Allergitråden
Allergitråden
Allergitråden
Nu är vi på resa men jag fick samtal från både barn mottagningen och sen pratade jag med dagis i går. Barnmott hade skickat remiss till dietist och vi skulle få en snar tid
och sen var kokerskan alldeles förtvivlad för hon fick inte tag på nåt utan vetestärkelse från dem de handlar upp från, inte som hon kunde se i alla fall. Jag ska prata med henne på tisdag och ge henne listan jag fick här (sädesslagstråden) vilka "veteord" det finns och vart det finns vete och inte. Sedan ska jag försöka se om jag kan hjälpa henne att få tag i nåt men i värsta fall har jag erbjudit mig att ta med bröd. Det gör mig inget så länge han mår bra. Visst ska jag inte behöva göra det och jag vet att de gör allt för att få tag i det men det känns bra att de är så engagerade i alla fall.
Är just nu hos mina föräldrar som träffar oss kanske en gång varannan eller var tredje månad pga avstånd mellan oss. De sa direkt att de märker jättestor skillnad på lilla sonen för han är mycket gladare och han är inte lika skrikig.
Hej min lilla kille är mjölk, ägg och nu även veteallergisk.Mjölk och ägg har inte varit några problem men hur ska vi göra nu? Kollat lite i affären och det finns ju knappt något bröd eller kakor att ersätta med, han är 16 mån och van att äta normalt bröd och kakor m.m
Vet att ni har många trådar men var kan jag hitta ett bra recept utan vete till bröd eller kakor som barn gillar. Har tid hos dietisten om 2v. Men behöver hjälp nu!!! Har provat med de få bröd som finns att köpa men han vägrar.
Tack för tipsen, så svårt att lära sig allt utan vete