Inlägg från: Grizelda |Visa alla inlägg
  • Grizelda

Tråddödare forts....

Jagbyttenick skrev 2010-01-20 21:11:26 följande:
    Ingår det i högkostnaddskyddet eller?
    Annars får vi väl skramla .
  • Grizelda
    Sedek skrev 2010-01-20 21:15:02 följande:
    Jädrans vad orättvist. Tyvärr är det väl ofta så att blyga får sämre betyg pga en personlighet som inte borde betygsättas.Introverta och Extroverta har båda sina platser i arbetslivet och borde få samma chans, men så är det ju inte. Eller det kanske har ändrats i grundskolan sedan jag var där.
    Jag vet inte hur det är i grundskolan, men jag tycker mina barn har fått hyfsade betyg enligt vad jag kan bedöma. Kanske beror det på att jag har påpekat på varenda kvartssamtal, när jag fått höra att "han borde räcka upp handen lite mer" att det är Viktigt att sätta betyg på Kunskaper och inte Personlighet! Att vara trevlig och pratsam kan leda till bättre inlärning för den som ställer relevanta frågor och lyssnar på svaren, men själva pratandet ska inte få höja betygen, tycker jag. Tyvärr är det nog så ibland.
  • Grizelda
    Polly S skrev 2010-01-20 21:34:11 följande:
    nej, nu ska jag vårda min huvudvärk. (eller är det det jag har gjort eftersom den stannat hos mig hela dagen? fördriva den kanske vore bättre?)ha det bra och sov gott!
    Natti.
  • Grizelda
    Scratchy skrev 2010-01-22 16:46:21 följande:
    Var det inte det som var poängen? Att han gör parodi på sånna där försäljningssidor som bara fortsätter och fortsätter och fortsätter och fortsätter och fortsätter och fortsätter och fortsätter och fortsätter och fortsätter och fortsätter och fortsätter och fortsätter och fortsätter och fortsätter och fortsätter och fortsätter och fortsätter och fortsätter och fortsätter och fortsätter och aldrig kommer till saken?
    Jo, jag förstod att det var det som var poängen, suck. Trodde dock verkligen att han skulle komma till slutet någon gång, eftersom jag skymtade en viss progression i framställningen, men jag fick ge upp när lunchrasten var slut. Sådana som jag fiskar dock efter varje halmstrå, och det där med att förvandla kroppen till en masugn utan någon större ansträngning verkade väldigt lockande. *lätt skamsen*
  • Grizelda
    Jagbyttenick skrev 2010-01-22 19:42:44 följande:
    Jag tyckte faktiskt det också lät bra. Men det är väl inget annat än Atkinson eller nåt.
    Jo, men jag började lyssna när han lovade att jag skulle slippa low carb och konstiga dieter och piller... Tänkte att kanske, kanske, kommer han att berätta att om jag promenerar 45 minuter i veckan, han pratade nämligen om 45 minutes a week, och så skulle jag kanske behöva ta en matsked fiskleverolja före maten eller något sådant, och så skulle hela rumpan brännas bort på en månad. Damn!!
  • Grizelda
    Sedek skrev 2010-01-22 20:33:43 följande:
    Och vad är detta nu då? Udos choice eller MCT fett antar jag.Men lowcarb, eller zerocarb som jag kört en gång funkar ju grymt bra. Första veckan är en pina men sen går det hur bra som helst. Fast vi är ju alla olika och har olika förutsättningar.
    Bah!
  • Grizelda
    Sedek skrev 2010-01-22 22:02:10 följande:
    Vadå bah?Har du provat och inte lyckats?
    Bah! Ja.
  • Grizelda
    Sedek skrev 2010-01-22 22:22:35 följande:
    Gav du upp under helvetesveckan?Tränade du eller påskyndade kolhydratsurladdningen på något annat sätt? Insulinpåverkan eller annat kemiskt som man kan göra? Det underlättar att snabbt som attan komma in i ketos. Nu vill kanske inte alla injicera insulin för att nå det målet...
    Bah! Jag har haft helvetesveckor, helvetesmånader och helvetesår. Jag har antagligen bantat längre än du har levat... Injicera insulin... nej, såpass många poäng har jag i medicinsk vetenskap att det gör jag inte.
  • Grizelda
    Harlow skrev 2010-01-22 22:23:29 följande:
    Tutte!
    Hellooo!
Svar på tråden Tråddödare forts....