Inlägg från: Grizelda |Visa alla inlägg
  • Grizelda

Tråddödare forts....

Polly S skrev 2010-01-14 22:46:59 följande:
    ah, spännande, vad besserwissrar du om då? på vilket sätt?raljerar du med dina kunskaper, går in och korrigerar lite mer lågmält eller hur yttrar det sig?
    Jag har kanske berättat tidigare att jag är praktikant på min högskola, där jag just tagit examen. Vissa lärare blir nog trötta på mig, dels för att jag hela tiden anlägger studentperspektiv på saker, dels för att jag rubbar deras cirklar när jag inte sitter och håller med om hur segt och jobbigt allting är. De kan ju inte avfärda mig som de gör med studenterna alltsom oftast, men jag är ju inte en jämbördig kollega heller...
  • Grizelda
    Jagbyttenick skrev 2010-01-14 22:57:41 följande:
    Helt rätt, de verkar behöva någon som rör om i grytan lite
    Japp, det är jättekul , och det är fantastiskt kul att de faktiskt vill höra mina åsikter ibland, men ofta får jag bita mig i tungan för jag tycker de är så fast i sina hjulspår. En frånvarande student vill de t ex inte ge en extrauppgift, för den blir jobbig att rätta, men de verkar inte inse att en sådan sak retar upp 30 andra studenter som faktiskt varit närvarande på momentet. Visst, de är "bara" studenter, men...
  • Grizelda
    Polly S skrev 2010-01-14 23:06:02 följande:
    nej, läggdags!sov gott!
    NATTI!
  • Grizelda
    Velour skrev 2010-01-19 20:00:39 följande:
    Den här tråden kommer nog inte att leva tills den stängs
    Då får vi Ångsöka den, så den hänger upp sig, för den kan ju inte ligga här och vara död.
  • Grizelda
    Velour skrev 2010-01-19 12:20:54 följande:
    Grupparbete klar. Opponeringsfrågor klar. Nu: Lunch!
    Hur har det gått med opponerandet? Något spännande fall?
  • Grizelda
    Velour skrev 2010-01-19 21:46:58 följande:
    Opponeringen sker imorgon mellan 9 och 12. Fallet är rätt OK och handlar om betyg och stämpling. Alltså om betygsättningen är en del av stämplingen som en elev råkar ut för och hur betyg påverkar en elev etc.Hur har du haft det idag då?
    Aha, betyg är kul. Själv har jag rättat tentor och träffat studenter, så det där med betyg känns aktuellt.
  • Grizelda
    Velour skrev 2010-01-19 21:55:41 följande:
    Intressant! Har du någon gång tänkt på det, hur betyg kan bidra till stämpling? För det är inte bara lärare som bidrar till stämpling, utan det sker även elever emellan.
    Jo, det har jag nog funderat en del på. Hur definierar ni förresten stämpling? Det är ett lite ovanligt ord i sammanhanget, tycker jag. Förstår att det handlar om uppfattningar, attityder, att placera någon i ett fack, men är det mer än så?
  • Grizelda
    Polly S skrev 2010-01-19 21:58:25 följande:
    ...fast just nu har jag en svacka, inte en deppig sådan men än kroppslig, är så trött att jag inte orkar ngt, sover dåligt och är ständigt trött.därför jag inte bidrar så mkt i tråden.
    Låter som samma "sjuka" som jag har. Jobbar som vanligt, men det blir bara soffa och kudde på kvällen, fast det är tusen saker jag borde göra. Till och med att sova är jobbigt och obekvämt.
  • Grizelda
    Velour skrev 2010-01-19 22:02:59 följande:
    Ja, det är nog som du beskriver det. Fast detta var inte vårt arbete, utan en annan grupps arbete som vi ska opponera mot.
    Aha, då är det ju en viktig opponentfråga, det där med definitionerna . Vad har ni själva skrivit om, det har jag glömt om jag har hört det?
  • Grizelda
    Velour skrev 2010-01-19 22:14:26 följande:
    De har definerat det med hjälp av bl.a. olika forskare etc. Vårt arbete handlade tråkigt nog om studenters alkoholvanor
    Det kan väl vara kul, om man gör kvantitativa tester på varandra . Usch nej, det är för svårt med kvantitativa metoder...
Svar på tråden Tråddödare forts....