• Mirix

Järfällatråden 8

Vad har hänt med Misses förresten?

• Mirix

oj vad tråkigt, hoppas hon vill komma tillbaka. Det var ju länge sedan hon var inne o skrev ju.

Idag ska jag försöka städa med MIra hemma.. Ja vt att Fanny klarar det men jag? Jag klarar det ju knappt utan bebis hemma...

O sen ska vi till Rum för Barn! Dt e ju ett jätte roligt ställe!!

Mysigt att ha myrn hemma idag <3

Stackare som inte får sova! MIra sover hla nätter nu. Tror det kan ha med att hon på frskolan äter som två hästar..

• Mirix
    Dt går magsjuka igen på dagis och det vr 7 stycken barnn där idag... tur vi var hemma i tisdags... men tror ni jag går till skolan imrgon eller?

*Hoppas* = jag hade jätte kul idag! Jag ska "läsa" 2 terminer bild nu! Sen blir det lite annat och sen 1 termin bild igen!
  • Mirix

Elin; tänkte på det där med sjukskrivning och Vab. Mange skulle ju kunna vabba de timmar du måste vara på jobbet, och när du kommer hem så jobbar han vidaeoh ni säger att farmr o farmor har Gustav? gr inte dt? Lite bökigt javisst,ännu mer utan bilen, men lite billigare?

Ugh e förskylld o måste läsa kurslitteratur om "barn skapar bilder i förskolan"..
    Får hela tiden en kännsla av attdet handlar om mig själv. Jag tror attjag har stagionerat i frskoleåldern och inte kommit vidare...

• Mirix

Typiskt, jag som inte ska bli förskolelärare

Jag menade att Mange inte måste vabba hela dagar när Gustav e sjuk. Men eftersom du inte får ta över när du kommr hem från joibbet och är sjukskriven så kan ni ju säga att Gustav e hos sin famror o farfar.. 
    Eller att du vabbar de timmar du ska vara på jobbet och SEN tog farmor ofarfar över...  då slipper ju mange alls vara hmma och ni förlorar mindre pengar.

• Mirix

mao. såa inte farmor o farfr över men ni säger til till Förskringskassan så att du kan vara hemma med ustav, annars måste ju Mange vara det eftersom du är sjukskriven..

• Mirix
    flingansnö skrev 2010-01-24 09:02:48 följande:
    Godmorgon! Här har vi stigit upp efter en hostig natt! Ush Gustav är verkligen ett hostbarn! Han har ingen feber, men slemmar igen och hostar. Hoppas det ger sig i dag så att han kan gå på fsk i morgon, annars får farmor och farfar ha honom i morogn tror jag. Marina: LÅter som att du har haft en jättemysig härlig helg!! Härligt Syster: Kaffe är bra! Och så jobbigt är det inte att vra laglydig, jag bara HATAR fusk när det gäller vissa saker, jag menar vi har ett fantastiskt system i sverige, man kanv ara hemma och få pengar! Det är HELT skattefinansierat, det är fantastiskt. Att folk då fuskar och urholkar systemet det gör mig asförbannad. Odn nu menar jag inte att liksom få det att funka i vardagen, utan stora saker, som att säga att man är sjuk fast man inte är det eller tycka att man har RÄTT att vara hemma bara föra tt man är trött och har jobbiga barn. Detta är en hjärtefråga för mig och då är det lätt att vara laglydig. Är inte alls lika laglydig gällande andra saker, som att fuska på prov i skolan, planka på tunnelbanan, köra för fort och sånnt. Nu ska jag vänta på att MAnge kommer hem från Ica med lyxfrukost och sedan ska jag äta och läsa tidningen och tacka gudarana för playhousedisney!
    ELIN!!!! Om det finns något som du verkigen ska vara laglydig med så är det fortkörning!
  • Mirix
    Marina skrev 2010-01-25 09:42:57 följande:
    Disan säger som flingan ibland är det värt det, i helgen sov jag ca 8 timmar allt som allt men igår däcka jag halv tio =O Har ALDRIG hänt men skönt va det, är som en ny mäniska idag hehe kanske inte men ganska pigg...Eftersom jag fått jobb och vi vill komma igång så fort som möjligt så kommer Jonny prata med sina chefer om att pussla med mitt jobb och går dom med på det så kommer Jonny jobba nån vecka ons-sön och nån tors-sön vilket innebär att det inte blir utgång för mig..Jag kommer i sådana fall vara ledig nästa helg men sen ingen helg förräns nångång i Mars....
    Haha aldrig? Vi går ofta och lägger oss föe 22, även på helgena ^^
  • Mirix

Åhh Grattis Nea!!  Hon som känndes så liten i sommar e nu stor ju! Går hon?

Jag kommeer oxå kräva skjuts Lilla T!  Dt måste ju väga tungt hos din man när du har flera utsatta damer som inte vågar/kan gå själva ute i kylan om natten

*håller alla tår för Karro* 

• Mirix

Tack för att du skriver att d fofarande tycker om mig <3

Ja vi har helt klart olika uppfattningar om torra fina sommardagar på motorvägar. Min mamma dog just under såna förhålanden och jag var själv nära att dö. En bil fic sladd och frontalkrockade med oss. I den bilen dog en farmor, en pappa och en 5-6årig pojke. Är det vårt de där extra minuterna?

Svar på tråden Järfällatråden 8