Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare forts....

Roses skrev 2010-02-14 13:38:34 följande:
    Jag visste inte att kompisen skulle följa med upp så jag hade gjort mig fin med allt vad det innebär... Och maken visste ju inte vad som väntar här hemma så han hade bjudit upp kompisen. Har retat maken hela natten...han såg underbar generad ut när jag öppnade dörren. Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-14 13:43:57 följande:
    Jag brukar inte bry mig om vad andra tycker och tänker om mig men just nu känner jag mig.......sårad.....Hade det varit en annan dag det gällde så hade jag kunnat tåla hennes *......* men att hon tror att jag har haft sex med en killkompis jag har känt i mer än 10år på min älsklings-födelsedag sårade mig enormt.......... Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Det är bra att inte anpassa sig och bry som om allt alla har att säga, men det är å andra sidan sunt att lyssna på vad folk har att säga om en, särskilt de man umgås med. Det hjälper till med självreflektionen som faktiskt är en så viktig egenskap.
    Tänk om jag t.ex. alltid gick omkring och var sarkastisk mot folk hela tiden och sårade dem. Om folk berättade för mig vad de tyckte om mig och jag struntade i det, hur skulle jag framstå? Fast man behöver inte reflektera över sina handlingar bara när man har gjort något fel, utan once in a while så skulle det vara bra att vända ut och in på sig själv lite, se vad man skulle kunna förbättra etc.

Nåja, vill inte moralisera mer än nödvändigt utan det var väl mest tankar jag hade kring det om att inte bry sig.

Jag förstår att du känner dig sårad nu eftersom du uppenbarligen har gått igenom väldigt mycket känslomässigt de senaste dagarna. Rätt? Visste hon inte vad du hade gått igenom i och med Arezoo?
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-14 13:59:30 följande:
    Jo, hon vet om Arezoo men hon har svårt och se tjej-kompis/kill-kompis relation. En kille kan inte vara kompis med en tjej om han inte har i baktanket att "sätta på henne" ( hennes ord ). Det spelar ju ingen roll att jag har varit gift med maken min i över 8 år.....Det där kan jag gå med på, acceptera att man ska reflektera över sina handlingar men grejen är att jag var så här när jag träffade min man. Han tycker om mig som jag är och VET att jag aldrig skulle vara honom otrogen. Det enda jag kan gå med på är att jag kanske i framtiden ska hålla mina priva möten för mig själv eller dela med dom som förstår och inte dömmer efter sina egna värderingar................Eller fundera över om det värt att ha dessa två i min vänskap-krets. Börjar bli så trött på deras *........* Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Din tjejkompis skulle själv må bra av att "inventera" lite uppe i knoppen. Men hon kanske aldrig kommer att tycka att sånt är OK ändå. Fast då vet du ju var du har henne och kan fundera på om er vänskap överlag ändå är OK eller inte. Hon kanske är en skitbra kompis i övrigt, men inte just när det gäller tjej-killerelation, iallafall i förhållande till dina värderingar.

Jag har även jag vänner som jag inte kan prata om precis allting med eftersom vissa saker är känsliga och jag vet att vi inte kommer överens om just dessa saker, men i helhet passar vi bra ihop och det är det som räknas.

Fast jag förstår att du är sårad eftersom du känner dig dömd av din tjejkompis. Har du pratat med henne om det eller har du dragit dig undan?
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-14 14:04:43 följande:
    Sen har jag alltid tyckt så här att om min man känner sig trygg/säker i vår äktenskap så struntar jag fullkompligt i och grannen/moster/släktingen tycker jag är värsta H----. ...Börjar tröttna på min gnäll men det är inte första gången det händer med dessa två och jag tror jag har fått nog. Det enda som var bra med dom här två var att jag hade sällskap när det var dags för shopping. Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Jo, jag håller med dig där. Ens signifikanta andra är de som vi bryr oss mest om vad de anser om oss.

Tycker inte att du gnäller alls, utan tycker det är intressant att du delar med dig av dina tankar och känslor.

