trållmor: länk till min blogg finns i min signatur numera, så kolla längst ner i inlägg som jag skrivit.
Lite liknande som vi har här hemma, bortsett från att fisk fungerar och även rött förutom tomat och jordgubbar fungerar och mango älskar både jag och dottern.
utslag och klåda för din egen del hmmm ....
har de tagit prov för celiaki? om inte så skulle jag rekommendera att du ser till att få det gjort innan du tar bort vete och de andra spannmålen. Tar du bort det ur kosten så måste du börja äta igen i ganska stora mängder under flera veckor, innan du kan ta ett nytt celeikiprov, för annars visar det inget även om det skulle vara det, dvs att det visar falskt negativt. Nu vet jag inte om de redan har gjort det på dig, men om inte, be att få det gjort om inte annat för att med stor sannolikhet utesluta att det är celiaki och inte någon form av allergi.
En tanke jag får är att det kanske skulle kunna vara som K Kavat har - hudceliaki (går även under benämning dermatitis herpetiformis) om det är spannmålsrelaterat, eller som jag har troligtvis ngn form av veteallergi (samtidigt som jag har lite celiakifunderingar också även om det inte visade något på transglutaminasprover för celiaki pga klantig & inkompetent läkare och jag kan inte bärja äta igen för att ta nya eftersom jag får kraftiga allergiska reaktioner). Bilder på de utslag jag får finns i mitt bildgalleri för tillfället under starka bilder.
Och både jag och K Kavat får rejäl klåda av pyttemängder med vete/spannmål även om det kan vara olika varianter som orsakar reaktionerna, så förra våren så satt vi med drygt 30 mils mellanrum och kliade ikapp *lol*