Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare forts....

Sedek skrev 2010-02-14 08:31:27 följande:
    Läst lite bakåt i tråden... Funderade ett tag på att citera allt och kommentera, men det skulle ta hela förmiddagen. Så jag summerar lite här: Ni är inte kloka!För att inte röra till det för Vellan nått mer:Har jag börjat läsa boken - Nonviolent communication
    Vi är väldigt intelligenta dock{#lang_emotions_cool}

Men du behöver inte läsa "nonviolent communication", du behöver läsa "how to not kill the mood".
  • Velour
    Isnogood skrev 2010-02-14 10:19:35 följande:
    Jag är kvinna, hetero, o antagligen inte intresserad...
    Vad vackert!

Kram på dig
  • Velour
    Sedek skrev 2010-02-14 08:07:42 följande:
    Du är inte klok...
    Eftersom Scratchy outar sina jobbtider så kan jag förklara hans sena sovtid med att han behöver sova hela dagen eftersom han jobbar från ikväll till imorgon. Därför han höll sig vaken fram tills imorse. Tror jag. Så var det sist iallafall.
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-14 12:50:14 följande:
    Hej Velour ;)Maken är och hämtar killarna så jag tänkte hälsa på er. Hur är det med dig då? Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Hejsan!

Kul att du är tillbaka. Jotack det är OK. Dina barn är på väg hem och jag har precis överlämnat min lille till far sin. Ska ni ha lite extra mysigt idag?
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-14 13:19:11 följande:
    Tack för att du tog dig tid och svara. Jag tycker det är intressant och se hur andra ser på saker och ting. Jag kan ju knappast påstå att jag vet och kan bäst av alla men just begreppet otrogen har varit på tal otroligt många gånger och det intressanta är att det är just mina tjej-kompisar som håller moral-tal för mig. Har för närvarande 5st killkompisar som jag umgås med jättemycket och 2 tjej-kompisar och det har aldrig varit tal om detta med mina killkompisar. Dom har varken tagit illa upp eller trott nåt illa om mig. Men det räcker med att jag berättar " Jag hade ----- hemma hos mamma hela natten " den här tjej-kompisen skrek öronen av mig " Va????? Faaaaaaan Rose. VAD håller du på med? " Hon dömde mig på fem sekunder och antog att vi hade sex och hela köret på 5 sek....Hon vet vilken dag det gällde, hur piss jag mådde ändå reagerade hon som hon gjorde...och det är inte första gången. Jag tycker bara det är så konstig att tjejer sätter en stämpel eller rent av dömmer situationen på 5sek. Jaja, bara jag som tänker för högt lite här hemma......... Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Vad folk anser som otrohet eller inte är ju så individuellt och subjektivt. Tror inte det finns hundra procent rätt eller fel eftersom olika människor har olika värderingar.

För mig börjar det vid flirt, för då skulle jag känna att min partner inte hyste så starka känslor för mig. Att något är fel, lite ungefär som Isnogood skrev. Resten som kyssar, smek, sex osv. tycker jag säger sig självt. Med smek menar jag de som för mig ser mer sexuella ut.
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-14 13:26:08 följande:
    Jag brukar inte "fira" alla hjärtans dag den 14:e. Eftersom dom flesta förväntar sig att få presenter eller hälsningar just den 14:e så brukar jag antingen skicka hälsningar nån dag innan eller nån dag innan så dom är oförbredda inför att få presenten/hälsningen. :)Maken fick "sin" dag igår istället. Ringde till en hans bästa kompis och bad honom ringa maken och bjuda ut honom på dan. Så medans han var ute så gjorde jag iordning här hemma.....flyttade sängen till vardagsrummet, sprang och köpte blommor som jag placerade lite här och var från hallen in till vardgsrummet, lagade mat sen ringde jag kompisen och sa att han skulle köra maken hem. När dom kom hem så hade maken med sig kompisen också eftersom han inte trodde att det var nåt speciellt. När jag öppnade dörren och dom kom in så blev han röd som en tomat inför kompisen Jag skrattade så jag dog. Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Hahah Det var en rolig historia! Åkte kompisen hem?
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-14 13:30:26 följande:
    Jo, det är sant att det är individuellt och jag frågade för diskussionen med kompisen snurrar i min skalle. Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Tyckte hon att du var otrogen för att din nyfrälsta killkompis kom över för att se hur det var med dig?
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-14 13:33:11 följande:
    Öhhhh, Vad vill du exakt att jag ska svara på den frågan?  Ja, utan att ens titta på mig så sa gav han maken en snabb kram och gick. Stackaren... Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Man vet ju aldrig. NEJ, jag menade inte så!! Men det händer väl inbland att kompisar dyker upp och partypoopar och så får man snällt bjuda in dem och ha en vanlig get together tills de går hem.
  • Velour

Nästa gång får du vara mer tydlig så det inte blir såhär Men det var väl säkert mest han som tyckte att det var pinsamt.

• Velour
    Roses skrev 2010-02-14 13:35:49 följande:
    Ja, det också. Om jag ska vara ironisk så är en nyfrälst kristen ( f.d pappers-muslim ) den sista jag skulle släppa innanför kläderna men men........Hon antog att eftersom han var hos mig hela natten så pågick mer än "prat"....Suck. Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Det också? Vad mer har hon sagt?

Fast det där är nog att gå lite för långt, att anta att du är otrogen för att din killkompis kom över till dig för att trösta dig.
Svar på tråden Tråddödare forts....