Roses skrev 2010-02-14 13:19:11 följande:
Tack för att du tog dig tid och svara. Jag tycker det är intressant och se hur andra ser på saker och ting. Jag kan ju knappast påstå att jag vet och kan bäst av alla men just begreppet otrogen har varit på tal otroligt många gånger och det intressanta är att det är just mina tjej-kompisar som håller moral-tal för mig. Har för närvarande 5st killkompisar som jag umgås med jättemycket och 2 tjej-kompisar och det har aldrig varit tal om detta med mina killkompisar. Dom har varken tagit illa upp eller trott nåt illa om mig. Men det räcker med att jag berättar " Jag hade ----- hemma hos mamma hela natten " den här tjej-kompisen skrek öronen av mig " Va????? Faaaaaaan Rose. VAD håller du på med? " Hon dömde mig på fem sekunder och antog att vi hade sex och hela köret på 5 sek....Hon vet vilken dag det gällde, hur piss jag mådde ändå reagerade hon som hon gjorde...och det är inte första gången. Jag tycker bara det är så konstig att tjejer sätter en stämpel eller rent av dömmer situationen på 5sek. Jaja, bara jag som tänker för högt lite här hemma......... Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
Vad folk anser som otrohet eller inte är ju så individuellt och subjektivt. Tror inte det finns hundra procent rätt eller fel eftersom olika människor har olika värderingar.
För mig börjar det vid flirt, för då skulle jag känna att min partner inte hyste så starka känslor för mig. Att något är fel, lite ungefär som Isnogood skrev. Resten som kyssar, smek, sex osv. tycker jag säger sig självt. Med smek menar jag de som för mig ser mer sexuella ut.