• tebax

vadå ät inte gul snö?! Lägg nert!

Jag hör hela tiden begreppet " Ät inte gul snö"

eller "gul snö ska man undvika"

Alltså menar folk att de låter ungarna trycka i sig snön så länge den inte är gul?? Alltså detta har irriterat mig ett tag så jag var bara tvungen att skriva av mig! Så!

• Svar på tråden vadå ät inte gul snö?! Lägg nert!
  • Mizzz
    FreeForAll skrev 2010-01-05 16:25:03 följande:
    Är jag dum som tror att snön som faller från himlen är maskfri??? Hur funkar det med snö och mask egentligen, snö som precis landat kan det väl inte hunnit komma mask i än?
    Jag tror inte att det är nån större risk för mask öht sålänge det är under 0.. Bakterier å så vidare kan det ju finnas, men skulle man oroa sig för sånt borde man ju inte ens leva, jag menar, hur  många har inte andats in regn när man är ute när det regnar?
    ♥ Linus 2007-04-21 ♥
  • Smoky Barrett

Jag har alltid hört att det är det röda i naturen man ska vara aktsam för. Då det ska vara en färg som varnar för giftigheter.

Gult känns citrusaktigt och vad kan vara trevligare nu när man längtar till sommaren?

Varför ska man akta sig för gul snö? Snälla förklara, jag förstår inte.

• IdaVasterflo

Äh, människor behöver lite mask och microorganismer för att imunförsvaret ska funka ordentligt. Kiss däremot ska man nog inte äta för mycket av.

• Mizzz
    Smoky Barrett skrev 2010-01-05 16:31:18 följande:
    Jag har alltid hört att det är det röda i naturen man ska vara aktsam för. Då det ska vara en färg som varnar för giftigheter. Gult känns citrusaktigt och vad kan vara trevligare nu när man längtar till sommaren? Varför ska man akta sig för gul snö? Snälla förklara, jag förstår inte.
    Skämtet i låter gick ut på att någon kan ka kissat där

Vänta ska se om jag hittar texten till den!
    ♥ Linus 2007-04-21 ♥
  • IdaVasterflo
    IdaVasterflo skrev 2010-01-05 16:31:49 följande:
    Äh, människor behöver lite mask och microorganismer för att imunförsvaret ska funka ordentligt. Kiss däremot ska man nog inte äta för mycket av.
    Och när man pratar om mask så är det ju inte daggmaskar som man menar...
  • Novemberstjärnan
    Mizzz skrev 2010-01-05 16:27:23 följande:
    Hmm, trodde trånden låg i sandlådan först, men nej... "Ät inte snö som blivit gul" kommer från en låt som sjöngs i ett program som hette Rally i P3...
    "är inte snö som blivit gul, ät inte snö som blivit gul.
    Snö som är gul är inte kul, ät inte snö som blivit gul!"
    Nått sånt va? går o nynnar på den dagligen.
  • Mizzz
    Novemberstjärnan skrev 2010-01-05 16:32:39 följande:
    Se länken ovan ;)
    ♥ Linus 2007-04-21 ♥
  • Mizzz
    Ät inte snö som blivit gul
    För snö som är gul är inte kul
    Snö som är gul är inte kul
    ♥ Linus 2007-04-21 ♥
Svar på tråden vadå ät inte gul snö?! Lägg nert!