• Dixabilly

Tappa vikt med Nintendo Wii?

Nu jäklar har jag mig ett Nintendo Wii och ska köpa Wii Fit Plus när butiken slår upp dörrarna igen ;)

Någon mer som håller på eller ska gå ner i vikt med Nintendo Wii?

Vore kul om vi är fler! :)

♥ (¯`°?.¸ ♥ Älskar livet som mamma ♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?
  • pandyb
    linelullan skrev 2010-01-04 21:59:57 följande:
    Jag kommer också att köpa active personal trainer. Jag är inte alls less på Wii fit plus, men det kan vara kul med lite annan träning också. Jag har precis tränat i 40 min så jag känner mig nöjd idag. Jag har även beställt en stegräknare på jobbet som jag får i morgon så jag tänkte räkna steg också. Är det någon som vet hur många steg per dag som räknas som "normalt"?
    Vad har du köpt för stegräknare?

Jag har en Omron Walking Style II, och enligt instruktionerna till den så är det 10 000 "vanliga" steg samt 3000 aerobicsteg (Omron stegräknaren räknar de stegen som du anstränger dig lite mer än vanligt för sig) om du vill gå ner i vikt!
  • linelullan
    pandyb skrev 2010-01-04 22:22:00 följande:
    Vad har du köpt för stegräknare?Jag har en Omron Walking Style II, och enligt instruktionerna till den så är det 10 000 "vanliga" steg samt 3000 aerobicsteg (Omron stegräknaren räknar de stegen som du anstränger dig lite mer än vanligt för sig) om du vill gå ner i vikt!
    Jag vet inte vad den heter, men har även pulsmätning, klocka, distans och kaloriförbrukning.
  • mammakalmar

Har också en omron walking style II och jag är supernöjd med den har haft den i nästan 2 år nu, det bästa är ju att man kan stoppa den i fickan och knäppa fast den med säkerhetsremmen, har tappat bort många andra billigare stegräknare innan jag köpte denna.

• jessapessa
    linelullan skrev 2010-01-04 21:59:57 följande:
    Jag kommer också att köpa active personal trainer. Jag är inte alls less på Wii fit plus, men det kan vara kul med lite annan träning också. Jag har precis tränat i 40 min så jag känner mig nöjd idag. Jag har även beställt en stegräknare på jobbet som jag får i morgon så jag tänkte räkna steg också. Är det någon som vet hur många steg per dag som räknas som "normalt"?
    10 000 steg är normalt för en dag =)

Min stegräknare ligger i en låda  o dammar... :D Ska damma av den så fort  vi kommer in i rutiner här hemma, en vecka kvar på jullovet....
  • Dixabilly

Hello girls!
    Nu är min dagliga timme gjord, men känns sådär, eftersom min vän kom hit och vi åt kött, egen klyftpotatis, och kantarellsås gjord på GRÄDDE! Suck ><
    Men jaja, huvudsaken att jag inte satt still iallafall {#lang_emotions_laughing}

♥ (¯`°?.¸ ♥ Love Life ♥¸.?°´¯) ♥
  • Blitz

Har läst en undersökning (amerikansk självklart) som visa att överviktiga barn/ungdommar minska runt 12 kg på ett år bara av att spela wii regelbundet..

Jag har inte gått ner ett kilo. Kan dock varna för skador som kan uppstå i samband med alkohol

• Annaluskan

Jag skulle gå ner 3 kg och hålla den vikten. Nu har jag 0.5 kvar. Det är ju ingen fantastiskt viktnedgång men det är jättekul i vart fall att dett "tvspel" kan ge så pass mycket. Ska bidra med min middag för igår åxå, 2/3 av en rejält fettig pizza med en liten burk beasås till. ÄNDÅ stod vågen på minus. Jag är grymt nöjd.

• Dixabilly
    Annaluskan skrev 2010-01-05 09:49:45 följande:
    Jag skulle gå ner 3 kg och hålla den vikten. Nu har jag 0.5 kvar. Det är ju ingen fantastiskt viktnedgång men det är jättekul i vart fall att dett "tvspel" kan ge så pass mycket. Ska bidra med min middag för igår åxå, 2/3 av en rejält fettig pizza med en liten burk beasås till. ÄNDÅ stod vågen på minus. Jag är grymt nöjd.
    Haha fan va nice!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Love Life ♥¸.?°´¯) ♥
  • Imperialiss

Kul att fler o fler kommer hit. Grymt att du startade tråden Elisabeth84!!

Annaluskan

Jag ska testköra personal trainer idag. Tar väl i och för sig några gånger innan man kommer in i hur det funkar men jag kan komma med en "första intrycket" - rescension sen :)

Maya S
    Visst känns det kul när det känns som man verkligen hittat nåt som kan fungera!! Om man nu får ha det ifred för barn/sambo/hund eller vad man nu har dvs ;D

Novemberstjärnan
    Men balansövningar är också bra ju!! :))

Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?