Inlägg från: Grizelda |Visa alla inlägg
  • Grizelda

Tråddödare forts....

Velour skrev 2010-02-17 22:24:44 följande:
    Ja, ibland är det svårt att uttrycka i ord precis det jag känner Men så du har också erfarenhet av detta. Ok jag förstår. Men jag läst någonstans att viss diet kan lindra och lugna. Stämmer det?
    Jag har också läst det, men sonen har alltid vägrat samarbeta när det gäller dieter och kosttillskott, så han får vara som han är...
  • Grizelda
    Scratchy skrev 2010-02-18 10:33:09 följande:
    Nej, alla bilderna är på Velour själv. Fast det är i lite fel ordning. Hon tränade mycket men hamnade i restaurangmatsträsket. Bilden är inte på dig och din man utan på mig och Velour tidigt på nyårsdagen. Efter det har hon tydligen blivit lite hårigare...
    Men hon sköter i alla fall sin hygien...
  • Grizelda
    Scratchy skrev 2010-02-18 10:48:40 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-9-202/m50837239.htmlJag skrev inlägg #44. Visst, jag var kanske lite elak, men jag fattar faktiskt inte...
    Det lät inte så elakt... Ditt förslag till tolkning var dock inget som slog mig, utan jag tolkade rubriken mer som att hon var osäker på om "kille" var rätt uttryck? Det i sin tur förstår jag inte, i och för sig. Kille, såväl som pojkvän, sambo, särbo, partner, etc, är väl vanliga ord. Vi är nog två som är korkade, då .
  • Grizelda
    Scratchy skrev 2010-02-18 10:54:17 följande:
    Fast hon hade kunnat se lite gladare ut medan hon gjorde det...
    Exakt. Vilka stora, olyckliga ögon! Så går det när man skaffar sig löss...
  • Grizelda
    Scratchy skrev 2010-02-18 11:05:48 följande:
    Men hon fick dem inte av mig... jag lovar...
    ...men kliar det inte lite, lite, när du tänker på löss? Små, gulliga crabs som kilar omkring och tuggar lite här och där bland lurvet...
  • Grizelda
    Roses skrev 2010-02-18 12:10:59 följande:
    Goddag guys :)
    Goddag girl
  • Grizelda
    Roses skrev 2010-02-18 12:19:34 följande:
     Hej du.Tror inte vi har pratat med varandra eller hur? Vem är du då? Om man får fråga.
    Har vi inte pratat? Jag läser mycket här, så jag tycker att jag känner alla. Jag har hängt med sen första tråddödartråden. Mitt CV:

Gift, två barn
    Medelålders
    Nyutbildad inom ett tvärvetenskapligt område
    Praktiserar på en högskola, annars arbetslös
    Hänger mest här och i diverse språktrådar
  • Grizelda
    Scratchy skrev 2010-02-18 13:34:25 följande:
    Det kan finnas en tanke i alla fall... men det måste finnas en på varje sida om kommunikationen för att det ska klaffa...
    Nu är jag inte säker på vem av oss du förolämpar...
  • Grizelda
    Velour skrev 2010-02-18 19:49:11 följande:
    Låter ju DANSKT!! För visst uttalar de äblö eller liknande?
    En äldre släkting sa en gång: Ääder du äibel, ja sääl ääder inte sau maunga äibel, ja ääder mäist träipäror? Mitt svar: Ah, di ä lia goa bäigge tvau.
  • Grizelda
    Velour skrev 2010-02-18 20:46:34 följande:
    Men då tycker du inte om JhjärtarA.
    Nej, och inte mig heller, tydligen. Ha, får se hur ni klarar er utan skånska äibel...
Svar på tråden Tråddödare forts....