Roses skrev 2010-02-14 13:43:57 följande:
Jag brukar inte bry mig om vad andra tycker och tänker om mig men just nu känner jag mig.......sårad.....Hade det varit en annan dag det gällde så hade jag kunnat tåla hennes *......* men att hon tror att jag har haft sex med en killkompis jag har känt i mer än 10år på min älsklings-födelsedag sårade mig enormt.......... Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
Det är bra att inte anpassa sig och bry som om
allt alla har att säga, men det är å andra sidan sunt att lyssna på vad folk har att säga om en, särskilt de man umgås med. Det hjälper till med självreflektionen som faktiskt är en så viktig egenskap.
Tänk om jag t.ex. alltid gick omkring och var sarkastisk mot folk hela tiden och sårade dem. Om folk berättade för mig vad de tyckte om mig och jag struntade i det, hur skulle jag framstå? Fast man behöver inte reflektera över sina handlingar bara när man har gjort något fel, utan once in a while så skulle det vara bra att vända ut och in på sig själv lite, se vad man skulle kunna förbättra etc.
Nåja, vill inte moralisera mer än nödvändigt utan det var väl mest tankar jag hade kring det om att inte bry sig.
Jag förstår att du känner dig sårad nu eftersom du uppenbarligen har gått igenom väldigt mycket känslomässigt de senaste dagarna. Rätt? Visste hon inte vad du hade gått igenom i och med Arezoo?