• Sedek

Tråddödare forts....

Roses skrev 2010-02-08 15:22:12 följande:
    Nej hörrni, kycklingen som ska tillagas börjar kolla konstig på mig så det är bäst och sätta igång och skära den i bitar innan den börjar prata med mig :p Ja, jag har tråkigt har jag ju sagt dessutom är jag astrött så jag inbillar mig saker. Ha en underbar dag.

Ge den lite majs att äta så länge.
  • Sedek
    Roses skrev 2010-02-08 15:28:38 följande:
    Men gratulerar sedek....klappar högt. Tänk vad man kan lära sig efter 5minuters google-sökning. Kunde inte låta bli när det var så tydligt......:p
    Nejnejnej - tacka Borat om du vill hitta orsaken till mitt kunnande om Kazakstan. Har sett dokumentären många många gånger.

• Sedek
    Roses skrev 2010-02-08 15:26:19 följande:
    Är alldeles för trött för att bli upphetsad annars brukar ord som bita, bits, *biiiip, *biiiiip*  hjälpa enormt.
    {#lang_emotions_innocent}{#lang_emotions_innocent}
  • Sedek
    Scratchy skrev 2010-02-08 15:42:36 följande:
    Jag vet namnen på de här psykologiska fenomenen. Kognitiv dissonans och behavioristisk psycobabble...
    B. F. Skinner och hans berömda "Skinners cage"

Läst och lyssnat många timmar om detta i bilen. (ja, inte läst i bilen då)
  • Sedek
    Scratchy skrev 2010-02-08 15:46:24 följande:
    Jag hungerstrejkar hellre mig själv till döds än går nära den där kvinnan!!!
    Haha

Ja passa dig, får hon tag på dig så tvivlar jag inte på att du blir där ett tag. Men vem vet, du kanske blir omvänd efter några veckor?
  • Sedek
    Mandi74 skrev 2010-02-08 15:48:08 följande:
    Nu ska vi gå och äta middag.. kan någon passa Scratchy åt mig så länge?
    har du kollat nått i religionstråden i det sista?

trodde du skulle ställa upp med lite mothugg där!
  • Sedek
    Mandi74 skrev 2010-02-08 15:51:02 följande:
    Nu talade jag ju utifrån Scratchys perspektiv.

Jag behöver inte omvändas, vi ska ju på Bio i kväll
  • Sedek
    Scratchy skrev 2010-02-08 15:52:22 följande:
    That old Burrhus Frederic. Själv är jag mer Maslowian, men jag respekterar din hållning.
    Nu tror jag du drog lite förhastade slutsattser. Ämnet vi pratade om gick lätt att referera till Skinner, Maslow inte att förringa men de högre behoven i trappan mister sin motivationsfaktor rätt fort, så länge de lägre behoven är gott och väl tillgodosedda. Vilket jag antar att de flesta mäns är (lägre behoven tillgodosedda).

Herzberg ligger och lurar också men den passar mer in på rena företagscase.

Jag kanske är en Skinnerian när jag tänker efter, speciellt om man ser till beteenden i sin helhet och inte bara i företagsvärlden.
  • Sedek
    Mandi74 skrev 2010-02-08 15:53:09 följande:
    Vilken religonstråd?
    Den som fröken länkade till för några sidor sedan såklart!
  • Sedek
    Mandi74 skrev 2010-02-08 15:54:01 följande:
    När kommer du då?
    Nu höll jag på att svara något opassande, tar mig i kragen och säger:

En halvtimme innan bion börjar, vid halv sju kanske.

{#lang_emotions_innocent}
Svar på tråden Tråddödare forts....