Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Tråddödare forts....

Sedek skrev 2010-01-24 22:04:11 följande:
    Oh shit en inbjudan. Ska kolla i kalendern om jag kan klämma in dig mellan de andra
    Det är bara och ta med dig dom andra två också om du vill :p

Nej, slår mig hårt i nacken. Att mamma totalt misslyckades och lära mig hyfs :p
  • I Blackrose I
    Isnogood skrev 2010-01-25 18:08:07 följande:
    Förbannade djävla skit vad allt ska gå emot en ibland... Har ju vedeldning som enda värmekälla, vattenfylda element o en "tank" på vinden.-Då vaten dunstar, särskilt när det är uppvärmt, så måste man ju fylla på ibland...-I morse så upptäckte jag att ibland var just i dag då vedpannan lät "puffande" bara några minuter efter att jag startat en brasa...så, jag har en kran under diskbänken i väggen (når den genom ett "hål" i väggen)som jag öppnar för att fylla på, sagt o gjort, öppnade lite grann...o det lät jättekonstigt...tänkte att det kanske var luft i den ledningen dit då vattnet ju varit fruset i ledningarna...så jag öppnade mer....-Det skulle jag inte ha gjort....Hade en kaskadfontän inne i väggen...även om jag stängde av snabbt så hann det spruta ut massor med vatten.... "JIPPI...not"-Så, ringde till försäkringsbolaget  idag o gjorde en skadeanmälan, bestälde tid hos rörmokare som ska komma o kolla i morgon o se vad som behöver göras...Då får jag förhoppningsvis veta om dom behöver riva bort hela väggen...o med den diskbänk, bänkskåp o hyllor...o kanske en del av golvet...SKIT vad trött jag blir på alla motgångar.... O det är ju jättekul att knappt kunna elda...kan bara "smygelda" pga vattenbristen i elementen...o det är ju så varmt o skönt ute nu...Minus 12 sist jag kollade..."tycker en aningen synd om mig själv"
    Åh, det där var inte roligt att läsa :(

Kan ju försöka muntra upp dig genom att säga " Det finns värre saker än en urgammal hus ". Tro mig.

Ta på er en massa kläder så ska det nog gå bra {#lang_emotions_smile}
  • I Blackrose I

Äh, skulle ju skicka kram också.

Kraaaaaaaaaaaaaaaaam från en frusen ( roses ) som sitter med en tjockfilt i en ganska normalvarmt hus :)

• I Blackrose I

Kan ju dela med mig av en händelse som hände mig för nån vecka sen.

Jag brukar ta bilen till jobbet och den dan vaknade jag inte av väckarklockan eftersom jag var dötrött på grund av en  migrän-anfall dan innan. Hur som helst så fick jag göra mig iordning på mindre än 20 minuter, springer ner till parkeringen, öppnar dörren till bilen, sätter mig bakom ratten och kommer ihåg att jag har glömt plånboken hemma. Ut igen, springer in hämtar plånboken, kommer ut, stänger dörren ( som stängs/låses automatisk ) Går 5 meter och........hela världen rasar....bilnycklarna är inomhus, dörren är låst. Jag står ute i kylan, utan ytterkläder ( som är kvar i bilen )....

Jag satt säkert mitt framför våran hus och grät i en halvtimme. Till slut gick jag till en granne och bad dom låna telefon. Fick ringa efter Taxi till jobbet ( DYRT ) sen fick min man hämta mig från jobbet.

Kan ju säga att jag fick migränanfall senare den dan IGEN :( Inget kul.

Vill bara muntra upp dig så du inte känner dig helt ensam i allt elände.

Vill du höra om mina "nuvarandra" eländen så får du gärna fråga. Då kommer du garanterat känna dig lyckligare :)

{#lang_emotions_flower}

• I Blackrose I

Nu har jag lagt in alla räkningar som ska betalas, verkar ju inte va nån här så jag drar till soffan istället {#lang_emotions_wink}

• I Blackrose I

Hej girls

Idag är inte min dag. Mår inte bra alls :( Min mamma ska opereras på torsdag och jag känner hur ångesten närmar sig. Klarade inte av att vara " trevlig" så jag bad om en tidig lunch och här sitter jag med min macka som jag knappt får i mig........ :(

Hoppas det är bättre med er.

• I Blackrose I
    Velour skrev 2010-01-26 11:43:58 följande:
    Men visst ses vi till sommaren
    Mäh, ska du lämna mig ensam här fram till sommaren? {#lang_emotions_cry}
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2010-01-26 15:46:10 följande:
    Oj, det låter som något riktigt allvarligt. Ville du berätta vad för sorts operation det är?Jag hoppas verkligen att det går bra och att ni kan andas ut efteråt. Kram på dig vännen!
    Jag har precis "kastat" ut stackars maken :( Orkade inte ha nån här hemma.

Hon ska få nya klaffar i hjärtat :(.....Usch, vill inte tänka på det.

Har mått piss hela dan så nu ska jag spy galla över Sverigedemokratrna istället. Skadar inte att läxa upp folk ibland.

Tack aziz för kramen {#lang_emotions_flower}
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2010-01-26 19:11:46 följande:
    Men vännen...jag hoppas och tror att hon kommer att må så mycket bättre efter operationen. Han hon haft hjärtproblem länge? Hur gammal är hon?
    Ja, det är ärftligt tyvärr. Jag har det också...

Hon har redan opererats två gånger för hjärtinfarkt, sen var hjärtat för svag så hon fick pacemaker men hennes kropp vill inte riktig acceptera "apparaten" så nu vill dom prova ge henne nya klaffar och se om det blir nåt skillnad :(

Hon är 56 :(
Svar på tråden Tråddödare forts....