Inlägg från: Grizelda |Visa alla inlägg
  • Grizelda

Tråddödare forts....

Polly S skrev 2010-01-22 22:29:33 följande:
    men det där låter ju som Rosenthal, trodde det var ngt nytt!
    Jag trodde Rosenthal var porslin... Erkänner mig helt okunnig i pedagogik...
  • Grizelda
    Sedek skrev 2010-01-22 22:33:43 följande:
    Hoppsan, ok.Insulin ska man inte leka med, men det kan hjälpa om man vill ner i ketos fortare alltså jag har INTE provat, lovar. Eller om man vill trycka i sig omänskliga mängder kolhydrater utan att få en sockerchock. Men det finns växtextrakter med insulinliknande egenskaper som jag testat och det fungerar rysligt bra.Det är inte lätt det där med att försöka banta. Hoppas du tar dig dit du vill!
    Japp, jag vaggar på så gott det går, och undviker att flyga...
  • Grizelda
    Polly S skrev 2010-01-22 22:33:48 följande:
    porslin? sånt där från IKEA menar du..?
    Nä, sådant där fint de har på Östermalm eller något .
  • Grizelda
    Polly S skrev 2010-01-22 22:41:11 följande:
    bah, sånt biter inte.kan utstirra en skallerorm.
    Wow, är det sådant ni lär er på lärarhögskolan? När jag gick i skolan hade vi ofta lärarkandidater, som berättade att de gick på lärarhögskolan. Jag tänkte att det måste vara väldigt avancerat, för lärarna måste ju både kunna sköta bandspelaren till engelskalektionerna, filmprojektorn och diabildsapparaten. Och så skulle de lära sig att prata högt och tydligt så klart. Något mer kunde jag liksom inte föreställa mig... Lite korkat, men gulligt också, tycker jag.
  • Grizelda
    Polly S skrev 2010-01-22 22:44:44 följande:
    grattis till numret!aha, började ju fundera på om du satt på en herrgård med ett par vinthundar och en piprökane man i soffan...
    Tack! Ja, men det är ju precis så jag har det på mitt skånska gods! Grevinnan af Skriik och Gnähll.
  • Grizelda
    Velour skrev 2010-01-22 22:41:41 följande:
    C u later tjejer.
    Bye
  • Grizelda
    Polly S skrev 2010-01-22 22:52:37 följande:
    absolut, elevpsykning 101, 7,5hp! ärligt talat vet jag inte vad de lär sig där nu, utbildningen görs om hela tiden.jag har haft... 5 lärarkandidater, alla har gått olika varianter...
    Ja, de behöver ju inte behärska en gammaldags rullbandspelare i alla fall . Jo, jag har förstått att det är lite turbulens på lärarutbildningarna. Hoppas de kommer fram till något bra till slut.
  • Grizelda
    Polly S skrev 2010-01-22 23:00:25 följande:
    eller de här gamla kopieringspappren, vad hette de...?
    Stenciler? Som man vevade fram i en apparat, med lila text, och så luktade de så härligt mystiskt!
  • Grizelda
    Velour skrev 2010-01-22 23:11:52 följande:
    Nu vet du iaf vad jag heter (om du inte visste det innan).
    Jag vet redan att du heter Laila. Det var ju du som krängde skivor till mig per telefon... .
  • Grizelda
    Scratchy skrev 2010-01-22 23:36:12 följande:
    Sist vi träffades? Då var jag väl aldrig yrvaken heller?
    Det är kanske din personlighet, yrvaken smålänning?
Svar på tråden Tråddödare forts....