• Dixabilly

Tappa vikt med Nintendo Wii?

Nu jäklar har jag mig ett Nintendo Wii och ska köpa Wii Fit Plus när butiken slår upp dörrarna igen ;)

Någon mer som håller på eller ska gå ner i vikt med Nintendo Wii?

Vore kul om vi är fler! :)

♥ (¯`°?.¸ ♥ Älskar livet som mamma ♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?
  • maggan75
    Annaluskan skrev 2010-01-04 19:49:54 följande:
    Kan någon beskriva Active Personal Trainer lite noggrannare för mig? Det jag främst vill veta är om det finns några hela pass av aerobics, step, boxercise eller vad det nu kan heta. Mitt Wii Fit är kul men det känns som att det är svårt att verkligen ta ut sig utan att det tar tre timmar framför tvn med allt klickande. Men jag vill veta vad som finns på det. Gärna jämföra med Fit.
    Jag  tycker sport active är roligare det  känns mer som ett "vanligt" träningspass
    Jag har bara provat 30 dagars challenge och där  är det lite olika övningar ... springer, åker rullskridskor, boxar, utfall och  sånt
  • Vroooooom
    Annaluskan skrev 2010-01-04 19:49:54 följande:
    Kan någon beskriva Active Personal Trainer lite noggrannare för mig? Det jag främst vill veta är om det finns några hela pass av aerobics, step, boxercise eller vad det nu kan heta. Mitt Wii Fit är kul men det känns som att det är svårt att verkligen ta ut sig utan att det tar tre timmar framför tvn med allt klickande. Men jag vill veta vad som finns på det. Gärna jämföra med Fit.
    Nya EA active More workouts är helt överlägsen Fit, tycker jag. Jag använder i stort sett bara Wii Fit och Wii Fit plus när jag har tråkigt och vill leka lite.

Jag vet inte riktigt vad du menar med hela pass men det finns längre övningar av step och boxning och varvat med resten av övningarna ger det i alla fall mig en riktigt träning.
    Did I mention this is a rant? Sense really has no place in it.
  • Annaluskan

Jag menar... alltså... jag kör tex steppen om och om igen några gånger på Wiit för att komma upp i tid och puls och förbränning. Jag är INTE någon som e van å träna men jag vill gärna kunna slå på, lägga bort kontrollen och så bara träna tills jag svettas... inga avbrott av klickande och surrande och sånt... finns det sånt på Active? Jag KOMMER att köpa det, är bara nyfiken i förskott. :)

• Dixabilly
    linelullan skrev 2010-01-04 18:24:32 följande:
    Åh, jag vill också ha!! funderar på att beställa det..
    Ah det verkar as bra! :)
    Vroooooom skrev 2010-01-04 18:43:52 följande:
    Jag hänger gärna på här om det är okej? Har haft Wii ett tag nu och försöker träna regelbundet. Har haft lite strul med benhinneinflammationer och därför har det blivit lite dåligt med träningen på sista tiden. Jag har båda EA active och så har jag båda Wii fit. Jag föredrar EA active eftersom att jag tycker det ger mer.
    Välkommen {#lang_emotions_laughing}
    Choko skrev 2010-01-04 19:12:48 följande:
    HEJ! Kul med en tråd där vi som tränar wii kan peppa varandra!!! Jag vill också vara med! Köpte mitt wii för en vecka sen och har tränat varje dag med fit plus. Har ett BMI på 31 och ska ner till 22. Mitt mål är 5 kg per månad.
    Åh vi har nästan samma mål! {#lang_emotions_smile}
    maggan75 skrev 2010-01-04 18:59:34 följande:
    Jag hänger oxå gärna på här om det är ok ...... har  wii fit, wii fit plus och  sports active
    Jätte kul!!! {#lang_emotions_laughing}
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Love Life ♥¸.?°´¯) ♥
  • mammakalmar

Ea sports active är det inte så att man får välja olika övningar utan man väljer färdig komponerade träningsprogram så det blir inte en massa dötid emellan övningar vilket gör att jag älskar det och toksvettas varenda gång.

• datub

hejsan
    Är ny,

skulle nån kunna ge lite tips och råd till mig,hur man går ner,tack
    skicka gärna via e,post,

• MayaS

Jag tror att jag kommer köpa Active sport också... Nu har jag iofs bara haft wii fit plus en halv dag och just nu tycker jag att det är jättekul.. speciellt eftersom jag är så jävulskt otränad så passar det bra... MEN jag kan tänka mig att det kan bli lite trist efter ett tag och då kan det ju vara bra att altenera med ett annat träningsspel plus att man kanske blivit lite mer tränad då och kanske behöver lite mer krav på sig...

http://beach20xx.wordpress.com/

• linelullan

Jag kommer också att köpa active personal trainer. Jag är inte alls less på Wii fit plus, men det kan vara kul med lite annan träning också.

Jag har precis tränat i 40 min så jag känner mig nöjd idag. Jag har även beställt en stegräknare på jobbet som jag får i morgon så jag tänkte räkna steg också.

Är det någon som vet hur många steg per dag som räknas som "normalt"?

• MayaS
    linelullan skrev 2010-01-04 21:59:57 följande:
    Jag kommer också att köpa active personal trainer. Jag är inte alls less på Wii fit plus, men det kan vara kul med lite annan träning också. Jag har precis tränat i 40 min så jag känner mig nöjd idag. Jag har även beställt en stegräknare på jobbet som jag får i morgon så jag tänkte räkna steg också. Är det någon som vet hur många steg per dag som räknas som "normalt"?
    10 000 tror jag... är inte helt säkert men jag har läst det någonstans har jag för mig..
  • linelullan
    MayaS skrev 2010-01-04 22:04:57 följande:
    10 000 tror jag... är inte helt säkert men jag har läst det någonstans har jag för mig..
    Okej. Jag har också för mig att jag har läst någonstans att det är 10 000 steg men jag var inte säker..
Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?