Inlägg från: Grizelda |Visa alla inlägg
  • Grizelda

Tråddödare forts....

Velour skrev 2010-02-18 20:51:26 följande:
    Skånska är fint, om man inte bor i Hässleholm. Där låter skånskan som något out of this world.
    Hmmm... den ort jag kommer från är ganska nära Hässleholm. Ljuv musik är alltså dialekten där...
  • Grizelda

och jag pratar tydligen som Yoda när jag skriver inlägg...

• Grizelda
    Scratchy skrev 2010-02-18 22:32:55 följande:
    Vad funkar för ektomorfer? Jag behöver gå upp i vikt...
    Jag trodde du var animat. Prova med nedgrävda grönsaker, kanske.
  • Grizelda
    Jagbyttenick skrev 2010-02-18 22:48:21 följande:
    Träipäror har jag dock aldrig hört, vilken del av Skåne?Min farmor kom från St Olof på Österlen och hon brukade t.ex. säga: "Humma daj litt" när man var "ivajen" Härrlett med reidit snack, finns för lite av det nuförtiden.
    Nordöstra Skåne. Träipäror "Trädpäron" sa man tydligen ibland för att skilja dem från jorpäror, alltså "jordpäror", potatis. "Hubba daj" sa vi därhemma. Så vackert!
  • Grizelda
    Jagbyttenick skrev 2010-02-18 22:50:13 följande:
    Hehe, jag är född i Kristianstad där de har liknande dialekt, kan växla om jag vill men föredrar Malmöitiskan
    Jag också! Fast jag har aldrig fått till malmöitiskan.
  • Grizelda
    Sedek skrev 2010-02-18 22:53:33 följande:
    Hej Jag känner en kille i Kristianstad och han pratar med väldigt väldigt ljus röst, helt extremt. Vet inte om det är en dam eller han när han ringer... Och när jag varit nere och besökt honom är det fler där som pratar liiiiiiite på samma sätt.Är det en Kristianstad grej det där med högt röstläge?Booooring question men jag undrar verkligen
    Nej.
  • Grizelda
    Mandi74 skrev 2010-02-18 22:54:35 följande:
    Jag pratar en blandning mellan skånska och småländska.. sug på den.
    Lite Älmhult?
  • Grizelda
    Jagbyttenick skrev 2010-02-18 23:07:25 följande:
    Ah due, kamma daj, det ärrr väll ente så sveårt?
    Orden kan jag, men lätena är värre... Brukar roa mig med att be maken uttala bokstaven å. "eeeoooouuuuu" säger han. Jag säger mer "öå"
  • Grizelda
    confligere skrev 2010-02-19 09:01:04 följande:
    Hej på er alla igen! Det var länge sedan minsanningen.Jag hörde från "någon" att det pratades om mig här. Vad har sagts? Enligt röstläget på denne "någon" så blev jag minst sagt lite granna nervös.
    Hej! Kan inte minnas att det har pratats så mycket om dig, men tror att någon nämnde att du är liten och tjock.
  • Grizelda
    Velour skrev 2010-02-19 10:59:23 följande:
    Eller vänta, Scratchy skrev aldrig hur mycket han väger, men vi säger att det är 75 kg...
    Är Scratchy 2,90 lång? Då förstår jag att det skramlar kring lederna.
  • Grizelda
    Jagbyttenick skrev 2010-02-24 22:06:19 följande:
    Man kräks ca en gång i halvtimmen tills man inte har mer att kräkas upp och då får man diarréer och sedan känner man sig döende i några dagar tills man börjar kunna inta föda utan ohyggliga magsmärtor igen.Så är det för mig iallafall.Lilleman kräktes sex gånger på tre timmar men har nu sovit i 1,5 timme så det verkar ha lugnat ner sig.
    Urrrk! Först är man rädd att dö, sedan tror man helt uppgivet att döden är nära, och till slut VILL man dö! Vill inte ha det, nej!
  • Grizelda
    Mandi74 skrev 2010-02-28 00:12:41 följande:
    Jo, så långt har jag oxå kommit.. tu est, tror jag är du är eller nått liknande.. men jag är inte helt säker.Däremot aurum hospes, har jag ingen aning om.
    Aurum hospes verkar betyda "gäst av guld" eller något liknande. Fast latin kan väl vara lite krångligt, så kanske är det ett uttryck med delvis annan betydelse. Aurum är guld, i alla fall.
  • Grizelda
    Velour skrev 2010-02-28 01:06:09 följande:
    Hej Allt väl med dig?
    Bara bra, tack! Själv?
  • Grizelda
    Velour skrev 2010-02-28 22:37:29 följande:
    Har haft huvudvärk hela dagen och fick precis min mens. Är kallsvettig och känner mig lite sjuk. Annars bra Du syns inte så ofta längre..
    Nä, jag sitter mest här och musar.
  • Grizelda
    Sedek skrev 2010-03-07 23:18:20 följande:
    Hej o godkväll på er!I´m baaack...Blev avstängd ett dygn om någon undrar. Men du JFsebastian, hej förresten och välkommen hit, du måste nog skriva liiiiite grövre för att lyckas bli avständ. Fråga mig, jag vet Jag var inne i en annan tråd och såg ett inlägg av Scratchy (må han vila i frid) och det var lite tragiskt faktiskt. FL är inte detsamma utan honom.Och nu ska jag lägga mig, godnatt på er
    Oj, vad hittade du på för något spännande?
  • Grizelda

Men äsch, hur ska vi då kunna döda trådar? Blir vi zombier nu istället?

• Grizelda

Funderar på att väcka liv i Svan-tråden. Trodde den fanns i mina favoriter, men icke! Analblekningstråden kanske?

Svar på tråden Tråddödare forts....