Men då känns det väl inte som någon större förlust om ni hade sån ytlig relation? (även om deras ord sårade dig den här gången)
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-14 14:16:45 följande:
    Men jag är en person som gillar att prata och jag kan inte ha kompisar i kategorier som t.ex. ( shopping-kompisar ), ( skitsnack-kompisar ), ( fylle-kompisar )..... förstår du vad jag menar? Jag vill kunna prata med mina kompisar om det som faller mig in, om jag är ute med en kompis låt sig på en restaurang så vill jag kunna börja prata om nåt känslig som jag just då vill få ur mig och inte behöva hålla mig till nästa dag eller två dagar när jag träffar ( prata om känsliga saker-kompisen ). När hon började åla sig och fick ur sig " Men vad fan håller du på med? Är du inte klok? " så sa jag bara:" Kheyli bishoori " och la på. Kände inget större lust att lägga så stor vikt på att välja mina ord rätt. Just nu står det still i tomburken där uppe så jag kan inte komma på nåt vettig översättning till meningen ovan. Velour kan kanske hjälpa till. Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Jag förstår att du vill ha vänner som du kan känna dig trygg med i vilken situation som helst. Men undrar om det finns de som håller med i precis allting man har att säga? Å andra sidan behöver man inte hålla med om precis allting, men man kan välja att vara lite mer ödmjuk så man inte sårar varandra. SÄRSKILT när den ena befinner sig i en känslig situation. Då kanske man inte behöver vara så på när det gäller ens egna värderingar.
    Jag tycker att din kompis gjorde lite fel här om jag ska vara ärlig. Hon kunde ha prioriterat att lyssna på dig istället.

Tja du, en vettig översättning kommer jag inte på direkt, men det betyder väl nåt i stil med: "Du är ju inte klok" eller "Du är ju dum i huvudet" fast med besviken ton i det hela.
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-14 14:22:35 följande:
    Om jag ska vara ärlig så är jag "lessen" för att jag saknar att ha en tjej-kompis....Gud, låter som en fem-åring. Jag kan dumma mig och hålla på så mycket jag vill med mina kill-kompisar men just tjej-grejer kan jag inte göra med dom. Typ: Gå på frissan tillsammans, shoppa, plocka ögonbrynet på varandra, checka in på en hälsohem tillsammans.......m.mÄh, jag fattar bara inte hur svårt det kan va att komma överens med en tjej i en kompis-relation. Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Förstår. Jag vet inte vad jag ska säga angående just detta. Finns det nån anledning tror du?
  • Velour
    Midka skrev 2010-02-14 14:28:02 följande:
    Glad alla hjälrans dag på er!!!                                      
    {#lang_emotions_heart}

För att skicka en "FL-present": Gå upp i sidan till där det finns en lång rad av funktioner, t.ex. där du kan läsa din inbox, titta på din presentation, bildgalleri etc. Näst längst ut till höger, vid grisen finns ju ett paket. Klicka på det och du kommer till funktionen där du kan välja och vraka bland presenter som du kan skicka
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-14 14:38:07 följande:
    Jag är för tok för vild, galen och har otrolig konstiga värderingar ( enligt deras beskrivning om mig ) om vi tar tre exempel när det kommer till irani-tjejer och svenskar.....nja, jag vill kunna prata på det språk jag känner mig mest säker med så det har bara blivit irani-tjejer.Låt säg när jag blir arg och vill få ur mig en massa svär-ord så har jag så otrolig mer i lagret när det kommer till persiskan än när det är svenskan. Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Men när det gäller värderingar och det att du är galen, varför går det hem med killarna och inte med tjejerna?

Språket kan jag förstå att du tycker så med.
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-14 14:41:44 följande:
    Tjejer måste tyvärr logga ut. Hade gärna suttit här en stund till men killarna har kommit hem för en stund sen och lillen drar i mig och vill ha bort mig härifrån.....;) Kommer in ikväll. Ha en underbar dag. Velour Aziz tack för diskussionen. Puss. Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    OK, sköt om er. Kram och tack själv!
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-14 14:52:38 följande:
    Okej, svarar på detta med sen loggar jag ut. :)Jag vet faktiskt inte Velour, jag vet inte, jag har grubblat skallen av mig, jag veeeeet inte. Jag kan flörta med mina killkompisar hur mycket jag vill, dom kan kommentera vilken kroppsdel av min kropp dom vill. Jag har aldrig tolkat några känslor i deras snack och dom har aldrig tolkat känslor i mina snack. Jag har druckit tillsammans med en killkompis ensam ( Dock innan jag gifte mig ) och var så full att jag knappt kunde stå på mina ben. Det enda han gjorde var bara att lägga mig tillrätta i sängs.......Det har hänt en gång när en killkompis trodde jag menade mer än vad jag gjorde och kysste mig men då sa jag ifrån ordentlig men det var också det enda gången det hände. Måste gå nu. Ha det gott aziz. Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Hmm...svårt det där. Jag vill inte gärna säga att visst beteende är typiskt tjejigt eller killigt, men oftast skapas det en sorts atmosfär när killar samlas och en helt annan när tjejer samlas. Du kanske kan fråga en av dina närmsta killkompisar om varför du har svårt att få tjejkompisar så kan ni ju sitta och diskutera saken och han kanske kan ge sig sin bild av dig. Och för att göra diskussionen lite mer seriös, försök då att se bortom avundsjuka. För allt bottnar inte alltid i avundsjuka/svartsjuka.

Ha det nu så bra så länge!
Svar på tråden Tråddödare forts....