Allergitråden
Allergitråden
Allergitråden
Visst är det härligt
ja man blir så glad när man ser skillnad men sen tänker jag att jag bara får för mig. Ringde ju barn mott och ville ha intyg till dagis. De skulle försöka fixa det men kommentarerna är ju alltid "vete??? men det är ju sååååå ovanligt!" Och??? jag blir så irriterad. Jag skiter ärligt talat vad de vill sätta för "ord" på det (allergisk, överkänslig, inte tål...) bara att han blir bättre är huvudsaken för oss
Så jag hoppas de inser det också!
Till o med min man som tvivlat på mina "idéer" ser stor skillnad
Jag har ju skrivit i tråden förut om Neelah, våran lilltjej född i dec -09, och hennes problem. Genom uteslutning och provokation har vi konstaterat mjölk- och äggallergi. Sen var hon jättefin i någon vecka, för att sedan få nya nässelutslag, börja blöda från huden när vi smörjer henne, blåsor, dålig i magen mm.
Igår fick jag träffa läkaren (samma läkare som vi har till de övriga barnen), men hon ville bara prata preliminärt om Neelah då vi var där främst för Mattis och Timon. Mattis ska ju få provokation på sjukhuset nästa gång då de är rädd för hur stark reaktion han ska få, men det är ju en helt annan historia som jag inte orkar gå in på nu. Nu är det Neelah
Jag helammar fortfarande och äter mjölk- och äggfritt. Läkaren tyckte att jag skulle sluta med soja, alla sorters nötter och bönor, samt vete. Fisk gick vi inte in på direkt då jag inte äter fisk, men jag glömde ju att ta upp fiskoljan jag äter. Sen skulle jag heller inte äta det som de övriga barnen är allergiska mot, alltså deras individuella allergier. För hon visste ju att det skulle ta tid innan jag skulle få komma till dietisten, och därför kunde jag påbörja hemma med att dra ner på dessa produkter för att förhoppningsvis ha slutat helt innan mötet med dietisten.
Åhhh, var börjar man??? Vilka fallgropar finns det???
Jag vill verkligen inte sluta amma, men när listan bara växer och växer så vet jag inte längre.... är det bättre för henne om jag slutar amma???
Har era barn reagerat på vaccin?
Frisören: Siri har itne reagerat allergiskt på något vaccin. Däremot har hon fått feber etc som en följd av vaccinet, men det får ju många barn.