Inlägg från: Jagbyttenick |Visa alla inlägg
  • Jagbyttenick

Tråddödare forts....

Eftersom jag uppenbarligen pratar med mig själv så går jag och lägger mig och surar i sängen istället. *mummel* {#lang_emotions_death}

• Jagbyttenick
    Roses skrev 2010-02-01 13:35:27 följande:
    Jag vet inte hur jag ska förklara medicinsk men tydligen så finns det inte "plats" med allting där nere i min kropp så när jag får mens och det "sväller" där inne så kommer mina äggstockar i kläm och jag får det här förbannade värken. Efter 3-4 dagar när "svullnaden" går ner så försvinner värken sakta men samma skit varje månad.
    Men då måste ju kunna ge dig någon bra smärtlindring sålänge tills du slutar ha mens?! Du ska ju inte behöva sjukskriva dig varje månad pga smärtan?
    Jag har själv haft sådan sjuk mensvärk några gånger men som tur är inte så ofte. Men när jag var yngre fick jag ofta migrän av hormonerna vilket var riktigt jobbigt.
  • Jagbyttenick
    Roses skrev 2010-02-01 13:38:24 följande:
    Det blev värre när jag fick barn. Jag har alltid haft problem med mensvärk men efter barnen blev det värre.
    Mitt blev bättre efter sonen föddes, men nu har jag värre PMS och får ont vid ägglossningen så det jämnar ut sig
  • Jagbyttenick
    Roses skrev 2010-02-01 13:48:14 följande:
    Jag har fått en massa värktabletter genom åren men det enda som hjälper är citodon men är man blatte så kanske det är okej att man tar citodon när man har mensvärk!
    Citodon brukar jag ta mot ryggskott, det funkar väl okej, men det tar ju inte bort hela smärtan.
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2010-02-01 15:29:39 följande:
    Hur är det med dig idag då?
    Sitter och försöker jobba men har huvudvärk och PMS fortfarande. Vart tar mensen vägen undrar jag? Eller är det ägglossningen? Är så dålig på att skriva upp vilket som ska ske när, och är lite oregelbunden, så jag vet fan inte!
    Sen tänker jag på min svägerska som nyss har opererat ögonen, min sambo är på väg att hämta upp henne nu, jag hoppas det har gått bra!!!
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2010-02-01 16:34:04 följande:
    Ja, jag brukar också bli otålig när jag får PMS, tänker hela tiden att mensen kommer nog närsomhelst. Sen får jag stå ut med PMS i två veckor och SEN kommer den, när jag har förstört livet för alla runtomkring mig Jaså? Opererat ögonen? Vad var fel?
    Roses skrev 2010-02-01 16:02:12 följande:
    Åh, välkommen i klubben. Hoppas det har gått bra för svägerskan.
    Tack, hon verkar må bra, hon vilar ut hemma hos oss nu. Det var en sådan där laseroperation för att korrigera synfel, tog typ tio minuter, men alla operationer är läskiga tycker jag!

Vi kan bilda svenska PMS-föreningen för irritera(n)de kvinnor
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2010-02-01 16:57:59 följande:
    Hmm..läste nyss att nån hade bombhotat vår Ica Maxi. För ett tag sedan var det nån som bombhotade vårt Ikanohus eftersom han tyckte att det var fel att folk slösade så mycket pengar på Ikanobutikerna.Undrar om det är samma retard som ligger bakom dagens hot..Och jag undrar var han spenderar sina pengar. Sitter han ute i skogen och lever på insekter och löv?
    Mmm antagligen. Har aldrig riktigt fattat det där med bombhot...
  • Jagbyttenick
    Roses skrev 2010-02-01 21:32:36 följande:
    Jaha, får väl glad att agressionen "hjälpte" mig i nåt. Så när kronas jag???!!! Viill ha en stor prinsess-krona hörni?
    Du får en tiara på tråddödarträffen
Svar på tråden Tråddödare forts....