och kan argumentera för sin sak.
    Oj, som du kämpade, din stackare. Det är nog inte det att ingen håller med dig, utan mer att de flesta tröttnade på tråden långt innan sidan 19. Men Gud vet ju att du kämpade .
  • Grizelda
    Jagbyttenick skrev 2010-02-11 14:04:01 följande:
    Men mina söta vänner, Språkpolisen gråter av detta missbruk av språket! Det heter pik och pika!!! Dvs med betydelsen "gliring, elak kommentar". Inte nån jäkla svengelska där ni blandar in "att kika".
    Ahaaa, nu förstår jag. Trodde de skulle peka på varandra, typ sicken blås...
Svar på tråden Tråddödare forts....