• Dixabilly

Tappa vikt med Nintendo Wii?

Nu jäklar har jag mig ett Nintendo Wii och ska köpa Wii Fit Plus när butiken slår upp dörrarna igen ;)

Någon mer som håller på eller ska gå ner i vikt med Nintendo Wii?

Vore kul om vi är fler! :)

♥ (¯`°?.¸ ♥ Älskar livet som mamma ♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?
  • MayaS

Nu har jag kört i 57 minuter på wii fit+... Tycker fortfarande att det är roligt och hyfsat ansträngande för mig... man är ju lika vig som ett kylskåp..

Det jag tycker är lite irriterande är dö-tiden då man måste vänta mellan de olika övningarna och att när tränaren ska förklara hur öveningen går till.. så trots att "spelet" säger att jag har tränat i 57 minuter så har jag ju minst spenderat 90 minuter framför tven.... Jag är ju så "puckad" att jag även gör övningen medans tränaren förklarar för att verkligen förstå hur man ska göra... det är ju ocksp träning men det räknas ju inte med i programmet...

Jaja... måste nog läsa bruksförvirringen för jag har fortfarande inte listat ut hur man gör sitt eget träningsprogram..

• Imperialiss
    marsflicka
    Jag började också med 30 day challenge idag :) Vilken nivå kör du på? Jag fattade det som att det blir lite olika övningar varje dag.
    Bränner alla lika många kalorier beroende på hur länge man håller på, eller är det också beroende på kroppstyp osv? Vet inte hur exakta siffror det ger men när jag var klar stod det att jag hade bränt 124 kalorier.

Annaluskan
    Vad kul! Jag vill redan ha active sports more workout, det verkar ännu svettigare!
    Jag tyckte det var bra att dom här pauserna var ganska korta (om man klickade förbi dom dvs). Men det var lite drygt att hela tiden pendla mellan att lägga nunchuken (heter det så ens?) i legstrapen, sen i handen, sen hämta bandet, sen i legstrapen igen osv.
    Men som sagt, tror det går bättre o snabbare när man kommit in i det lite mer.
    Gud vad god din mat lät btw. Jag går på pulver och nu skulle typ leverbiff och ärtsoppa få det att vattnas i munnen, uuurk. Nästan iaf..
  • LuPeRo
    Dixabilly skrev 2010-01-05 16:14:26 följande:
    Ja absolut! Jag beställde mitt från Siba, men håll lite koll för den fick för sig att höja frakten åt mig mitt köpet flera gånger, tillslut fick jag det med frakt på 59kr och inte 118kr
    Vi ska köra dit istället och köpa det. Är lite sugen på andra träninsspel dom har där. Gäller att passa på när man ändå är där och när det är rea
    ♥ Är 2010 året med stort Å...? ♥
  • marsflicka

imperialiss
    Jag valde medium nivån så får vi se hur det går. Ska även stå en stund på min crosstrainer för det är verkligen så jobbigt...hehe, inte mycket kondis man har med andra ord.
    Jag hade nog bränt 134 kcl tror jag...kommer inte ihåg riktigt men det var över 130 iallafall.
    Jag hoppas nu få tid köra i morgon med...lite lättare när sambon är ledig och kan ta barnen en stund.

• Imperialiss
    marsflicka skrev 2010-01-05 18:15:18 följande:
    imperialissJag valde medium nivån så får vi se hur det går. Ska även stå en stund på min crosstrainer för det är verkligen så jobbigt...hehe, inte mycket kondis man har med andra ord.Jag hade nog bränt 134 kcl tror jag...kommer inte ihåg riktigt men det var över 130 iallafall.Jag hoppas nu få tid köra i morgon med...lite lättare när sambon är ledig och kan ta barnen en stund.
    Ah, 134 kcal är skitbra ju! Fränt :) Vad duktig du är som kör medium-nivån, den hade jag nog inte orkat tror jag. Men om ett par veckor, då jäklar ;)
    Undrar om man kan byta nivå dag för dag när kör det här 30 day challenge? Alltså utan att behöva börja på dag 1 igen. Ska kolla imorgon :)
  • Imperialiss
    MayaS skrev 2010-01-05 17:52:05 följande:
    Nu har jag kört i 57 minuter på wii fit+... Tycker fortfarande att det är roligt och hyfsat ansträngande för mig... man är ju lika vig som ett kylskåp..Det jag tycker är lite irriterande är dö-tiden då man måste vänta mellan de olika övningarna och att när tränaren ska förklara hur öveningen går till.. så trots att "spelet" säger att jag har tränat i 57 minuter så har jag ju minst spenderat 90 minuter framför tven.... Jag är ju så "puckad" att jag även gör övningen medans tränaren förklarar för att verkligen förstå hur man ska göra... det är ju ocksp träning men det räknas ju inte med i programmet... Jaja... måste nog läsa bruksförvirringen för jag har fortfarande inte listat ut hur man gör sitt eget träningsprogram..
    Haha precis så gjorde jag med active sports. Gjorde övningarna samtidigt som tränaren visade. Men det räknades ju inte, vilket jag märkte på slutet hehe..
    Jag tror också jag kommer tycka wii fit plus är ansträngande. Kanske active sports är snäppet jobbigare (?) men fit plus verkar ha roligare övningar tycker jag :)
    Bra gjort med 57 minuter alltså!!
  • October

Vilken peppning, nu har jag kört step plus, en massa skidåkning för att se till att mitt resultat står sig så inte sambon kan klå det ha ha och lite kung fu och testat yoga för första gången och det blev jag positivt överraskad av. Jag är inte typen som gillar avslappning och har svårt att varva ned och trodde inte yoga skulle vara något för mig men det var riktigt skoj... dock fick jag ett meddelande från grannen att hon såg mig :) Men det bjuder jag på! 

Ska ta och kolla upp active sports och se om det kan vara något. Det följde ju med nåt sports program med själva konsolen, och där finns en del roliga spel, men vad som är effektivast vet jag inte. 
  • Dixabilly
    Annaluskan: Jo men fan, jag fick då ont i röven haha! {#lang_emotions_laughing}
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Love Life ♥¸.?°´¯) ♥
  • linelullan
    Annaluskan skrev 2010-01-05 16:17:51 följande:
    Elisabeth84: Menar du att det tog på rumpan när du cyklade? Jag har cyklat en del men tycker inte det ger nåt mer än i vaderna... har jag cyklat för kort tid då? Eller jag gjorde ju den längre banan men missade ett flagg-helvete så det tog tre ggr så lång tid, var trött, men inte nå ont i rumpis eller benen. Förresten nån mer som får ont i fötterna av joggingen? Borde man ha en mjuk matta, eller skorna på sig? Oj. Ni kanske HAR skorna på er?
    Nej, jag får också ont i fötterna av joggingen.. Jag har varken mjuk matta eller skor, men jag har funderat mycket på att ha det.. Ska nog prova med skor nästa gång.
  • valkyrie

har bara läst TS har med funderat på om det funkar. ska köpa mej en en sån nästa månad hade jag tänkt.

Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?