• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • RiNan
    Cinsaga skrev 2010-02-25 08:14:06 följande:
    Jag har också kommit igång med träningen, iallafall lite lagom sådär. Och det känns jättekul! Blev bräda och afrodans på Friskis och Svettis för mig i veckan. Och efter att alla bonus rykt under en njutarhelg, så visade vågen ändå -0,4 kg. Ha en bra dag !!
    Det är så sjukt bra med träning! {#lang_emotions_laughing} Har gått ner 0,6kg/vecka under de senaste veckorna genom att inte ha full koll på mina points men med 3 träningstillfällen/vecka. Denna vecka ska jag ha stenkoll på mina points och har bestämt mig för att så lite som möjligt röra min bonus. Såg ganska snabbt att jag har har legat i överkant vad gäller points de senaste två veckorna när jag väl börjat räkna dem igen och att jag gått ner så mycket som jag gått ner beror helt klart på att jag tränat Igår åt jag som jag brukar och hamnade en bra bit in på min veckobonus så det var det som motiverade mig till att ta ett body step pass och tjäna in 14pp så att jag skulle klara mig bra ändå!

Idag ska jag INTE hamna i samma sits! Afro är kul! Det tränar jag på måndagar
  • Majlo

Jag tränar aldrig...

Vet inte när jag ska få ork eller tid.
  • Trollsländan
    Majlo skrev 2010-02-25 10:52:20 följande:
    Jag tränar aldrig... Vet inte när jag ska få ork eller tid.
    Den enda träningen som jag någon gång gjort är att köra crosstrainer här hemma. Har också svårt att få orken och tiden att räcka till, två små barn och en make som tränar tre dagar i veckan. När barnen har somnat är jag för trött...

Hur gör ni andra hur får ni tiden att räcka till?
  • Mumu

Jag får inte heller orken och tiden att räcka till träning. Men just nu gör det inte mig så mycket, jag är ingen träningsfantast i alla fall. Jag älskar att vara ute i skog och mark på somrarna och hösten så jag vet att jag rör på mig massor i vardagen då. Under vintern går jag väl tyvärr lite i ide istället, men det får vara så nu. Kanske kan jag komma igång nån gång senare, när mitt liv inte är så smockat med vardag att träning känns jobbigt?

Idag ska jag äntligen, äntligen, äntligen få väga mig! Två veckor sen sist och jag hoppas att det visar lite minus på vågen! Jag är dock inte säker, för jag har precis fått mens och det brukar ge lite uppgång för mig. Jag antar att man samlar på sig lite vatten eller så.

Bäst just nu: HIMYM
  • Mumu

Nåja, det blev i alla fall -0,4. Utslaget på två veckor är det ju inget höjdarresultat, men det går neråt . Och det lär ju inte gå så här långsamt jämt. Tyvärr hade jag sjabblat till det med tiderna så jag hann inte vara med på klassen. Jag satt där och pratade med folk och snackade efter vägningen, ända tills jag insåg att jag beställt hämtning till precis när klassen börjar , klantskalle-jag! Annars tycker jag verkligen att det är givande och bra att vara med på klassen. Men nästa gång ska jag!

Idag ska jag använda några bonuspoints på lite godis! Vad gott det ska bli, och vad festligt det känns med min pyttelilla godispåse ! Barnen i säng, en dusch och så varma mackor, en bra bok och min lilla påse. Sambon är på after work och kommer nog inte förrän sent, så jag får ha en liten egen myskväll.
    Bäst just nu: HIMYM
  • marsflicka

Idag nådde jag mitt delmål och är jätte glad. En fråga nu bara...hur fortsätter jag min viktnedgång på vv internetsida? Jag är månadsmedlem och nu idag när jag fyllde i så stod det att jag nått min målvikt. Men det är ju inte sant. Jag fick en ny vikt jag ska stäva efter. Nån som kan hjälpa mig? har suttit länge och väl men fattar inte riktigt hur jag ska göra!

• sockerslav

Idag var jag på invägning. Gick ju upp 0,4 kg förra veckan och innan dess hade jag bara gått ner 0,6, 0,2, 0,4, alltså inga större nummer.

Har gjort vissa justeringar den sista veckan och inte försökt nalla på veckobonusen och sen faktiskt dra ner på pointsen från 29 till 27. Bara för att testa.
    Idag hade jag gått ner 1,6 kg!!!! PLUS att jag nådde mitt 5%-mål. Åh vad jag är glad!
    Nu jäklar!!!
  • 1977Maria Therese
    tessanpower skrev 2010-02-25 10:08:13 följande:
    Oj, vad härligt och duktiga ni är som tränar så mycket! Själv väntar jag in de där 6 månaderna efter mitt snitt som jag lovat BM... :)
    JA uch gör det mitt sprack invändigt...
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints