• Sedek

Tråddödare forts....

Velour skrev 2010-01-10 21:32:08 följande:
    I see....Varför var det svårt att vara omtänksam?
    Fel fokus.
  • Sedek
    Velour skrev 2010-01-10 21:41:18 följande:
    Men jag vill inte ha ökad muskelmassa, jag vill bränna fett. Och om jag fortsätter att promenera så måste det väl ge resultat i längden?
    Japp, helt korrekt!
  • Sedek

Isnogoods rör... Behöver hon en som kan rensa lite och har annonserat här

Nu verkar det verkligen som att jag missat nått i tråden!!!

• Sedek
    Jagbyttenick skrev 2010-01-11 21:33:15 följande:
    Nu får du också ett hej
    Midka skrev 2010-01-11 21:31:43 följande:
    Kul o se att du är tillbaka!!!
    Hej och tack

Attans vad ni skrivit de senaste dagarna
  • Sedek
    Velour skrev 2010-01-11 21:30:47 följande:
    Oj, det missade jag...Annars kan ju båten vara ett alternativ..men då kan ju inte några komma
    Hur många blir det? Som sagt ja?

Hej förresten
  • Sedek

En ny tråddödare ser jag! Inte varje dag så det bör väl vara på sin plats med en {#lang_emotions_cheers} för Roses som hittat hit.

Och även jag ska lägga mig.

• Sedek
    Isnogood skrev 2010-01-11 21:42:41 följande:
    Inte mycket mildare här inte Gick upp 03:30, o då var det -11 ute, kl 05:40 så var det -15...sedan så har det legat på -15 till -18 som det är nu O inga tecken på att få något vatten i huset. Dubbel= -Har provat med att ha en kupevärmare på maxeffekt under diskbänken, har stått där i 5 timmar snart...men ingen skillnad...så det verkar sm om jag får öppna upp den stora plånboken jag inte har o ta ut rörmokare om det inte släpper den här veckan tyvär....
    Attans! Inget vatten

Hoppas det ordnar sig, eller blir mildare. Ska sända upp en bön till vädergudarna, eller en dans eller vad de nu vill se för att få vädret att mildras lite. Jag kan ju en som vissa av er "sett" redan... Kör den innan läggdags, lovar.
  • Sedek

En fråga till er som pluggar/pluggat beteende:

Vad betyder Locus Control? Och finns det svensk text om det?

Kollar efter svar i morgon för nu måste jag sova

• Sedek
    Grizelda skrev 2010-01-12 11:54:35 följande:
    Locus of control brukar översättas med kontroll-lokus. Det finns internt och externt, och handlar om hur man uppfattar vilken sorts kontroll man har över sitt liv, sin hälsa eller vad det nu kan vara. (Verkligheten kan alltså vara en annan.) Intern = jag har stor kontroll över ex min hälsa, extern = någon annan har stor kontroll över min hälsa. T ex "varför är jag tjock?" Någon med intern kontroll-lokus svarar "jo, jag äter för mycket och motionerar för lite, något jag borde ändra på med tanke på mitt höga blodtryck." Någon med extern kontroll-lokus svarar "jo, jag har så dåliga gener, och medicinen doktorn skrev ut hjälper inte, och jag vågar inte ta i för mycket på grund av mitt höga blodtryck, så vad sjutton ska jag kunna göra åt det."
    Tack Precis vad jag var ute efter!

(Vad ska man med Google till när det finns kloka folk på FL )
  • Sedek
    Velour skrev 2010-01-12 11:54:36 följande:
    Jag har inte sett din dans, om det var det du menade!
    Nej men det har några andra gjort, minns inte vilka men Isnogood vad nog en av dem. Törs inte leta upp tråden heller, med risk för backflashs...
Svar på tråden Tråddödare forts....