• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • RiNan
    Majlo skrev 2010-02-23 13:07:10 följande:
    RiNan: den gjorde vi oxå i måndags. SUPER bra
    Eller hur??! Den peppar verkligen! Och får en också att inse att man har för höga krav på sig sjäv. Innan jag såg den kände jag mig lite smått missnöjd över mina 0,6hg/vecka men nu är jag nöjd med det.
  • Fjorren

Idag är min vägningsdag men eftersom jag är kvar på sjukhuset med dottern så får jag snällt vänta (vilket jag självklart gör; dottern kommer ju först helt klart!!)...
    Tror dock inte denna vecka gått så himla bra med vikten, har inte haft nån aptit nästan whatsoever pga allt strul med hennes tillstånd, så nu när jag äntligen fått hit min laptop av min man, så ska jag nu lägga in maten sen drygt tre dagar bakåt i tiden... - lär väl få en chock om en stund, haha...
    Återkommer sen när jag vet ifall jag hamnade back eller ifall massor med veckobonusproprionts utnyttjats...

Räknar med att komma hem om en två, tre dagar så jag kommer väga mig då...fast känns lite knasigt göra det och sen återigen väga sig bara tre, fyra dagar senare igen...
    Hur skulle ni ha gjort i mitt ställe?

(¯`°?.¸ ♥ Jasmine 070707. Sabina 090804 ♥ ¸.?°´¯) www.oqvist-fabbri.se - Uppdaterad 4 februari
  • Fjorren
    Fjorren skrev 2010-02-23 13:24:16 följande:
    Idag är min vägningsdag men eftersom jag är kvar på sjukhuset med dottern så får jag snällt vänta (vilket jag självklart gör; dottern kommer ju först helt klart!!)... Tror dock inte denna vecka gått så himla bra med vikten, har inte haft nån aptit nästan whatsoever pga allt strul med hennes tillstånd, så nu när jag äntligen fått hit min laptop av min man, så ska jag nu lägga in maten sen drygt tre dagar bakåt i tiden... - lär väl få en chock om en stund, haha...Återkommer sen när jag vet ifall jag hamnade back eller ifall massor med veckobonusproprionts utnyttjats...Räknar med att komma hem om en två, tre dagar så jag kommer väga mig då...fast känns lite knasigt göra det och sen återigen väga sig bara tre, fyra dagar senare igen...Hur skulle ni ha gjort i mitt ställe?
    Jepp jepp, nu har jag räknat... käkade alldeles för lite i förrgår, saknades hela 16 ppts!! Igår dock saknades bara 0,5 ppt Inte illa va?
    Undras vad det ger för resultat på vikten...? Ska bli intressant se vågens dom om nån dag.
    (¯`°?.¸ ♥ Jasmine 070707. Sabina 090804 ♥ ¸.?°´¯) www.oqvist-fabbri.se - Uppdaterad 4 februari
  • Johanna77

Hejsan!
    Här hänger jag på!
    Va och vägde mig idag... -1,4 kg! Så kull när vågen visar att man har gått ner! Så jag har sedan 5 januari gått ner 8,3 kg.

• Fjorren
    Johanna77 skrev 2010-02-23 14:20:54 följande:
    Hejsan!Här hänger jag på!Va och vägde mig idag... -1,4 kg! Så kull när vågen visar att man har gått ner! Så jag har sedan 5 januari gått ner 8,3 kg.
    Vad kul!! Bra jobbat där!
  • MammaSara80

Hur räknar man ut hur många propoints man ska äta per dag? Jag är med i vv men tänkte efter ett tag köra för mig själv, men då kan det ju vara bra att veta hur man räknar ut det. Likaså veckobonusen.

• RiNan
    MammaSara80 skrev 2010-02-23 18:09:45 följande:
    Hur räknar man ut hur många propoints man ska äta per dag? Jag är med i vv men tänkte efter ett tag köra för mig själv, men då kan det ju vara bra att veta hur man räknar ut det. Likaså veckobonusen.
    Ingen aning! Tror inte att det går att räkna ut det själv. Det är ju mycket mer komplicerat nu än förut när man bara gick på hur mycket man vägde och räknade efter det. En idé är ju att gå på ett vecko möte nu och då för att se om det förändrats?
  • MammaSara80

Men jag går på möten och är månadsmedlem. Men jag har inte sökt så mkt på just det. Tänkte om det var någon som visste bara.
    Men kan ju kankse fråga konsulenten.

• Liiza
    MammaSara80 skrev 2010-02-23 20:20:44 följande:
    Men jag går på möten och är månadsmedlem. Men jag har inte sökt så mkt på just det. Tänkte om det var någon som visste bara.Men kan ju kankse fråga konsulenten.
    Jag fick mina siffror av konsulenten, och de står på hemsidan när jag loggar in (jag är månadsmedlem)
    Vet inte hur de räknar ut det.
  • Liiza
    RiNan skrev 2010-02-23 13:04:05 följande:
    tabell som såg typ ut såhär:Nedgången vikt/v         kg/halvår          kg/år   1hg                              2,6                 5,2   3hg                              7,8               15,6   5hg                              13                26   7hg                              18,2            
    Ååå, vilken bra grej!!

---

Håll tummar för en "bra" siffra för mig, imorron är det vägning
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints