• passau

Halva reapriset!!!

Nu räknar vi ner och ger tips på när det borde dra ihop sig till att vässa armbågarna och ge sig ut, helst innan alla andra!

Kappahl, Lindex, HM, OBS/COOP, och alla andra märken är välkomna!

• Svar på tråden Halva reapriset!!!
  • AochJsMamma

jag blir så irreterad på Pippilottas sätt att agera det sensate, det har startats massa trådar av männiksor som känt sig lurade, och en av ägarna har skrivit inlägg efter inlägg här på Familjeliv om att de inte alls är på väg mot konkurs etc etc...hur trött hon är på alla som ljuger o smutskastar företaget..o jo då, visst var det sant!!! Tycker SÅÅÅÅ synd om alla kunder som inte fått sina varor/pengar/etc etc

★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • puh fantast

Någon som vet hur det är på Polarn och pyret nu? Har de sänkt priserna nå´t mer? Var in förra torsdagen och då hade de sänkt lite till, men jag vill att de sänker ännu mer =)

• AochJsMamma
    puh fantast skrev 2010-02-03 18:36:36 följande:
    Någon som vet hur det är på Polarn och pyret nu? Har de sänkt priserna nå´t mer? Var in förra torsdagen och då hade de sänkt lite till, men jag vill att de sänker ännu mer =)
    vissa saker är sänkta till 70%..dock VÄLDIGt utplockat här i GBG iallafall..om du inte har ett barn som drar 140 ca..
  • puh fantast

Måste nog åka in en sväng imorgon efter jobbet då.

Sonen behöver 134/140 på tröjor och här fanns bara nån enstaka. Fanns mest smått upp till 80. Och det passar ingen av barnen.
  • AochJsMamma
    puh fantast skrev 2010-02-03 18:49:15 följande:
    Måste nog åka in en sväng imorgon efter jobbet då. Sonen behöver 134/140 på tröjor och här fanns bara nån enstaka. Fanns mest smått upp till 80. Och det passar ingen av barnen.
    de hade även WS kvar i större stl (kollade inte exakt, men typ 140 el kanske tom större..) i turkost, blått, mm mm... även skaljackor i större stl...

Detta var POP Vallgatan
  • solstraalen
    AochJsMamma skrev 2010-02-03 18:30:34 följande:
    jag blir så irreterad på Pippilottas sätt att agera det sensate, det har startats massa trådar av männiksor som känt sig lurade, och en av ägarna har skrivit inlägg efter inlägg här på Familjeliv om att de inte alls är på väg mot konkurs etc etc...hur trött hon är på alla som ljuger o smutskastar företaget..o jo då, visst var det sant!!! Tycker SÅÅÅÅ synd om alla kunder som inte fått sina varor/pengar/etc etc
    Åh shit, vad är de du säger???

Jag väntar paket därifrånm :/
    Pojke 10, flicka 4, pojke 2½.
  • AochJsMamma

Angående kunder som förskottsbetalat alternativt lämnat in reklamationer eller returer
    Din Barnbutik, som drivit webbshoppen Pippilotta.se, har mottagit ett antal order som förskottsbetalats. På grund av konkursen kommer dessa order inte att kunna expedieras. Förskottsbetalningarna kommer inte heller att kunna återbetalas till kunderna. Istället kommer alla kunder som betalat för sina varor i förskott att ha en oprioriterad fordran i konkursen. Eftersom konkursförvaltningen redan har tillgång till information om dessa kunder och förskottsbetalningarnas storlek, uppmanas dessa kunder att inte tillskriva konkursförvaltningen.

Kunder som förskottsbetalat med kontokort rekommenderas att kontakta sin bank för att undersöka  om det finns förutsättningar att från kortföretaget återfå betalt belopp.

Konkursboet kan idag inte bedöma om det blir någon utdelning i konkursen till kunder som har fordringar pga förskottsbetalningar. När konkursboet slutfört avvecklingen av konkursen och fått täckning för alla konkurskostnader, sker utdelning av överskottet i första hand till prioriterade fordringsägare. Endast om överskottet även räcker till viss utdelning till oprioriterade fordringsägare, kan del av de pengar som en kund förskottsbetalat komma att betalas tillbaka i enlighet med reglerna i konkurslagen. Innan så sker får dessa kunder i så fall nödvändig information från Attunda tingsrätt.

Angående kunder som beställt varor mot faktura
    De kunder som beställt varor mot faktura kommer inte att få sina varor levererade. Dessa kunders order har makulerats, innebärandes att någon ytterligare kontakt inte fordras mellan kunden och Din Barnbutik eller konkursförvaltningen.

• puh fantast

EllieGBG: jag bor i Örnsköldsvik och här finns bara ett pop. Såg att det fanns några WS här oxå, men jag är ingen stor fantast av WS faktiskt. Har inte riktigt förstått när man ska använda de. 

Hade en från HM till dottern i våras och höstas och hon blev svettig i den (hon blev 1 år i somras, så hon rörde sig inte jättemycket)
Svar på tråden Halva reapriset!!!