• tebax

vadå ät inte gul snö?! Lägg nert!

Jag hör hela tiden begreppet " Ät inte gul snö"

eller "gul snö ska man undvika"

Alltså menar folk att de låter ungarna trycka i sig snön så länge den inte är gul?? Alltså detta har irriterat mig ett tag så jag var bara tvungen att skriva av mig! Så!

• Svar på tråden vadå ät inte gul snö?! Lägg nert!
  • listo

Mask i snö är väl typ världens äldsta myt? (www.backendmedia.se/2008/02/25/11-myter-och-deras-sanningar/).

För övrigt är ju snö gott
    Jag käkade snö som en tok när jag var liten. Fast jag är iofs välsignad med att bo långt upp i norr där vi sällan lider brist på ren och fluffig godissnö... jag hindrar inte heller mina barn från att äta "ren" snö. Varför skulle jag? Däremot vet jag att dagisfröknarna än i denna dag försöker skrämma barnen med att det kan finnas mask i snön.

Det kan ju (väl?) inte vara sämre att käka nyfallen snö än att stå med tungan utsträckt när det regnar och dricka det som faller ner? Jag har då aldrig hört någon avråda från att dricka regnvatten... och det verkar väl betydligt mer sannolikt att mask (eller whatever) skulle överleva i vatten snarare än i snö?

Traddiraddiraj
  • Mizzz

Nej allvarligt, jag minns faktisk att jag blev sjuk av att äta snö när jag var liten. MEN det var nog för att jag åt "fel" snö.

Så man ska väl lära barnen att man inte ska äta av den, men man behöver ju inte få panik om de gör det, för det är med största sannorlikhet inte farligt.

♥ Linus 2007-04-21 ♥
  • Emster

Jag äter fortfarande snö... men bara nyfallen fluffig, det ser så himla gott ut, som att äta moln!

Gul snö undviker både jag och mitt barn (samt upplogad snö, svart snö, brun snö samt överhuvudtaget snö med annan färg än vit, snö som ligger på parkeringsplatser, på bilar eller mycket nära vägen.).

Snö är gott!

• Smoky Barrett
    Mizzz skrev 2010-01-05 16:32:16 följande:
    Skämtet i låter gick ut på att någon kan ka kissat där Vänta ska se om jag hittar texten till den!
    Vadå, menar du allvar? Har någon kissat i snön då den är gul? Du menar kissa som i urinerat alltså???
  • Mizzz
    LMH33 skrev 2010-01-05 16:40:32 följande:
    Fast det var väl ändå Zappa som var först.
    ">

" target="_blank">

Ja, det var det säkert, men jag tror det är Rally som de flesta minns?

♥ Linus 2007-04-21 ♥
  • Mizzz
    Smoky Barrett skrev 2010-01-05 16:41:37 följande:
    Vadå, menar du allvar? Har någon kissat i snön då den är gul? Du menar kissa som i urinerat alltså???
    Du skojar va? :)
    ♥ Linus 2007-04-21 ♥
  • IdaVasterflo
    listoplisto skrev 2010-01-05 16:34:29 följande:
    Mask i snö är väl typ världens äldsta myt? (www.backendmedia.se/2008/02/25/11-myter-och-d.../). För övrigt är ju snö gott Jag käkade snö som en tok när jag var liten. Fast jag är iofs välsignad med att bo långt upp i norr där vi sällan lider brist på ren och fluffig godissnö... jag hindrar inte heller mina barn från att äta "ren" snö. Varför skulle jag? Däremot vet jag att dagisfröknarna än i denna dag försöker skrämma barnen med att det kan finnas mask i snön. Det kan ju (väl?) inte vara sämre att käka nyfallen snö än att stå med tungan utsträckt när det regnar och dricka det som faller ner? Jag har då aldrig hört någon avråda från att dricka regnvatten... och det verkar väl betydligt mer sannolikt att mask (eller whatever) skulle överleva i vatten snarare än i snö?
    haha, ja samma här. Fast jag tyckte att istappar var godare.. =P Min dotter det första hon gjorde när det hade kommit snö en dag i höstas när hon kom ut var att säga: snöööö och skyfflade in en hel näve i munnen.
  • blommanigbg

Snön är ju gul för att ett djur eller en människa kissat i den...
    Förorenad snö är inte lämplig att äta övehuvudtaget.. Grå, svart eller gul...

Svar på tråden vadå ät inte gul snö?! Lägg nert!