Talar ofta för att de (vi) som dricker har dåligt samvete och inte vill bli sedda i nyktras sällskap. Vill du vara lite tyken kan du alltid hävda att de har problem att vara onyktra i ditt sällskap för att de tycker det är pinsamt att sluddra och inte minnas vad de sagt när du minns...... Säga "full" brukar vara lite känsligt... bättre att använda ordet "onykter" konstigt nog. Jag tror det har att göra med hur nära alkoholism man är. Är man nära är det jobbigt att prata om det men har man lite distans är det ite lika jobbigt? Alkoholister är ju bara de som sitter på en bänk och super och inte kan hålla ihop sitt liv.... Eller hur.... om folk bara fattade bad nära linjen vi alla lever skulle fler värdesätta sitt liv bättre. Jag har bekanta som på fullt allvar hävdar att de aldrig skulle hamna i någon sådan sits som alkoholism eller betalningsanmärkning eller något annat som folk får skylla sig själva att de hamnar i... Jisses! Det blev kanske lite väl djupt... Jag menar att vi alla borde ibland täka på att vi styr ganska mycket själva men inte allt och att vi ska vara lite tacksamma för det vi har.
Ja, över min döda kropp kan det vara dags... absolut inte innan det...
Då hoppas jag att du är duktig på att använda preventivmedel annars slutar du som en TS här på FL: "Hon sade att hon käkade p-piller men nu är hon gravid, vad ska jag göra?"
1. Du frågade i och för sig om att jag städade igår, och det var det jag menade att jag inte kunda hålla mig borta härifrån. Det var därför jag inte städade så bra igår och det var därför jag måste städa idag igen. 2. Dagen efter? Efter vad? Nu blev jag riktigt nyfiken på vad som ska hända... 3. Tafatt... ack så tafatt...
NU tänker jag säga hej då Men var INTE lugna, jag kommer åter , sonen o jag åker mot E-tuna alldeles snart o gör staden osäker POSITIVT Vi gör något kul tillsammans (eller..han kommer tycka leksaksaffären e kul men klädaffärerna pest...) Det är LÖRDRAG när vi kommer hem så jag har fortfarande en ledig dag kvar att hinna med lite av allt som behöver göras NEGATIVT Var tvungen att fylla på luft i alla däcken på bilen, varav det ena var nästan PLATT, så håll tummarna för att det inte är punka... (Har inte fyllt på luft sedan jag bytte till vinterdäcken..e lite dålig på att kolla sånt ) Kommer komma hem till ett KALLT hus "burr"
Bra! Och det negativa är inte negativt, nu vet du ju att du har luft i däcken!
Tänkte marknadsföra ett nytt grav-test här på FL. En USB modell där man laddar ner ett test till datorn när man behöver, sparar det på ett valfritt USB minne och kissar på det. Sätter tillbaka det i datorn och så får man svaret här på FL i en tråd som heter "Är jag gravid-USB testsvar" Undrar hur många test jag skulle få sålt innan jag blev stoppad, OM jag skulle bli stoppad... Samma tillverkare som denna: www.miloop.com/film_view.aspx?movie=9785