Allergitråden
Allergitråden
Allergitråden
Det är verkligen en väääääldigt konstig förkylning som lilla dottern har fått. 
Efter att ha fått flytande Bricanyl var 8:e timme sen runt tisdag lunch (+ då mellan enkel-dubbel dos Aerius beroende på väder) så hostar hon i princip ingenting när vi är hemma och inne och knappt något snor heller, men så fort hon kommer ut så börjar hon hosta, snörvla och kinderna blossar. 
Jag får väl ta tag i det sen efter påsken, och be om att få en tid hos vår vanliga läkare på VC. Bricanylen räcker ju åtminstone till tisdag, ev ons morgon.
(fick ju bara ett uttag av det - på nåder och efter mycket lirkande). Fast jag skulle nog föredra att få lite som hon kan inhalera istället för att fortsätta ge i flytande form.
Har nu varit hos mina föräldrar med barnen. Lille sonen (han som är allergisk) har gallskrikit jämt när han kommit hem till nån han inte känner, varit klistrad i min famn och ingen har ens fått titta på honom. Bilresor på 5 min eller åka vagn innebar gallskrik! Nu har vi åkt 45 mil enkel resa och han har inte gnällt en gång:) han har suttit och diggat till musik, busat, sjungit, skrattat hela vägen:) när vi väl kom dit så var han hur glad o nöjd o var inte skrikig eller klängig alls:) han har busat o klättrat o haft sig:) min nya "bebis" plutten!