Inlägg från: Jagbyttenick |Visa alla inlägg
  • Jagbyttenick

Tråddödare forts....

Scratchy skrev 2010-02-18 22:52:13 följande:
    Jag lurade  massa skåningar jag jobbade med att jag var från Kristianstad. Försökte bara fejka någon form av skånska och tydligen lät det som att jag var därifrån...
    Du hade inte kunnat lura mig Har bra öra för dialektskillnader, iallafall när det gäller södra Sverige.
    Fem utropstecken eller fler är ett säkert tecken på en sjuk hjärna!!!!!
  • Jagbyttenick
    Sedek skrev 2010-02-18 22:53:33 följande:
    Hej Jag känner en kille i Kristianstad och han pratar med väldigt väldigt ljus röst, helt extremt. Vet inte om det är en dam eller han när han ringer... Och när jag varit nere och besökt honom är det fler där som pratar liiiiiiite på samma sätt. Är det en Kristianstad grej det där med högt röstläge? Booooring question men jag undrar verkligen
    Det är definitivt högre röstläge än i Malmö, här ligger många av ljuden så långt bak i munnen att man automatiskt sänker rösten. Väligt sexigt på mig som redan har lite mörkare röst
  • Jagbyttenick
    Grizelda skrev 2010-02-18 22:55:18 följande:
    Jag också! Fast jag har aldrig fått till malmöitiskan.
    Ah due, kamma daj, det ärrr väll ente så sveårt?
  • Jagbyttenick
    Mandi74 skrev 2010-02-18 22:54:35 följande:
    Jag pratar en blandning mellan skånska och småländska.. sug på den.
    Blekinge?
  • Jagbyttenick
    Mandi74 skrev 2010-02-18 22:58:10 följande:
    Haha.. nej, min pappa är från skåne och min mamma är från småland, det är därför. Jag är född och uppvuxen i blekinge, men sen har jg flyttat runt en del i sverige. Innan gotland bodde jag i småland.
    Ah, då här du en go blandning i din dialekt
  • Jagbyttenick
    Sedek skrev 2010-02-18 22:59:58 följande:
    Är han en "äkta tunnis" ektomorf, så spelar det ingen roll om han äter tillräckligt och lite därutöver. Han håller sig smal och går nästan ner i vikt ändå... 5000 kcal pr dag är nog ett bra mål, då behövs det havregrynsdrinkar med olivolja varannan timme... Lite jobbigt att hålla på att stoppa i sig så mycket hela tiden när man inte är hungrig. Men Scratchy, det är ett bra tips: 3-4 dl havregryn, 4 dl mjölk, 1 banan och ett ägg eller två kan du ha i också. (jag har proteinpulver i) och 2-3 matskedar olivolja - mixa i en mixer och drick några gånger pr dag.
    Min bror är sådan också, ett redigt pågasnöre
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2010-02-18 23:10:31 följande:
    Även om min son är lite sådär så kan jag för allt i världen inte förstå hur man kan glömma att äta. Kände du verkligen inget hunger?
    Det är väldigt olika hur starka hungerskänslor man har. Idag gick jag upp vid halv åtta och åt inte förrän vid halv två och kände inga särskilda hungerskänslor innan dess.
    Min kollegas dotter känner inga hungerskänslor alls, de har det jättejobbigt med att få henne att äta. Har du kollat upp om du har någon störning Scratchy?
  • Jagbyttenick
    Mandi74 skrev 2010-02-18 23:11:53 följande:
    Du få köpa näringsdrycker på apoteket. De har en massa goda saker där för den delen, puddingar och annat som hjälper en att gå upp i vikt eller att inte gå ner om det är så.
    Ja, de är helt okej, jag levde på sådana i en månad när jag hade käken "virad" efter operationen förra året.
  • Jagbyttenick
    Grizelda skrev 2010-02-18 23:15:38 följande:
    Orden kan jag, men lätena är värre... Brukar roa mig med att be maken uttala bokstaven å. "eeeoooouuuuu" säger han. Jag säger mer "öå"
    Ja, det är vokalerna som är svåra att växla mellan, men eftersom jag flyttade mellan städerna när jag var tolv och eftersom en tjej i sjätte klass inte vill annat än att smälta in och inte ha konstig dialekt så lärde jag mig jäkligt snabbt kan jag säga
    Sedan har vi ju olika betoningar på ord också, namnet Linda betonas helt olika.
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2010-02-18 23:17:25 följande:
    Vad bra! Många anser att om barnet inte äter vid den tidpunkten man har bestämt så ska inte barnet äta nåt alls innan nästa matdags, hur hungrigt det är, som ett straff för att barnet inte åt mat. Men jag ser att så inte är fallet hos er.
    Men vadfan, vem orkar höra en gnällig, hungig unge? Ärligt talat så är det lite barnmisshandel att göra så, åtminstone på de små. Konstigt att folk har så mycket störningar när det gäller mat - inte!
Svar på tråden Tråddödare forts....