• Sedek

Tråddödare forts....

Scratchy skrev 2010-01-10 20:32:54 följande:
    Jaha, så passar vi på att häda en söndagskväll...
    "Stor visdom, stor sorg. Mer kunskap, mer plåga"

Vad passar bättre än just söndag... Kyrkobesök idag, sätter sina spår.
  • Sedek
    Velour skrev 2010-01-10 20:41:29 följande:
    Sååå...hur mår du?
    Exakt som jag förtjänar antar jag.

How are you doi'n? Ni skriver ju så det ryker i tråden. Inte en chans att jag hinner eller orkar läsa igenom alla nästan 2000 inlägg sedan jag var här sist.
  • Sedek
    Scratchy skrev 2010-01-10 20:34:52 följande:
    Men det är kul att ha en till tupp i hönsgården i alla fall. Så, välkommen tillbaka...
    Tack!

Är det du på bilden?
  • Sedek
    Scratchy skrev 2010-01-10 20:50:23 följande:
    Inte dödskallen (än), men avataren ja...
    Nice! men förr eller senare så... Hoppas på senare
  • Sedek
    Velour skrev 2010-01-10 20:51:38 följande:
    Exakt som du förtjänar...Det är väl bra med lite självinsikt. Jodå, det är väl OK här...inte mycket händer. Jo, jag har varit duktig och börjat motionera lite. Typ tagit en massa långpromenader. Jag kan tänka mig att det är jobbigt att läsa igenom alla dessa sidor och svårare blir det nog att göra en sammanställning åt dig. Du får väl helt enkelt börja delta igen
    Självinsikten är det oftast inga fel på.

Långpromenader i kylan, härligt! Du har väl varma kläder?
  • Sedek
    Velour skrev 2010-01-10 21:05:36 följande:
    Mmmm...det är väl självinsikten som säger dig att du mår som du förtjänar? Kortärmat, varm långärmat ovanpå, strumpor, sockor ovanpå, tights, byxor, termobyxa, mössa, vinterjacka, vinterjackans luva ovanpå mössa, handskar, fodrade vinterstövlar. Duger det?
    Attans bra! Då fryser du nog inte.

Jag har bara T-shirt och vinterjacka, men så går jag inga långprommenader och så har jag antagligen mer underhudsfett än dig. Julmaten sitter där den ska så att säga
  • Sedek
    Scratchy skrev 2010-01-10 21:13:06 följande:
    Naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaw...
    Visst är jag omtänksam. En glimt av mitt nya jag!
  • Sedek
    Velour skrev 2010-01-10 21:14:55 följande:
    Tydligen har du mycket mer underhudsfett. Jag kände ibland inte ens att det jag hade på mig dög Ja, julmaten ja...det var gott. Det roliga är att jag gick ner i vikt trots att jag proppade i mig nästan hur mycket som helst. Men nu har jag gått upp lite igen, vilket inte känns bra. Kan man bränna fett när man gå långpromenader, eller är det bara flåset man får upp? Jag har hört så olika..
    Långprommenader är bra för förbränningen där och då. Att ut och jogga är mer långsiktigt, men gör det du motiveras av så det blir av. Bättre att det blir av än inte
  • Sedek
    Velour skrev 2010-01-10 21:27:35 följande:
    Var du inte det förut?
    Ibland...
  • Sedek
    Velour skrev 2010-01-10 21:30:43 följande:
    Förstår inte riktigt, men OK.
    Löpträning ökar förbränningen i upp till 24 timmar, det ökar dessutom muskelmassan som i sin tur ökar vilometabolismen.

Långpromenader sätter igång förbränningen fördelaktigt de 20-60 minutrarna som du är ute och går. Men du får inte samma boost i 24 timmar och ingen ökad muskelmassa osv.

Angående motivationen menade jag att gör den träning du motiveras att hålla på med över tid. Det måste inte vara det mest optimala som finns att utföra, bara man utför något. Så, även om kanske löpträning är bättre i viktminskningssyfte långsiktigt så betyder inte det att långpromenader är dåligt. Det är grymt bra! Jämfört med att inte röra på sig är det ju revolutionerande för kroppen
Svar på tråden Tråddödare forts....