Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare forts....

Roses skrev 2010-02-14 21:22:55 följande:
    *Springer och gömmer mig * Känner mig utpekad. Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Meh! Min avsikt är inte att ställa mig på Midkas sida och stänga dig ute. Det är ju mer din stil

Men jag håller i helhet med henne eftersom jag känner igen mig mer i hennes resonemang.
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-14 21:30:37 följande:
    Berättar lite kort här:När jag var gravid med min "lärare" så skrev jag ju att han hade en Ex. som hatade mig som pesten. Hon gjorde klart och tydligt att jag var smutsig, att jag inte var värd en som " han ". Att jag skulle hålla mig till mina landsmän. När hon fick reda på att jag var gravid med honom så fick hon fnatt. Vi flyttade till Stockholm för att slippa henne........................Jag var gravid i femte-månaden när jag träffade på henne igen här i Stockholm.................Hon hotade med att hon skulle göra livet surt för mig. att hon aldrig skulle låta mig ha ett liv med honom. En dag kom hon hem till oss och skrek och gapade en massa otrevligheter.........Jag och min temperament fick nog så jag började gapa och skrika jag oclkså sen blev det bara kaos och hon började slå och knuffa mig. Sen fick hon kortslutning och började slå och slå, slå............... Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Va?? Då måste jag ställa den frågan som följer och hoppas verkligen att du inte tar illa upp. Var det hon som orsakade "missfallet"?
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-14 21:32:08 följande:
    ................... Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Varför det? När jag var gift med min exman hade jag ett "riktigt" iranieliv. Jag var en riktig iransk hemmafru och vi levde på det sättet som förväntades av oss. Vi umgick bara med iranier och gick nästan bara på iranska fester.

Jag kände mig så begränsad och fängslad eftersom det verkligen inte var ett sånt liv jag ville ha. Jag ville inte leva traditionellt och bara umgås med iranier, som inte ens var i min ålder. De flesta var mycket mycket äldre än mig och hade helt andra intressen än mig. När vi hade gäster hade jag aldrig något att prata om. Jag och min exman samt hans umgängeskrets hade INGENTING gemensamt.
    Jag kände mig jämt utanför och ensam. De enda gångerna jag mådde bra var när även mina föräldrar var hemma hos mig tillsammans med min mans vänner.

Jag kan inte tänka som en helylleiranier och jag ogillar det mesta vad gäller vår kultur och tankesätt.

Och därför kommer jag aldrig någonsin mer att bli tillsammans med någon från Mellanöstern och i synnerhet inte från Iran.

Av alla mina vänner så har jag bara en enda iransk vän.
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-14 21:33:57 följande:
    Man ska inte döma folks agerande efter 2månader chat... Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Men snälla du ! Jag överdrev något så grovt där. Men det kanske inte är rätt tillfälle att göra det nu, så jag väntar tills jag ser en liten ljusglimt  
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-14 21:39:25 följande:
    Mamma sa klart och tydligt till mig att jag inte gå efter honom. Att jag skulle låta bli honom. att jag skulle hitta en pers meeeeeeeeeeeeeen jag lyssnade aldrig. Var alldeles i min egen lilla värld och trodde att alla sagor slutar som cindrella....... Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Du var ju så ung...och du trodde aldrig att du skulle råka ut för ett monster som henne!

Säg att du såg till så hon fick sitt straff..

Kram!
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-14 21:43:27 följande:
    Jag sitter här och gråter men jag skriver ändå detta.Velour: Jag förstår dig. Jag fattar vad du har gått igenom. Det gör jag men när jag tänker på svenska tjejer så är det bara en person som kommer upp i minnet....OCH ja jag vet att alla inte är likadna jag vet, jag vet men.................. Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Gumman....Men släpp ut det. Kan du inte göra det IRL, skriv här. Du kan svära, spotta och fräsa hur mycket du vill. Inte i tråden? Du kan göra det i min inbox. Du får avreagera dig huuuuuur mycket du vill!
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-14 21:45:43 följande:
    Nej............................................... ........Det gjorde jag inte........det gjorde jag inte.......Jag har så mycket hat inombords att jag ibland vill slå sönder varenda grej jag ser. Nej, hon går fri och är säkert underbar glad att det blev som det  blev...... Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Vad gjorde han du var tillsammans med? Han var inte mycket att hänga i granen sen va?
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-14 21:50:30 följande:
    Han var förstörd. Han åkte in i djup mörk dvala efter allt. Började supa och såg allmänt till att inte va nykter.....:(...slutade ha kontakt med världen. Jag fick kontakt med honom 3år efter allt detta och då hade han börjat ta tag i sitt liv men det var ju redan för sent för oss.............. Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Men var var han DÅ, när du blev trakasserad av monstret? Varför satte han inte stopp för henne? Försökte han ens?
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-14 21:54:16 följande:
    Jag var ensam hemma...............Jag började få ont en stund efter när hon har försvunnit och jag låg på golvet och vred på mig. När jag fick tag i tel. och ringde efter hjälp så var det nog för sent. På väg till ambulansen........................åhhhhhhhhhhhhhhh hhhh skit............... Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Fasen också

Egentligen menade jag var han var under all den tid du fick ta emot hot och skit från henne.

Bröt hon sig in hos dig eller?
Svar på tråden Tråddödare forts....