• Mjufs

Chips till en 2-åring???

Idag när jag var på Ica var en mamma där med sitt lilla barn som jag uppskattade vara ca 2-3 år. Så fort de kom in i affären tog barnet sikte på något och ropade "Ips! Ips!". Såg att det var chipshyllan barnet sprang mot. Eller sprang, tultade snarare, barnet kunde ju knappt gå än. Mamman gick efter och sa "Vill du ha chips? Ja okej då, men du får inte öppna påsen förren vi kommer till moster." Till råga på allt var det bara söndag.

Är det bara jag som reagerar på detta? Jag har inga barn själv, men är det inte lite konstigt att ge barnet chips vid så låg ålder? När jag själv var lite visste jag inte ens var chips var förren jag blev 5-6 år...

Vad tycker ni? Är jag gammaldags kanske?

• Svar på tråden Chips till en 2-åring???
  • caspersmamma 08

Min son får äta chips när han vill kan t.o.m få chips direkt på morgonen han är 1,5 år

Alexander 95 Felicia 97 Casper 08
  • sofieann

McDonalds, mer, chips OCH popcorn på samma dag? Bad mommy! Men det var gott va

• MammaHela

Om barnet var 2-3 år och knappt kunde gå, så funderar jag på din uppskattningsförmåga.

Min dotter har fått äta chips i rimliga mängder sen hon varrunt 1.5 år. På samma sätt som hennes syskon.

T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • Bite me
    sofieann skrev 2010-01-04 09:34:29 följande:
    McDonalds, mer, chips OCH popcorn på samma dag? Bad mommy! Men det var gott va
    På en söndag till på råga på allt. Uppskattades mycket o vi hade det supermysigt.
  • Lajkie
    mia83 skrev 2010-01-04 09:22:56 följande:
    :p Ja, eller vanorna man får med sig ;)
    Bara för att man är "smal och snygg" betyder ju inte att kroppen mår bra inuti liksom.... =)
    ♥ Sandra nov -06 ♥ Nelly okt -08 ♥ Lillebror bf april -10 ♥
  • mia83
    Lajkie skrev 2010-01-04 09:39:20 följande:
    Bara för att man är "smal och snygg" betyder ju inte att kroppen mår bra inuti liksom.... =)
    Nej, eller att chips är ett okej livsmedel att äta i tid och otid, bara för att man inte går upp i vikt. Det innehåller ju rätt mycket skit också, inte bara potatis :p
  • red rose 06

hahahaha! herregud, finns de mammor som går o tänker på detta, om fom ser en annan mamma ge sitt barn chips, godis eller så. Vem fan bryr sig!!! att ni orkar!!
    hahahah
    min son får chips, fast det e tis söndag elller fredag!
    det blir ju inte jämt! men vill han ha så får han, det e ju bara några han äter, inte en påse.
    slappna av människor :)

• Najs

Min dotter får äta chips (i rimliga mängder), hon är 1,5 år 

• Najs

glömde säga... hon kallar chips för piss...hehe

• sofieann
    Guldsmulan skrev 2010-01-04 10:39:30 följande:
    glömde säga... hon kallar chips för piss...hehe
    Det gör min son också
Svar på tråden Chips till en 2-åring???