• Sedek

Tråddödare forts....

Velour skrev 2010-01-12 12:05:43 följande:
    Den här sidan är också bra, läs kapitel 2: www.claesjanssen.se/bocker/arbetets-plagor/li...
    Tack! Perfekt, ska söka vidare där

Just hemkommen från min skola, nu är det beteendeplugg i 3 månader som gäller för mig. Här finns ju många med beteendekunskaper!
  • Sedek
    Velour skrev 2010-01-12 23:36:46 följande:
    Tack för den! Jag googlade fram lite åt dig..
    Ja men jag har ju citerat och tackat dig för Jensen länken också!
  • Sedek
    Velour skrev 2010-01-12 23:37:27 följande:
    Var den så hemskt?
    Jag minns den som väldigt snygg och attraktiv, och vill gärna fortsätta minnnas den sådan...{#lang_emotions_innocent}
  • Sedek
    Velour skrev 2010-01-12 23:40:19 följande:
    Varsågod Så du har varit i skolan till såhär sent? Beteendeplugg säger du, ja det är jätteroligt!
    Det är föreläsning varannan vecka mellan 13-21. Idag drog det ut lite på tiden och så var jag hungrig så jag stannade och köpte en El Maco Grande på vägen hem...
  • Sedek
    Velour skrev 2010-01-12 23:46:18 följande:
    Varje dag i varannan vecka? Men åtta timmar är väldigt länge! Är du klar sen efter dessa tre månader? Åt en El Maco Grande för ett par dagar sedan. Vilken besvikelse Eller så gjorde inte personalen den som den skulle vara...
    Nej, en dag varannan vecka 4 föreläsningsdagar och sedan tenta i mitten på mars. Och en tjock klump literatur som ska plöjas och pluggas in.

Min brurgare var asgod Men hungern var kanske den överhängande orsaken till smakupplevelsen.
  • Sedek
    Velour skrev 2010-01-12 23:46:48 följande:
    Det har jag faktiskt inte. Du?
    Nej men boken om fyrarummaren verkar väldigt intressant, ska beställa den tänkte jag.

En annan fråga då:

Har du läst "Gryning över Kalahari" ?
  • Sedek
    Velour skrev 2010-01-12 23:49:20 följande:
    Tycker du om att fika/äta ensam ute? Eller gör du det bara om du måste?
    Fika ensam har jag nog aldrig gjort, usch vad trist. Lunchen äter jag oftast ståendes utanför bilen... Eller på kontoret med kollegerna. Sällan att jag sätter mig själv på en restaurang.

På hotell brukar jag äta på rummet, gillar inte att sitta själv på restaurang. Vill inte smälta in bland alla andra Scandic gubbar med ölmage, hamburgare och en stor Mariestads...!

Du då? Fikar du SJÄLV?
  • Sedek
    Velour skrev 2010-01-12 23:51:59 följande:
    Ah! Går det bra med litteraturläsningen? Är det intressant? Tja, smaken är väl som baken
    Ja det går bra, denna kursen är väldigt intressant och passar mig bra. Läraren är engagerande och kompetent, timmarna bara försvann idag.
    Ämnet är Organisational Behaviour.

Vad var det du skulle läsa nu? Grupparbete?
  • Sedek
    Velour skrev 2010-01-12 23:53:09 följande:
    Jag är också intresserad av fyrarummaren! Den verkar vara klockren Nej, har inte läst "Gryning över Kalahari". Vad handlar den om?

Den ska tydligen passa bra in på studenter som läser beteendevetenskap, organistorisk och indvid.

Ska beställa den med

Beskrivande text från Bokus:

Gryning över Kalahari är den fantastiska berättelsen om hur en liten grupp Homo sapiens, kanske 10-20000 individer som levde i Afrika för 150000 år sedan, spred sig över hela jordklotet. Och förändrade det för all framtid.
Svar på tråden Tråddödare forts....